  • 1. Data: 2006-09-24 15:36:47
    Temat: Rozdzielnosc majatkowa
    Od: "Przemek" <c...@p...spam.pf.pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie jak wybrnąć z takiej sytuacji.

    Jest sobie małżeństwo. Mąż wyjeżdża zagranicę i ma dostęp do kont wspólnych.
    Robi długi w bankach. Korzysta z linii debetowych a nie spłaca i żona ma
    przez to problemy. Czy można dokonać rozdzielności majątkowej pod jego
    nieobecność bądź jest jakieś inne wyjście?

    Z góry dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2006-09-24 16:41:04
    Temat: Re: Rozdzielnosc majatkowa
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Przemek wrote:
    > Witam,
    >
    > Mam takie pytanie jak wybrn?? z takiej sytuacji.
    >
    > Jest sobie ma??e?stwo. M?? wyje?d?a zagranic? i ma dost?p do kont wsp?lnych.
    > Robi d?ugi w bankach. Korzysta z linii debetowych a nie sp?aca i ?ona ma
    > przez to problemy. Czy mo?na dokona? rozdzielno?ci maj?tkowej pod jego
    > nieobecno?? b?d? jest jakie? inne wyj?cie?

    tylko na drodze sądowej.

    Skoro konta są wspólne to każdy z małzonków ma pełne prawo zarządzania
    kontem.
    Należy je po prostu czym prędzej zamknąć.

  • 3. Data: 2006-09-24 17:46:47
    Od: Przemek <c...@p...no.pf.spam.pl>

    witek napisał(a):

    > tylko na drodze sądowej.

    A jak to się odbywa? ile kosztuje? jak to się załatwia?

    > Skoro konta są wspólne to każdy z małzonków ma pełne prawo zarządzania
    > kontem.
    > Należy je po prostu czym prędzej zamknąć.

    Czy jeżeli konto należy do dwóch osób nie potrzeba podpisu obu osób? A
    druga sprawa co zrobić jeżeli on w firmie którą prowadzić przestał
    płacić ZUSy i podatki?

    W najbliższych planach rozwód (już wcześniej nie traktował tej żony
    dobrze, kłótnie wyzwiska, podnoszenie ręki) ale musi wrócić do Polski.
    Co radzicie w takiej sytuacji.

    Przemek

  • 4. Data: 2006-09-24 19:55:38
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Przemek wrote:
    > witek napisa?(a):

    > A jak to si? odbywa? ile kosztuje? jak to si? za?atwia?

    Składasz w sądzie wniosek o ustanowienie przymusowej rozdzielności
    majątkowej uzasadniając to właśnie tym, że mąż wyjachał za granicę, nie
    masz z tym kontaktu i robi długi.
    Każdy radaca prawy za stówę ci to napisze.

    > Czy je?eli konto nale?y do dw?ch os?b nie potrzeba podpisu obu os?b?

    Nie. Każdy ze współwłascicieli ma prawo robić to co chce z kontem.
    Samodzielnie.

    > druga sprawa co zrobi? je?eli on w firmie kt?r? prowadzi? przesta?
    > p?aci? ZUSy i podatki?

    A to już pytanie do fachowców od firm.

    > W najbli?szych planach rozw?d (ju? wcze?niej nie traktowa? tej ?ony
    > dobrze, k??tnie wyzwiska, podnoszenie r?ki) ale musi wr?ci? do Polski.
    > Co radzicie w takiej sytuacji.

    Jak najszybciej złożyć po pierwsze sprawę o ustanowienie rozdzielności
    majątkowej, bo to idzie szybciej, a potem o rozwód.