  • 1. Data: 2002-01-23 08:57:55
    Temat: Sady Grodzkie
    Od: "LojEr" <l...@t...net.pl>

    Witam, moze Ktos mi udzielic jakiejs blizszej informacji o nich. Przede
    wszystkim chodzi o postepowanie w sprawach o wykroczenia.

    --
    Pozdrowienia!
    LojEr

  • 2. Data: 2002-01-23 11:21:34
    Temat: Re: Sady Grodzkie
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik "LojEr" :

    > Witam, moze Ktos mi udzielic jakiejs blizszej informacji o nich. Przede
    > wszystkim chodzi o postepowanie w sprawach o wykroczenia.

    Z chęcią służę informacją, lecz proszę o konkretne pytania.

    Wiktor

  • 3. Data: 2002-01-23 11:31:44
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl>

  • 4. Data: 2002-01-23 11:42:57
    Od: "LojEr" <l...@t...net.pl>

    Dokladnie mi chodzi czy juz dzialaja, i czy do postepowania w sprawach o
    wykroczenia stosuje sie tylko i wylacznie przepisy k.poste. w spr. o
    wykroczenia, czy rowniez inne ustawy?

  • 5. Data: 2002-01-23 17:47:14
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik "LojEr":

    > Dokladnie mi chodzi czy juz dzialaja, i czy do postepowania w sprawach o
    > wykroczenia stosuje sie tylko i wylacznie przepisy k.poste. w spr. o
    > wykroczenia, czy rowniez inne ustawy?

    Działają jako grodzkie od 17 października 2001 r. wcześniej nazywały się
    Wydziały Cywilno - Karne i nie rozpatrywały spraw o wykroczenia.

    Procedurą w sprawach o wykroczenia jest nowy kpw, w zakresie w jakim kpw
    odsyła stosuje się kpk.

    Wiktor

  • 6. Data: 2002-01-23 19:32:45
    Od: "LegiM" <m...@o...pl>

    > Dokladnie mi chodzi czy juz dzialaja, i czy do postepowania w sprawach o
    > wykroczenia stosuje sie tylko i wylacznie przepisy k.poste. w spr. o
    > wykroczenia, czy rowniez inne ustawy?

    Sądy Grodzkie działają jako Wydziały Sądów Rejonowych. W róznych miastach
    mają różne nazwy np. wydział cywilno-karny albo wydział grodzki.
    W sprawach o wykroczenia stosują przepisy ustawy o postępowaniu w sprawach o
    wykroczenia + odpowiednio w niektórych sytuacjach przepisy KPK

  • 7. Data: 2002-01-25 17:58:23
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik "LegiM":

    > Sądy Grodzkie działają jako Wydziały Sądów Rejonowych. W róznych miastach
    > mają różne nazwy np. wydział cywilno-karny albo wydział grodzki.

    Nie ma już Wydziałów Cywilno - Karnych. Są tylko Grodzkie. W większych
    miejscowościach są Wydziały Grodzkie do spraw wykroczeń, obok "zwykłych"
    Grodzkich

    Wiktor

  • 8. Data: 2002-01-26 09:21:11
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Fri, 25 Jan 2002, Wiktor Górski wrote:

    > Nie ma już Wydziałów Cywilno - Karnych. Są tylko Grodzkie. W większych

    A przecież wczoraj byłem w takim wydziale i wyraźnie widziałem co pisało
    na tabliczce na drzwiach ;)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 9. Data: 2002-01-26 10:11:26
    Od: "Wiktor Górski" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" :

    > A przecież wczoraj byłem w takim wydziale i wyraźnie widziałem co pisało
    > na tabliczce na drzwiach ;)

    Zwyczajnie nie zdjęli tabliczki !

    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 26 września 2001 r. Dz.U.01.106.1160 w
    sprawie utworzenia sądów grodzkich. (Dz. U. z dnia 29 września 2001 r.)
    stanowi:
    Na podstawie art. 13 § 3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju
    sądów powszechnych (Dz. U. Nr 98, poz. 1070) zarządza się, co następuje:

    § 1. Tworzy się w następujących sądach rejonowych sądy grodzkie (wydziały
    grodzkie) oraz ustala ich siedziby, obszary właściwości i zakresy spraw
    przekazanych do rozpoznania tym wydziałom (...)
    § 2. Traci moc rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 maja 2001
    r. w sprawie określenia sądów rejonowych, w których utworzone zostają
    wydziały cywilno-karne w siedzibach tych sądów oraz zamiejscowe wydziały
    cywilno-karne do rozpoznawania niektórych kategorii spraw karnych
    skarbowych, karnych i cywilnych (Dz. U. Nr 64, poz. 655 i Nr 89, poz. 984).
    § 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 15 października 2001 r.

    Pozdrawiam.
    Wiktor !

    P.S. Ciekawe jaki to sąd ?