eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)? › Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <s5bnhi$eqf$1@gioia.aioe.org> <zizxo2knh34o$.lh29pe33ifrd.dlg@40tude.net>
    <s5bvb8$6i3$1@gioia.aioe.org> <9...@4...net>
    <s5c6pp$1ods$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <609b5b84$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <176x39xo7hpcv$.19bywfl8af3gd$.dlg@40tude.net>
    <609c22da$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@4...net>
    <609d4e93$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <163w0bmxadcv1$.37b6nobtwdn2.dlg@40tude.net>
    <609d7829$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <gpkdig8lh8q4.1oign2aoz7ngo$.dlg@40tude.net>
    <609ed39d$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <ag1h0sikh40o$.14kw9bo1i513$.dlg@40tude.net>
    <s7svkq$ojg$1@gioia.aioe.org>
    <1tw2up4jvqvbv$.16zd5nkwrwkmj.dlg@40tude.net>
    <s7u0u3$1cs6$1@gioia.aioe.org>
    Date: Mon, 17 May 2021 18:17:46 +0200

    On Mon, 17 May 2021 17:08:52 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > czasem tak, czasem nie, a czasem przyjechała po niego już karetka. I
    > stąd nadmiarowe zgony.

    No ale teleporada to stan taki, ze pacjent poszedlby do przychodni,
    czyli ogolnie stan ciagle dosc dobry.
    Moze by mu tam pomogli fachowo, moze nie, jak nie, to i tak by
    przyjechala karetka. Roznica taka, ze moze zaczeliby pomagac fachowo
    tydzien wczesniej.
    Choc akurat mam bliski przypadek, gdy przychodnia pomogla, przez
    skierowanie do szpitala, ale to bylo 2 lata temu.
    W trybie teleporady ... mogloby sie skonczyc pogrzebem.

    > testy są kiepskie, bo w zasadzie jak sam twórca powiedział przy 40
    > cyklach mogą udowodnić w zasadzie wszystko.

    Ale robi sie 40 czy 25 ?

    > One mogą potwierdzac
    > diagnozę, gdy masz widoczne objawy.

    a objawy sa podobne do grypy czy zapalenia pluc ...

    > Badanie bezobjawowych daje w
    > większości błędne wyniki. Tak więc na czystych oddziałach lądowali
    > zarażeni,

    Ale jaki to % ?

    >ale i odwrotnie i zarażali się dopiero w szpitalu.

    Mozliwe, ale tu znow smiertelnosc wirusa mala.
    Gorzej, ze z powodu podejrzenia, a w zasadzie pewnosci covid, mogli
    zaniedbac leczenia.

    > jeśli była to kwarantanna personelu medycznego, to owszem, nie miał kto
    > udzielić pomocy.

    Ale czy niepotrzebna?
    Bo sam piszesz, ze pacjenci mogli sie zarazic w szpitalu ...

    > zanim trafili do szpitala.

    A to nie wiem, chyba, ze masz teleporade na mysli.

    J.