  • 91. Data: 2021-05-14 10:41:29
    Temat: Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 May 2021 20:37:45 +0200, Shrek wrote:

    > Znaczy że u nas lepiej przygotowane?

    Lepiej.

    > Mała gęstość zaludnienia i wrodzony dystans społeczny

    W Sztokholmie zaludnienie wieksze niz w Warszawie.
    A to 15% obywateli.

    J.

  • 92. Data: 2021-05-14 10:44:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 May 2021 21:04:10 +0200, Shrek wrote:

    > Dziś albo wczoraj gadał.

    No to tak niezbyt wiadomo - kogo badal. Zaszczepionych,
    niezaszczepionych, losowo.
    Dosc spora dynamika tych szczepien byla, jesli badania byly np sprzed
    tygodnia, to trzeba by wziac liczbe zaszczepionych 2-3 tygodnie temu

    J.

  • 93. Data: 2021-05-14 11:31:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 14 May 2021 10:41:29 +0200, J.F napisał(a):

    > W Sztokholmie zaludnienie wieksze niz w Warszawie.

    Ale różnica nie oszałamia:
    Sztokholm: 3806 os./km?
    Warszawa: 3469 os./km?
    czyli ~9.7%.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 94. Data: 2021-05-14 20:55:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W Szwecji przeciętnie jest większa gęstość zaludnienia niż w Polsce, bo
    > ludzie grupują się w miastach. Mit o tym był już niejednokrotnie obalany.

    Ok - przyjmuję.

    --
    Shrek

  • 95. Data: 2021-05-14 21:46:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2021 o 10:38, J.F pisze:

    > 88% to calkiem sporo.

    No całkiem. Ale już też znaczący procent nie ma.

    > Nie tyle lockdown, co dezorganizacja sluzby zdrowia.

    Wynikająca z lokdałnu. Nie było obiektywnych przesłanek do
    rozpierdalania służby zdrowia. Rozpierdolono ją bez sensu a jak przyszło
    co do czego to okazało się że chuj dupa i kamieni kupa. Drugiego bergamo
    mogliśmy tylko zazdrościć a szpitale tymczasowe do których zabrano
    lekarzy zamknięte bo jeszcze nie czas.

    > Bylem nad morzem i nie pamietam wiekszych ograniczen.
    > Do sklepu w maseczce?

    A teraz jakie niby są - wszyscy mają wywalone.

    > Jest jeszcze cos takiego jak "odpornosc komorkowa".

    No ale to za "drugim podejściem"

    > Ja tez nie wiem, a wlasnie to mnie interesuje - w jaki sposob mala
    > dawka wirurua wytworzy odpornosc, a nie spowoduje choroby ...

    Pewnie tak samo jak z innymi czynnikami - radiacją, toksynami..

    --
    Shrek

  • 96. Data: 2021-05-14 21:47:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2021 o 10:44, J.F pisze:

    > No to tak niezbyt wiadomo - kogo badal. Zaszczepionych,
    > niezaszczepionych, losowo.

    A cholera ich w zasadzie wie, normalnie to jak nie ma wzmianki, że
    inaczej to reprezentatywną grupę. No ale to polityk i to pisi - kłamie
    domyślnie.

    --
    Shrek

  • 97. Data: 2021-05-14 22:00:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 May 2021 21:46:37 +0200, Shrek wrote:

    > No całkiem. Ale już też znaczący procent nie ma.

    Przy czym ... jesli w spoleczenstwie ciagle iles tam tys przypadkow
    dziennie ... nie dostaje organizm czesto nowej dawki wirusow ?

    > Wynikająca z lokdałnu. Nie było obiektywnych przesłanek do
    > rozpierdalania służby zdrowia. Rozpierdolono ją bez sensu

    Czy my myslimy o tym samym?
    Czy zamkniete szkoly, sklepy, restauracje, hotele, czasem granice -
    tak rozpierdalaja sluzbe zdrowia?

    Czy raczej to jezdzenie miedzy szpitalami, dezynfekcje karetek - ale
    co to ma wspolnego z lockdown ?

    > A teraz jakie niby są - wszyscy mają wywalone.

    Na ulicy jednak maseczki obowiazywaly.
    No i niedawno sporo sklepow bylo zamkniete.

    > No ale to za "drugim podejściem"

    Chyba dosc szybko sie rozwija.

    > Pewnie tak samo jak z innymi czynnikami - radiacją, toksynami..

    Hm ... ale wirusy sie mnoza :-P

    J.

  • 98. Data: 2021-05-14 22:17:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.05.2021 o 22:00, J.F pisze:

    > Przy czym ... jesli w spoleczenstwie ciagle iles tam tys przypadkow
    > dziennie ... nie dostaje organizm czesto nowej dawki wirusow ?

    W sumie - 200k przypadkow (razy 5 bo 80% beobjawowych) daje okrągły
    milion. Powinieneś kogoś spotkać kilka razy tygodniowo...

    > Czy my myslimy o tym samym?
    > Czy zamkniete szkoly, sklepy, restauracje, hotele, czasem granice -
    > tak rozpierdalaja sluzbe zdrowia?

    Ale zamknięta podstawowa opieka zdrowotna już tak. Potem szpitale
    przerobione na jednoimienne, że nie leczy się nic innego niż kowit a na
    końcu drenaż personelu do szpitali tymczasowych pracujących na 1/5
    gwizdka, bo bycie światowym liderem zgonów "to jeszcze nie czas" żeby w
    pełni otwierać taki narodowy na przykład. Przecież to dokładny
    rozpierdol prewencyjny a potem dobitka rzeczywistym rozpadem służby
    zdrowia. Dopuszczam argument, że nikt nie wiedział i zawsze można
    powiedzieć że można było zrobić lepiej. Ale szczerze to niewiele można
    było zrobić gorzej... Przynajmniej w klubie państw rozwiniętych.

    > Czy raczej to jezdzenie miedzy szpitalami, dezynfekcje karetek - ale
    > co to ma wspolnego z lockdown ?

    Przecież to właśnie wynikało z procedur związanych z lokdałnem.

    > Na ulicy jednak maseczki obowiazywaly.

    Na brodzie - nie wiem jak u was we wro, ale u nas wszycy mają wyjebane.

    > No i niedawno sporo sklepow bylo zamkniete.

    Taa. Bo dużą różnicę robi czy leroy jest otwarty czy nie...

    > Chyba dosc szybko sie rozwija.

    Czyba równocześnie z przeciwciałami. Musiałbym sprawdzić - ja inżynier
    nie lekarz:P

    > Hm ... ale wirusy sie mnoza :-P

    Baterie i pasożyty też, a jednak na ogół nie umieramy od tego. Kopaczowa
    tłumaczyła - jeden człowiek z kamieniem dinozaura nie ubije:P

    --
    Shrek

  • 99. Data: 2021-05-15 08:10:26
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-04-14 o 18:02, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > W pracy i w domu często przebywasz z ludźmi dłużej i wtedy też maski nie
    > pomogą.

    A czasem nie mają znaczenia.
    Już z tej rocznej historii mnożenia się covida widać,
    że w jednych rodzinach zapadają wszyscy domownicy
    a w innych tylko niektórzy mimo, że przebywają w jednych pomieszczeniach
    i w domu się nie maskują..
    Jak miałem kilka lat temu wirusa grypy żołądkowej w domu,
    to przechorowały tylko dziewczyny - jedna lekko a druga bardzo ciężko.
    A ja wcale. Z kolei ja łapię raz czy dwa razy na rok jakieś
    przeziębienie od pracownika
    a tego nie łapie nikt z domowników.
    Więc jak chcecie wyciągać jakieś wnioski, to tylko statystyczne.

  • 100. Data: 2021-05-15 12:49:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.05.2021 o 11:31, Olin pisze:
    > Ale różnica nie oszałamia:
    > Sztokholm: 3806 os./km?
    > Warszawa: 3469 os./km?
    > czyli ~9.7%.

    Pytanie, jak to jest obliczane. U nas w Warszawie mieszka masa
    niezameldowanych osób.

    --
    Robert Tomasik