  • 1. Data: 2003-03-20 14:31:24
    Temat: Przerobiona legitymacja szkolna.
    Od: "Artur Witkowski" <w0rf@_nospam_.wp.pl>

    Moj znajmoy, zostal zatrzymany przez Policje szukajaca
    w PUB'ie narkotykow. Kazali mu wyciagnac wszystko z
    kieszeni, niestety w portfelu znalezli jego stara,
    niewazna (nawet nie mial juz tam zdiecia), legitymacje
    z podstawowki na ktorej przerobiona byla data urodzenia.

    Powiedzeli mu ze jest oskarzony o falszerstwo. Spisali
    go i na tym sprawa sie skonczyla. Zastanawia sie on teraz
    co mu grozi.

    W archiwum znalazlem:
    Art. 270. § 1KK. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia
    lub przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego
    używa, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Oraz: Najniższa grzywna to 100 zł, najwyższa - 720 tys. zł.

    Co moze zrobic w tej sprawie ?

    pozdrawiam

    --
    Kira: Do I get a vote?
    Sisko: Of course you do. It just doesn't count.

  • 2. Data: 2003-03-20 15:00:36
    Temat: Re: Przerobiona legitymacja szkolna.
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Artur Witkowski" <w0rf@_nospam_.wp.pl> pisze w

    > Powiedzeli mu ze jest oskarzony o falszerstwo. Spisali
    > go i na tym sprawa sie skonczyla. Zastanawia sie on teraz
    > co mu grozi.

    Kiedy to bylo? Bo wlasciwie z tego co mowisz to raczej wyglada, ze sprawa
    rozeszla sie po kosciach. Przeciez tak jak mowisz legitymacja byla stara
    bez zdjecia nie podbita, czyli byla w sensie waznosci bezwartosciowa, Twoj
    kolega mogl sobie rownie dobrze ja przerobic dawno po tym jak stracila
    okres waznosci, pozatym nie zostal zlapany na poslugiwaniu sie ta
    legitymacja. Slowem przerobil dokument ktory z racji uplywu swojego terminu
    waznosci nie mial juz zadnej mocy, ale zostawmy bo jak dotychczas nie jest
    to priorytetowa kwestia. Druga sprawa jest taka, ze to iz policjanci kogos
    sobie "spisali" nic nie znaczy robia to przy kazdej mozliwej okazji
    poniekad slusznie. Robia to tylko po to zeby miec jakis punkt zaczepienia.
    Jak np. zoabacz kilku podpitych mlodych ludzi ktorzy ida sobie ulica troche
    halasujac ale nie tak zeby narazic sie na lamanie przepisow spisuja ich po
    to, ze np. jak jakas godzie pozniej ktos na trym tereni dokona wlamania to
    oni juz maja jakies dane i moga od czegos zaczac. Tyle co do spisania.
    Trzecia kwestai jest taka, ze z tego co piszesz nie wynika zeby policjant
    zabral ta legitymacje, zeby pozniej odbyly sie jakies przesluchania.
    Przeciez to jest podstawowy dowod zalozmy, ze ten Twoj kolega jest
    przestepca i co ? Policjanci lapia go z narzedziem zbrodni w reku, spisuja
    sobie do kajecika i puszczaja wolno do tego z ta legityamcja w reku?
    Dobrze, ze jeszcze wyroku nie wydal w tym PUBie ;). Tak samo z
    formulowaniem zarzutow, dobrze, ze nie powiedzial temu Twojemu koledze, ze
    jest winny i nie kazal mu sie juz zglosic do wiezenia na odbycie wyroku.
    ;)) Moim zdaniem cala sprawa rozeszla sie po kosciach, a tak na marginesie
    to ten glina musialby byc niezlym dupkiem zeby z podwodu glupiej,
    niewaznej, przeterminowaje, pozbawionej zdjecia legitymacji robic afere.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 3. Data: 2003-03-20 16:29:28
    Od: "lord" <l...@p...onet.pl>

    a tak na marginesie
    > to ten glina musialby byc niezlym dupkiem zeby z podwodu glupiej,
    > niewaznej, przeterminowaje, pozbawionej zdjecia legitymacji robic afere.

    mendy zawsze szukaja przyslowiowego chuja do dupy jak nic nie maja na kogos
    :)

  • 4. Data: 2003-03-20 18:22:16
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "lord" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a tak na marginesie
    > >
    > mendy zawsze szukaja przyslowiowego chuja do dupy jak nic nie maja na
    kogos

    jak raz w nocy firma w której pracuje montowała w nocy przewody sieciowe na
    słupie to przyjechały mendy i nas zwinęły na komisariat bo kolega podobno
    miał 20KWh w lewej kieszeni - po przeszukaniu okazało się, że nie ma ;)

    Pozdr
    MI

  • 5. Data: 2003-03-20 18:42:24
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Artur Witkowski" <w0rf@_nospam_.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    >
    > Oraz: Najniższa grzywna to 100 zł, najwyższa - 720 tys. zł.

    Nie zabrali dowodu przestępstwa to nic nie będzie.
    Jeśli ktoś posługuje się dokumentem o którym mowa w art. 270 §1 kk, np. w
    pociągu wyłudza od PKP zniżkę, to PKP zatrzymuje dowód w sprawie, przekazuje
    do prokuratury i sprawa ląduje w sądzie. Zazwyczaj wyroki bywają 1,2,3 lata
    w zawieszeniu na 2-3 lata.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy GG: 268973
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 6. Data: 2003-03-21 11:47:34
    Od: "AUran" <a...@s...net.pl>

    > mendy zawsze szukaja przyslowiowego chuja do dupy jak nic nie maja na
    kogos
    -------
    slownictwo zaiste godne lorda:) a tak na marginesie urban opisywal przypadek
    17 letniej panny, ktora prokuratura chciala zdekapitowac za podobne
    zdarzenie ( panna zmienila cos w leg. szkolnej).
    auran