  • 101. Data: 2021-05-17 07:40:42
    Temat: Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 14.05.2021 o 22:00, J.F pisze:

    > Przy czym ... jesli w spoleczenstwie ciagle iles tam tys przypadkow
    > dziennie ... nie dostaje organizm czesto nowej dawki wirusow ?

    > Czy my myslimy o tym samym?
    > Czy zamkniete szkoly, sklepy, restauracje, hotele, czasem granice -
    > tak rozpierdalaja sluzbe zdrowia?

    nie, służbę zdrowia zabiły teleporady, procedury przyjmowania do
    szpitali (które i tak były nieskuteczne, na oddziałach "czystych" i tak
    pojawiały się ogniska covida, bo testy to loteria), niepotrzebne
    kwarantanny, bezsensowny sposób wyznaczania nowych łóżek covidowych
    (czasem kilkanaście nowych łóżek covidowych wyłączał nawet ponad 100
    innych, ze względów logistycznych, bo tworzono je w miejscach, gdzie nie
    było sensu). Niektórzy twierdzą też, że zakaz używania standardowych
    procedur leczenia znanych lekarzom z innych podobnych chorób.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 102. Data: 2021-05-17 16:58:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 07:40:42 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > nie, służbę zdrowia zabiły teleporady,

    troche byc moze, zakladam jednak, ze jak ktos powaznie chory, to do
    lekarza sie jednak dostal.

    > procedury przyjmowania do
    > szpitali (które i tak były nieskuteczne, na oddziałach "czystych" i tak
    > pojawiały się ogniska covida, bo testy to loteria),

    Nie taka znow loteria, poza tym - mamy sporo nadmiarowych zmarlych,
    gdzie covid nie byl nawet towarzyszacy.
    No chyba, ze to naprawde covid i kiepskie testy, lub brak testu.

    > niepotrzebne kwarantanny,

    Od tego raczej niewielu umarlo.

> [...]
    > było sensu). Niektórzy twierdzą też, że zakaz używania standardowych
    > procedur leczenia znanych lekarzom z innych podobnych chorób.

    Ale gdzie - na innych oddzialach, czy na "covidowych" ?

    J.

  • 103. Data: 2021-05-17 17:08:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 17.05.2021 o 16:58, J.F napisał:

    > troche byc moze, zakladam jednak, ze jak ktos powaznie chory, to do
    > lekarza sie jednak dostal.

    czasem tak, czasem nie, a czasem przyjechała po niego już karetka. I
    stąd nadmiarowe zgony.

    > Nie taka znow loteria, poza tym - mamy sporo nadmiarowych zmarlych,
    > gdzie covid nie byl nawet towarzyszacy.
    > No chyba, ze to naprawde covid i kiepskie testy, lub brak testu.

    testy są kiepskie, bo w zasadzie jak sam twórca powiedział przy 40
    cyklach mogą udowodnić w zasadzie wszystko. One mogą potwierdzac
    diagnozę, gdy masz widoczne objawy. Badanie bezobjawowych daje w
    większości błędne wyniki. Tak więc na czystych oddziałach lądowali
    zarażeni, ale i odwrotnie i zarażali się dopiero w szpitalu.

    > Od tego raczej niewielu umarlo.

    jeśli była to kwarantanna personelu medycznego, to owszem, nie miał kto
    udzielić pomocy.

    > Ale gdzie - na innych oddzialach, czy na "covidowych" ?

    zanim trafili do szpitala.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 104. Data: 2021-05-17 18:17:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 17:08:52 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > czasem tak, czasem nie, a czasem przyjechała po niego już karetka. I
    > stąd nadmiarowe zgony.

    No ale teleporada to stan taki, ze pacjent poszedlby do przychodni,
    czyli ogolnie stan ciagle dosc dobry.
    Moze by mu tam pomogli fachowo, moze nie, jak nie, to i tak by
    przyjechala karetka. Roznica taka, ze moze zaczeliby pomagac fachowo
    tydzien wczesniej.
    Choc akurat mam bliski przypadek, gdy przychodnia pomogla, przez
    skierowanie do szpitala, ale to bylo 2 lata temu.
    W trybie teleporady ... mogloby sie skonczyc pogrzebem.

    > testy są kiepskie, bo w zasadzie jak sam twórca powiedział przy 40
    > cyklach mogą udowodnić w zasadzie wszystko.

    Ale robi sie 40 czy 25 ?

    > One mogą potwierdzac
    > diagnozę, gdy masz widoczne objawy.

    a objawy sa podobne do grypy czy zapalenia pluc ...

    > Badanie bezobjawowych daje w
    > większości błędne wyniki. Tak więc na czystych oddziałach lądowali
    > zarażeni,

    Ale jaki to % ?

    >ale i odwrotnie i zarażali się dopiero w szpitalu.

    Mozliwe, ale tu znow smiertelnosc wirusa mala.
    Gorzej, ze z powodu podejrzenia, a w zasadzie pewnosci covid, mogli
    zaniedbac leczenia.

    > jeśli była to kwarantanna personelu medycznego, to owszem, nie miał kto
    > udzielić pomocy.

    Ale czy niepotrzebna?
    Bo sam piszesz, ze pacjenci mogli sie zarazic w szpitalu ...

    > zanim trafili do szpitala.

    A to nie wiem, chyba, ze masz teleporade na mysli.

    J.

  • 105. Data: 2021-05-18 08:03:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 17.05.2021 o 18:17, J.F napisał:

    > No ale teleporada to stan taki, ze pacjent poszedlby do przychodni,
    > czyli ogolnie stan ciagle dosc dobry.

    ale postawienie diagnozy może być niewłaściwe - tak twierdzą lekarze -
    nie widzi np nalotu na gardle i innych niewerbalnych znaków, tak aby
    wdrożyć właściwe leczenie. STąd modne - weźmie pan panadol, a jak się
    panu będzie pogarszało, to zapiszę antybiotyk - tak, przy niektórych
    stanach antybiotyk bardziej zaszkodzi niż pomoże, ale właśnie do tego
    trzeba widzieć pacjenta - tak przynajmniej twierdzą lekarze.

    > Moze by mu tam pomogli fachowo, moze nie, jak nie, to i tak by
    > przyjechala karetka. Roznica taka, ze moze zaczeliby pomagac fachowo
    > tydzien wczesniej.

    To jest clue - przecież w wielu przypadkach mówiono, że pacjent pojawił
    się w szpitalu ZA PÓŹNO

    > Choc akurat mam bliski przypadek, gdy przychodnia pomogla, przez
    > skierowanie do szpitala, ale to bylo 2 lata temu.
    > W trybie teleporady ... mogloby sie skonczyc pogrzebem.

    no właśnie. A nawet samo leczenie może być poprowadzone lepiej, co może
    przyczynić się do tego, że wizyta w szpitalu nie będzie potrzebna.

    > Ale robi sie 40 czy 25 ?

    na początku robiło się ok 40 teraz ograniczono to do 35, powinno się nie
    przekraczać 25-27, choć i to nie daje jednoznacznej odpowiedzi, ale
    liczba fałszywie dodatnich mocno maleje. Lekarze twierdzą, że bez oznak
    klinicznych robienie testu PCR nie ma sensu. Tu masz więcej na temat:
    https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.05.06.2
    1256289v1.full-text

    szczególnie końcówkę:
    "In conclusion, our results challenge the current policy of relying on
    RT-PCR test screening as a base for detecting SARS-CoV-2 infection in
    the population and for pandemic decision making, including NPI measures
    such as quarantine, isolation, and lockdown."

    > a objawy sa podobne do grypy czy zapalenia pluc ...

    zapalenie płuc jest efektem, ale tak objawy są podobne do grypy, ale
    zazwyczaj jeśli przechodzi na stan ciężki, czyli zapalenie płuc - to w
    większości przypadków masz więcej niż jedną jednostkę chorobową.
    Właściwe rozpoznanie, czy potrzebujesz dodatkowych leków, a jak tak to w
    którym kierunku jest istotne.

    > Ale jaki to % ?

    link do badania podałem wyżej

    > Mozliwe, ale tu znow smiertelnosc wirusa mala.
    > Gorzej, ze z powodu podejrzenia, a w zasadzie pewnosci covid, mogli
    > zaniedbac leczenia.

    tak, na wielu oddziałach covidowych w zasadzie na nic nie leczono, nawet
    na choroby, na które przyszedłeś się leczyć.

    > Ale czy niepotrzebna?
    > Bo sam piszesz, ze pacjenci mogli sie zarazic w szpitalu ...

    ale i tak się zarażali nawet na czystych oddziałach. A tu kwarantanna
    była zarządzana jak tylko było podejrzenie kontaktu.

    > A to nie wiem, chyba, ze masz teleporade na mysli.

    tak teleporadę i leczenie wczesne ogólnie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl