  • 1. Data: 2006-09-24 10:22:22
    Temat: Praca w spolce zagranicznej a podatek i ZUS
    Od: "Piotr" <m...@o...pl>

    Witam,

    Gdzie powinienem odprowadzic podatek dochodowy przy zalozeniu, ze:
    -posiadam tylko obywatelstwo polskie i jestem zameldowany w Polsce,
    -posiadam umowe o prace ze spolka zarejestrowana we Wloszech, ale moje
    miejsce wykonywania pracy to Polska.
    Jak jest z ZUSem? Gdzie odprowadza pracodawca skladki?

    Gdzie szukac pomocy, poza Szanownym Panstwem, w tym temacie?

    pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2006-09-24 16:38:52
    Temat: Re: Praca w spolce zagranicznej a podatek i ZUS
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Piotr wrote:
> [...]
    > miejsce wykonywania pracy to Polska.
    > Jak jest z ZUSem? Gdzie odprowadza pracodawca skladki?

    Wszystko płacisz w Polsce.
    Zobacz do umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania pomiędzy polską a
    włochami.
    Powinno być napisane, że pracodawca włoski nie ma obowiązku potrącać ci
    zaliczek na podatek włoski, po prostu we włoszech jest to w tym momencie
    zwolnione z podatku.
    Umowe masz w złotówkach czy w euro?
    Jeśli pracodawca nie odprowadza zaliczek i płaci ci brutto, to ty sam
    musisz je odprowadzać na pit-53.
    Szczegóły w ZUS albo u doradcy podatkowego.

  • 3. Data: 2006-09-24 18:09:22
    Od: "Piotr" <m...@o...pl>

    Czytalem, ze ZUS jest odprowadzany w kraju, w ktorym wykonuje sie prace-
    czyli w Polsce. Ale czy pracodawca ma obowiazek odprowadzac sam skladki czy,
    jak piszesz, moze placic brutto i place skladki sam?
    Czytalem tez, ze dochodowy placi sie tam, skad pochodzi firma, czy pewne
    jest wiec, ze jednak w Polsce?
    A umowe bede mial albo w E albo w PLN, czyli nie wiem. Jesli bede mogl
    naciskac to ktora opcja (podatkowo) jest lepsza?

    Dzieki z ospowiedzi i pozdrawiam,
    Piotr

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:ef6cat$2kl$1@inews.gazeta.pl...

  • 4. Data: 2006-09-24 19:52:10
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Piotr wrote:
> [...]

    > Ale czy pracodawca ma obowiazek odprowadzac sam skladki czy,
    > jak piszesz, moze placic brutto i place skladki sam?

    Jeśli pracodawca ma filię w Polsce to na pewno odprowadza za ciebie.
    Jeśli nie ma to jak ma je odprowadzać? Na pewno tego nie robi.

    > Czytalem tez, ze dochodowy placi sie tam, skad pochodzi firma, czy pewne
    > jest wiec, ze jednak w Polsce?
    Z uwzględnieniem umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, a te w
    większości mówią, że właśnie przy takim sposobie zatrudnienia jest się
    zwolnionym z płacenia podatków w kraju firmy.
    Proponuję wizytę o doradcy podatkowego, który zna dokładnie umową o
    unikaniu podwójnego opodatkowania.
    Może doradzi ci jeszcze coś innego. Diabeł tkwi w szczegółach.

    > A umowe bede mial albo w E albo w PLN, czyli nie wiem. Jesli bede mogl
    > naciskac to ktora opcja (podatkowo) jest lepsza?

    Bez znaczenie właściwie.
    Jak będziesz miał w euro to będziesz musiał przeliczać każdą wypłatę na
    złotówki i sam się pilnować. Ale za to jesteś uniezależniony od kursu
    euro-złoty i przy lecącej za chwilę inflacji możesz wyjść na plus.