  • 1. Data: 2003-03-20 16:30:34
    Temat: reklamacja
    Od: "graża" <s...@t...pl>

    Witam i proszę o pomoc w poniższej sprawie,
    Kupiłam w listopadzie 2002 r. radiomagnetofon z cd w s supermarkecie
    (nazwy pozwólcie narazie nie wymienię), no i się zepsuł zaniosłam go do
    sklepu i słyszę że potrzeba opakowanie oryginalne z produktu , ja takiego
    nie posiadam. Radiomagnetofon wzięto ale powiedziano mi że może być nie
    uznana. Jakie są prawa konsumenta może ktoś zna linki do stron z regulaminem
    obowiązującym w Polsce bardzo proszę o pomoc.
    Ciekawe czy jak kupię telewizor, komputer, drukarkę , skaner, no i jeszcze
    inne rzeczy to gdzie ja mam składać pudła moje mieszkanie to nie śmietnik.

    Pozdrawiam Grażyna

  • 2. Data: 2003-03-20 17:22:12
    Temat: Re: reklamacja
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "graża" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jeszcze
    > inne rzeczy to gdzie ja mam składać pudła moje mieszkanie to nie śmietnik.

    Tak, jak najbardziej masz składać pudła. Na przykład dystrybutor (i gwarant)
    mojego monitora podaje wyraźnie w gwarancji, że przyjmuje jedynie w
    oryginalnym opakowaniu. Ewentualnie za 50 czy 60 zł może wysłać opakowanie
    zastępcze...
    Co do śmietnika... to ja mam piwnice.

    pozdrawiam
    Alek

  • 3. Data: 2003-03-20 18:33:49
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

> [...]
    jeszcze
    > inne rzeczy to gdzie ja mam składać pudła moje mieszkanie to nie śmietnik.

    Obowiązek dostarczenia uszkodzonego towaru w oryginalnym opakowaniu
    zamieszczony był zapewne w karcie gwarancyjnej. Jeśli nie doczytałaś...
    Twoja strata i niestety nic na to nie poradzisz...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy GG: 268973
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających krajobrazów
    www przenoszę na http://kw1618.w.interia.pl

  • 4. Data: 2003-03-20 18:45:51
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    graża wrote:
> [...]
    regulaminem
    > obowiązującym w Polsce bardzo proszę o pomoc.

    www.federacja-konsumentow.org.pl

    Opakowanie - jeśli reklamujesz z tytułu rękojmi to bzdura, a jeśli
    chodzi o gwarancję - czasem zdarzają się takie wymagania, można by się
    zastanawiać, czy nie jest to niedozwolone postanowienie umowne. Jeśli
    będziesz mieć problemy zwróć się do Federacji Konsumentów lub
    powiatowego rzecznika praw konsumentów .

    KG

  • 5. Data: 2003-03-21 00:40:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Mar 2003, Kamil Gołaszewski wrote:
    [...]
    >+ Opakowanie - jeśli reklamujesz z tytułu rękojmi to bzdura,

    wKF: dasz głowę że dostarczenie *niekompletnego* sprzętu
    nie spowoduje problemów ? Nie wiem, ale czuję podstęp ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-21 01:06:33
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Thu, 20 Mar 2003, Kamil Gołaszewski wrote:
    > [...]
    >
    > wKF: dasz głowę że dostarczenie *niekompletnego* sprzętu
    > nie spowoduje problemów ? Nie wiem, ale czuję podstęp ;)

    No jesli sprzedawca twierdzi ze opakowanie jest integralna czescia sprzetu
    to:
    1) musi byc to wyraznie gdzies napisane, a kupujacy zostac o tym
    poinformowany,
    2) mozesz dochodzic roszczen z tytulu niezgodnosci z umowa rowniez w
    dla wad samego opakowania. /polamany styropian np. :)/

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-03-21 19:05:19
    Od: Kamil <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > wKF: dasz głowę że dostarczenie *niekompletnego* sprzętu
    > nie spowoduje problemów ? Nie wiem, ale czuję podstęp ;)

    A to jest niekompletny sprzęt?
    Nie mozna ograniczać uprawnień z tytułu rękojmi, a w kc o obowiązku
    dostarczania w opakowaniu nic nie ma ;)

    KG