eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)? › Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Date: Tue, 18 May 2021 08:03:11 +0200
    <s5bnhi$eqf$1@gioia.aioe.org> <zizxo2knh34o$.lh29pe33ifrd.dlg@40tude.net>
    <s5bvb8$6i3$1@gioia.aioe.org> <9...@4...net>
    <s5c6pp$1ods$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <609b5b84$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <176x39xo7hpcv$.19bywfl8af3gd$.dlg@40tude.net>
    <609c22da$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@4...net>
    <609d4e93$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <163w0bmxadcv1$.37b6nobtwdn2.dlg@40tude.net>
    <609d7829$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <gpkdig8lh8q4.1oign2aoz7ngo$.dlg@40tude.net>
    <609ed39d$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <ag1h0sikh40o$.14kw9bo1i513$.dlg@40tude.net>
    <s7svkq$ojg$1@gioia.aioe.org>
    <1tw2up4jvqvbv$.16zd5nkwrwkmj.dlg@40tude.net>
    <s7u0u3$1cs6$1@gioia.aioe.org>
    <9wrp60t29nte$.1bbf30j239tm4$.dlg@40tude.net>

    W dniu 17.05.2021 o 18:17, J.F napisał:

    > No ale teleporada to stan taki, ze pacjent poszedlby do przychodni,
    > czyli ogolnie stan ciagle dosc dobry.

    ale postawienie diagnozy może być niewłaściwe - tak twierdzą lekarze -
    nie widzi np nalotu na gardle i innych niewerbalnych znaków, tak aby
    wdrożyć właściwe leczenie. STąd modne - weźmie pan panadol, a jak się
    panu będzie pogarszało, to zapiszę antybiotyk - tak, przy niektórych
    stanach antybiotyk bardziej zaszkodzi niż pomoże, ale właśnie do tego
    trzeba widzieć pacjenta - tak przynajmniej twierdzą lekarze.

    > Moze by mu tam pomogli fachowo, moze nie, jak nie, to i tak by
    > przyjechala karetka. Roznica taka, ze moze zaczeliby pomagac fachowo
    > tydzien wczesniej.

    To jest clue - przecież w wielu przypadkach mówiono, że pacjent pojawił
    się w szpitalu ZA PÓŹNO

    > Choc akurat mam bliski przypadek, gdy przychodnia pomogla, przez
    > skierowanie do szpitala, ale to bylo 2 lata temu.
    > W trybie teleporady ... mogloby sie skonczyc pogrzebem.

    no właśnie. A nawet samo leczenie może być poprowadzone lepiej, co może
    przyczynić się do tego, że wizyta w szpitalu nie będzie potrzebna.

    > Ale robi sie 40 czy 25 ?

    na początku robiło się ok 40 teraz ograniczono to do 35, powinno się nie
    przekraczać 25-27, choć i to nie daje jednoznacznej odpowiedzi, ale
    liczba fałszywie dodatnich mocno maleje. Lekarze twierdzą, że bez oznak
    klinicznych robienie testu PCR nie ma sensu. Tu masz więcej na temat:
    https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.05.06.2
    1256289v1.full-text

    szczególnie końcówkę:
    "In conclusion, our results challenge the current policy of relying on
    RT-PCR test screening as a base for detecting SARS-CoV-2 infection in
    the population and for pandemic decision making, including NPI measures
    such as quarantine, isolation, and lockdown."

    > a objawy sa podobne do grypy czy zapalenia pluc ...

    zapalenie płuc jest efektem, ale tak objawy są podobne do grypy, ale
    zazwyczaj jeśli przechodzi na stan ciężki, czyli zapalenie płuc - to w
    większości przypadków masz więcej niż jedną jednostkę chorobową.
    Właściwe rozpoznanie, czy potrzebujesz dodatkowych leków, a jak tak to w
    którym kierunku jest istotne.

    > Ale jaki to % ?

    link do badania podałem wyżej

    > Mozliwe, ale tu znow smiertelnosc wirusa mala.
    > Gorzej, ze z powodu podejrzenia, a w zasadzie pewnosci covid, mogli
    > zaniedbac leczenia.

    tak, na wielu oddziałach covidowych w zasadzie na nic nie leczono, nawet
    na choroby, na które przyszedłeś się leczyć.

    > Ale czy niepotrzebna?
    > Bo sam piszesz, ze pacjenci mogli sie zarazic w szpitalu ...

    ale i tak się zarażali nawet na czystych oddziałach. A tu kwarantanna
    była zarządzana jak tylko było podejrzenie kontaktu.

    > A to nie wiem, chyba, ze masz teleporade na mysli.

    tak teleporadę i leczenie wczesne ogólnie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl