  • 1. Data: 2003-03-20 16:47:00
    Temat: Rozwišzaniazadań
    Od: s...@s...pl (Sebastian D-D)

    Witam
    Chciałbym uruchomić serwis internetowy, zawierający rozwiązania, wraz z
    objaśnieniami, zadań z matematyki i statystyki, z najpopularniejszych podręczników
    dla uczniów i studentów.
    Mam w związku z tym pytania:
    1. Czy może to jakoś naruszyć prawa autorskie autorów tych podręczników ? Mam na
    myśli sytuację, kiedy będę podawał w sposób jasny i wyraźny, z jakiej książki było
    zadanie, numer zadania, itp.
    2. czy, jeśli odpowiedź na powyższe będzie twierdząca, coś się zmieni, jeśli nie będę
    podawał skąd pochodzi zadanie, ale będę po prostu podawał np. funkcję do scałkowania
    czy zanalizowania i rozwiązanie zadania. Funkcje będą identyczne, rzecz jasna, jak
    we wspomnianych podręcznikach (zbiorach zadań). Oczywiście w tym momencie mam na
    myśli typowe zadania, w których nie ma rozbudowanej, fabularnej treści.
    A może źle kombinuję i już prędzej łamę prawa w drugim przypadku niż w pierwszym, bo
    w pierwszym podaję źródła ?

    Oczywiście chodzi o serwis komercyjny.
    Pozdrawiam
    SDD