  • 1. Data: 2006-09-24 09:06:09
    Temat: Sprzedaż reprodukcji cudzych dzieł
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Chciałem zasięgnąć języka - na jakiej zasadzie działają takie firmy jak np.
    Allposters.com, przedające reprodukcje ogromnej ilości plakatów z całego
    świata? Jak regulowane są kwestie wynagrodzenia dla autorów? Bo nie wyobrażam
    sobie, żeby mieli kontakt z każdym z nich.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź!

  • 2. Data: 2006-09-24 09:24:05
    Temat: Re: Sprzedaż reprodukcji cudzych dzieł
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 24.09.2006 macias <m...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > świata? Jak regulowane są kwestie wynagrodzenia dla autorów? Bo nie wyobrażam
    > sobie, żeby mieli kontakt z każdym z nich.

    Personalnie nie, ale np. mają kontakt z firmami zarządzającymi
    zbiorowo prawami autorskimi (jak ZAIKS na rynku muzycznym w Polsce). Tak
    czy inaczej, bez zgody autora/dysponenta praw majątkowych publikować im
    tego nie wolno.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2006-09-24 09:44:31
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > zbiorowo prawami autorskimi (jak ZAIKS na rynku muzycznym w Polsce). Tak
    > czy inaczej, bez zgody autora/dysponenta praw majątkowych publikować im

    No tak, a kto zarzadza prawami autorskimi w skali globalnej? W sensie - jaka
    instytucja?

  • 4. Data: 2006-09-24 13:11:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 24 Sep 2006 11:44:31 +0200, macias napisał(a):

    > No tak, a kto zarzadza prawami autorskimi w skali globalnej? W sensie - jaka
    > instytucja?

    W skali globalnej żadna, ale w każdym kraju działa jakaś która zrzesza
    całkiem sporą ilość artystów.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-09-24 15:08:56
    Od: "macias" <m...@p...onet.pl>

    > W skali globalnej żadna, ale w każdym kraju działa jakaś która zrzesza
    > całkiem sporą ilość artystów.

    Cos mi sie wiec jednak wydaje, ze to nie jest w ten sposob rozwiazywane. Tam sa
    dziela ludzi z calego swiata, z wielu dziesiecioleci.

  • 6. Data: 2006-09-24 18:51:50
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Cos mi sie wiec jednak wydaje, ze to nie jest w ten sposob rozwiazywane. Tam sa
    > dziela ludzi z calego swiata, z wielu dziesiecioleci.

    Jak zapewne zauwazyles firma ma biura w kilku krajach. Licencje
    na reprodukcje takich materialow mozna kupic od agencji handlujacych
    tego typu contentem. Nie sadze aby dzialali niezgodnie z prawem :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 7. Data: 2006-09-24 19:04:54
    Temat: Re: Sprzedaż reprodukcji cudzychdzieł [OT]
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 24 Sep 2006 20:51:50 +0200, rezist.com napisał(a):

> [...]

    Co to za czcionka? :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2006-09-25 00:43:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Cos mi sie wiec jednak wydaje, ze to nie jest w ten sposob rozwiazywane. Tam sa
    > dziela ludzi z calego swiata, z wielu dziesiecioleci.

    W zaleznosci od specyfiki prawa danego kraju czas obowiazywania
    majatkowych praw autorskich jest mniej lub bardziej ograniczy. W Polsce
    jest to np. 70 lat (w przypadku ogolnym). Oznacza to, ze takie prawdziwe
    starocie jak 19to wieczne lub starsze dziela mozna publikowac bez zadnego
    problemu i niczyjej zgody. Co do tych bardziej wspolczesnych to jednak
    konieczna jest zgoda o ktorej pisalem poprzednio i zwykle
    firmy/organizacje zarzadzania zbiorowego sie tym zajmuja. A ze nie ma
    jednej i jest ich dosc duzo to trudno. Zauwaz ze jak ktos duzo publikuje,
    to pewnie i duza firma z odpowiednia infrastruktura handlowo-prawna. Co za
    problem zatrudniac pracownika ktory sie bedzie takimi kontaktami zajmowal?
    Przeciez to sie wszystko dzieje stopniowo a nie nagle dostaje 200tys
    utworow na publikacje ktorych musi uzyskac zgode. Zreszta zgaduje, ze
    pewnie dzieje sie tak, ze firma wspolpracuje z kilkoma najwiekszymi
    zarzadcami praw i wybiera z tego co jest w ich zasobach.

    --
    Marcin