  • 31. Data: 2005-06-17 18:16:25
    Temat: Re: Skarga na kontrolera biletow; Czy warto?
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > kontroler biletowy nie jest zatrudniony w celu pilnowania porządku.

    I tu się mylisz. Jest to jedno z jego podstawowych zadań - oczywiście w
    granicach pojazdu.

    pdr
    Olo

  • 32. Data: 2005-06-17 18:48:58
    Od: p...@n...pl

    > wprowadzić "darmowe" przejazdy dla mieszkańców miasta/gminy,
    > darmowe, ale z podatków i po kłopocie...

    lecz się!
    wystarczająco miesięcznie to państwo zabiera jednym i daje innym oblepiając przy
    okazji swoje 'ręce'.
    sam zasponsoruj, a moje pieniądze zostaw z łaski swoje w spokoju.

  • 33. Data: 2005-06-17 19:21:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Aleksander Kwaśniak wrote:

    > Hehe dobre... Z chęcią posłucham Twojej definicji osoby nadającej się na
    > kontrolera.

    już ci kiedyś napisałem,
    osoba o wysokiej kulturze z uprawnieniami policji.
    wówczas nie będzie się musieć szarpać w autobusie.

  • 34. Data: 2005-06-17 19:22:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    p...@n...pl wrote:

> [...]
    > okazji swoje 'ręce'.
    > sam zasponsoruj, a moje pieniądze zostaw z łaski swoje w spokoju.

    wcale nie lecz się.
    to jest dobre rozwiązanie, z tym, że nas po prostu na to nie stać.
    Za biedni jesteśmy.

  • 35. Data: 2005-06-17 19:37:16
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > już ci kiedyś napisałem,
    > osoba o wysokiej kulturze z uprawnieniami policji.
    > wówczas nie będzie się musieć szarpać w autobusie.

    Nie wiem skąd czerpiesz zdanie o mojej niskiej kulturze, obrażając mnie tym
    samym. To że zdarzy mi się rzucić mięsem w bluzgające tutaj gilemstwo nie
    świadczy o tym, że wchodząc do tramwaju wołam "bilet,kurwa!". W temacie
    prowadzenia przeze mnie działań kontrolnych proponowałbym raczej zasięgnąć
    opinii pasażerów (tych z ważnymi biletami) tudzież innych osób które miały
    okazję obserwować me poczynania.
    Zaś co do uprawnień - stuprocentowa zgoda, ale to już raczej zadanie dla
    ustawodawcy. Trudno wymagać, by do kontroli zatrudniali się sami policjanci,
    bo raz że większość zwyczajnie nie chce, a dwa że wymaga to zgody miejscowego
    komendanta i przede wszystkim czasu (w godzinach służby nie da rady).

    pdr
    Olo

  • 36. Data: 2005-06-17 19:47:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Aleksander Kwaśniak wrote:

> [...]
    > opinii pasażerów (tych z ważnymi biletami) tudzież innych osób które miały

    bo cały ten system kontroli jest chory.
    Ale uważam, że na grupie za szybko cię nerwy ponoszą.

> [...]
    > komendanta i przede wszystkim czasu (w godzinach służby nie da rady).

    to nie muszą być policjanci, wystarczyłoby, aby była to służba o
    zbliżonych uprawnieniach, ja tam akurat straż miejską bym w tym miejscu
    widział.

  • 37. Data: 2005-06-17 19:58:44
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > bo cały ten system kontroli jest chory.

    Pretensje wyłącznie do ustawodawcy.

    > Ale uważam, że na grupie za szybko cię nerwy ponoszą.

    Jesteś w błędzie. Jestem spokojny i wyluzowany, a wręcz nieraz dobrze się
    bawię jak widzę tych miotających się teoretyków i dresiarzy :-)

    > to nie muszą być policjanci, wystarczyłoby, aby była to służba o
    > zbliżonych uprawnieniach, ja tam akurat straż miejską bym w tym miejscu
    > widział.

    Jw. Ale to tylko pierwszy krok, drugim musiałoby być ustawowe umożliwienie
    sciągalności na jakimś w miarę cywilizowanym poziomie.

    pdr
    Olo

  • 38. Data: 2005-06-17 20:11:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Aleksander Kwaśniak wrote:

    > Pretensje wyłącznie do ustawodawcy.

    No więc mam i to spore, ale w ferworze walki o koryto na takie drobiazki
    nie mają czasu.

    > Jesteś w błędzie. Jestem spokojny i wyluzowany, a wręcz nieraz dobrze się
    > bawię jak widzę tych miotających się teoretyków i dresiarzy :-)
    No więc dalej uwarzam, że przeginasz. Ja akurat czuję się obrażony
    twoimi wypowiedziami, mimo, że one mnie nie dotyczą. Tą jedną również.
    Twoje wypowiedzi są aroganckie i tym samym odpłacają ci inni.
    I o tym też ci nie pierwszy raz piszę, ale ty traktujesz wszystkich po
    równo, równo z glebą.
    Możliwe, że oni tacy są, ale wypada ciąć trochę wyzej niż przy samej ziemi.

    Może lata praktyki spowodowały, że tego nie zauważasz.

    > Jw. Ale to tylko pierwszy krok, drugim musiałoby być ustawowe umożliwienie
    > sciągalności na jakimś w miarę cywilizowanym poziomie.

    to akurat działa.
    Nie działa natomiast sama kontrola biletów.
    Osoby bez biletów czują się bezkarne, po prawo nie daje kotrolerowi
    żadnych praw do zatrzymania delikwenta siłą wtedy kiedy to jest
    potrzebne. A niestety jest potrzebne bo tacy właśnie jeżdżą bez biletów.

  • 39. Data: 2005-06-17 20:17:57
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > ziemi.
    >
    > Może lata praktyki spowodowały, że tego nie zauważasz.

    dostanie kiedys w tramwaju od kogos konkretnego w morde i sie uspokoi

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 40. Data: 2005-06-17 20:18:21
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > No więc dalej uwarzam, że przeginasz.

    1) Masz prawo do swojego zdania, o ile nie wygłaszasz go językiem Przemysława
    Rokickiego i jego kompanii :-)
    2) uwaŻam
    3) zdania nie zaczynamy od "no więc" :-)

    > Może lata praktyki spowodowały, że tego nie zauważasz.

    Wcale nie tak długie lata, jak to się niektórym wydaje.

    > to akurat działa.

    Mylisz się, to kompletnie nie działa. Oficjalnych danych nie znam, ale
    zaryzykuję że statystyczna polska ściągalność takich opłat wynosi poniżej
    25%, co jest jakąś paranoją.

    > Osoby bez biletów czują się bezkarne, po prawo nie daje kotrolerowi
    > żadnych praw do zatrzymania delikwenta siłą wtedy kiedy to jest
    > potrzebne. A niestety jest potrzebne bo tacy właśnie jeżdżą bez biletów.

    Ja bym jednak nie histeryzował i nie wsłuchiwał się w opinie tutejszych
    teoretyków i kombinatorów. Oczywiste jest, ze osobnik usiłujący nawiać z
    pojazdu przed kontrolerem zostanie przez niego zatrzymany i równie oczywiste
    jest to, ze w zyciu zaden wymiar sprawiedliwosci nic takiemu kontrolerowi nie
    zrobi.

    Mówię to wszystko w całkowitym oderwaniu od mysli przewodniej wątku, gdyz
    tamci kontrolerzy dosc znacznie przegięli.

    pdr
    Olo