    From: " " <n...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Samochod zza granicy i Polak za kolkiem
    Date: Tue, 7 May 2002 20:42:08 +0000 (UTC)

    Hubert K. Kobierzewski <info@remove_me.done-polska.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Jeden ze wspoludzialowcow firmy (zagraniczniak) zaproponowal uzyczenie
    > samochodow nalezacych do jego innej firmy (niemieckiej lub
    > szwajcarskiej). Jakie dokumenty musialbym posiadac aby ani celnicy,
    > ani policja nie przyczepili sie do mnie. Mam jedynie obywatelstwo
    > polskie.
    >
    > --
    > Best Regards,
    > Hubert K. Kobierzewski
    > IT manager
    > DONE Polska sp. z o.o.
    > ul. Mostowa 3a
> [...]
    Witam,
    Przez pewien czas (nieświadom zagrożenia) jeździłem samochodem na francuskich
    numerach po Polsce (sytuacja zbliżona do opisywanej). Przy którejs kontroli
    drogowej (bliżej zachodniej granicy)panowie policjanci pokazali mi stosowny
    przepis i jeśli dobrze pamiętam chodziło o paragraf z kodeksu celnego. Tylko
    obcokrajowiec przekraczający granicę RP ma prawo poruszać się pojazdem
    zarejestrowanym za granicą (chyba, że zadeklaruje na granicy chęć czasowego
    pozostawienia pojazdu w Polsce - odprawa czasowa). Zadne umowy nie wchodzą w
    grę. Kosztowało mnie dużo trudu przekonanie panów, że zostało mi10 km do
    oddania auta właścicielowi. Policja ma obowiązek zatrzymać takie auto i
    przekazać je organom celnym. Tylko właściciel może je odzyskać. Ponoć po
    wejsciu do unii problem zniknie.

    Pozgrawiam
    Grzegorz Palka
    n...@p...gazeta.pl