  • 91. Data: 2013-08-21 20:59:45
    Temat: Re: Rostowski na wylocie.
    Od: "george" <g...@v...pl>

    Znalazl sie cenzor kjm. Zatrudnij sie w NSA.

  • 92. Data: 2013-08-21 21:49:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 19:03:58 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Wg definicji:
    > Wydatki prawnie zdeterminowane (wydatki sztywne) - obowiązkowe wydatki
    > z budżetu państwa, których wysokość wynika z ustaw innych niż ustawa
    > budżetowa lub wcześniej podjętych zobowiązań ujętych w ramy prawne.
    >
    > to np:
    > Subwencje dla jednostek samorządowych.

    To akurat mozna zmienic odpowiednia ustawa. Jak oszczedzamy, to
    oszczedzamy.

    > Wydatki na FUS i KRUS (podtrzymuję).
    > Składka do UE i organizacji międzynarodowych
    > A ogólnie wydatki sztywne to ponad 70% budżetu SP.
    > Więc pozostaje ciąć z tych 25% pozostałych wydatków.

    > Kryzys grecki jest skutkiem głupiego zaciskania pasa.

    A nie glupiego niezaciskania ?

    > Toż właśnie nie bardzo.

    A co przeszkadzalo ?

    > Ale to jest dokładnie takie samo szacowanie o jakie prosiłem wcześniej.
    > Ty oczekujesz zwrotu z inwestycji "od razu", "po jednej imprezie".
    > A to tak nie działa.
    > Jak kupuję apartament w górach, to nie jest tak, że zwróci mi się po
    > tym jak 1 osoba mi go wynajmie. Masowe inwestycje strukturalne zwrócą
    > się choćby tym, że przyciągną miasta więcej inwestorów.

    Tylko na razie tych inwestorow nie widac, a do kolejnych imprez na
    stadionach trzeba doplacac.

    Chociaz ... hm, musialbym sie doszukac, moze dzieki tej doplacie
    calosc mniej kosztuje :-)

    > Więc tak, wolę żeby ten VAT był wysoki, ale ruszany raz na 20 lat, żeby ustawa
    > była przewidywalna (nie jest :/)

    Drobna zmiana VAT nie decyduje o oplacalnosci (no, umowe odpowiednia z
    klientem trzeba zawrzec).

    Bardziej narzekaja na inne rzeczy - zapisy nieprecyzyjne, za duperele
    mozna duza kare zaplacic, albo sie zmienia przepisy decydujac o prawie
    do odliczenia ..

    > żeby PIT/CIT sobie nawet miał te 25%, ale żeby
    > to było stabilne.

    Ale tu juz jest kwestia ze moze odstraszac.
    Lepiej dac 18%, a po paru latach podniesc na 20, a potem na 22,
    niz zeby od razu produkcja byla nieoplacalna :-)

    J.

  • 93. Data: 2013-08-21 22:09:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 18:57:37 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Jarek obok zapodał listę zastrzeżeń natury "ogólnej", ale również
    > gdzieś widziałem inny argument: skoro możliwe było odebranie
    > (części) uprawnień emerytalnych "służbom PRLowskim", to znaczy
    > że emerytury NIE są nienaruszalne.

    Nie sa, ale z powyzszymi wyjatkami nikt nie chce ich obnizac.
    Wyborcy to tez emeryci :-)
    A i "produkcyjni" tez wiedza ze kiedys beda emerytami.

    Swoja droga to obnizka moze byc konieczna, bo zyja coraz dluzej.

    >Oczywiście że nie.
    >Ale nie potrzebowalibyśmy 50++ mld na spłacanie odsetek.
    >Zgadza się?

    Niekoniecznie. Juz i tak sporo mlodziezy emigruje, co by bylo gdybys
    podkrecil srube bardziej ?

    No i znow - inwestycje moga byc na kredyt, byle w rozsadnej ilosci.
    Zle jak biezace wydatki musza byc kredytowane.

    J.

  • 94. Data: 2013-08-22 13:44:42
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-20 23:37, z pisze:

    > Przecież to jego geniusz doprowadził do zaoszczędzenia milionów przez
    > oszukanie rynków finansowych i zadłużanie nas trochę taniej.
    > To nie było niechlujstwo, nieudacznictwo, niekompetencja tylko sprytna
    > zagrywka dla dobra narodu ;-)
    > Skończyły się czasy kiedy minister finansów ma poważanie i autorytet.
    > Od teraz to będą WIELCY GRACZE i trzeba ich tak traktować.
    >
    > Cho... tylko komu teraz wierzyć jak ministrowi już nie można ;-)

    Przecież Tusk powiedział, że to jest plotka i Rostkowski zostaje!
    Dobrą koleżanką Tuska i Rostkowskiego jest pani Merkel....i to ona
    trzyma chyba nad nimi opiekę.

    --
    animka

  • 95. Data: 2013-08-23 17:54:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Aug 2013, J.F. wrote:

    > No coz, a potem bedzie sie chcialo pojechac do lasu ... a tu nie ma...
    > Dobra, jedno drzewo nie las, trzeba bylo wyciac jak bylo male :-)

    Ale w tym leży samo sedno absurdu: to właśnie zaostrzanie przepisów
    powoduje ograniczenie nasadzania drzew.
    Nikt rozsądny NIE POZWOLI na wyrośnięcie drzew nieuprawnych
    (nie owocowych, ale nie tylko, bo są AFAIR również gatunki "opałowe")
    na swojej prywatnej ziemi, bo albo on albo spadkobiercy będą mieli
    przez to kłopoty.
    Głupota do kwadratu, bo jako metodą na ograniczenie braku drzew
    widzi się... dalsze utrudnienie we wpadnięciu na pomysł "posadzę
    sobie brzozę" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 96. Data: 2013-08-23 18:01:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Aug 2013, J.F. wrote:

    [emerytury]

    > Swoja droga to obnizka moze byc konieczna, bo zyja coraz dluzej.

    Ale większym problemem są wszelkie uprzywilejowania, wyrażające
    się skróceniem okresu emerytalnego.
    Proporcja "niedopłaty" rośnie po hiberboli skrócenia czasu pracy
    i brak systemowego POBIERANIA składek po tej samej krzywej skutkuje
    zawałem dla wszystkich.

    > Niekoniecznie. Juz i tak sporo mlodziezy emigruje, co by bylo gdybys
    > podkrecil srube bardziej ?

    Moment, jaką ŚRUBĘ?
    Mowa o cięciach, nie podnoszeniu podatków.
    Przypominam: to są TE SAME pieniądze, których obywatele NIE WYDADZĄ
    na rynku, ani sami ani poprzez kredytowanie innych!

    > No i znow - inwestycje moga byc na kredyt, byle w rozsadnej ilosci.
    > Zle jak biezace wydatki musza byc kredytowane.

    Problem leży m.in. w nierozdzielności jednego od drugiego.
    Ile nam zostaje po odliczeniu wydatków bieżących, W TYM odsetek
    od już pozaciąganych kredytów?

    pzdr, Gotfryd

  • 97. Data: 2013-08-23 19:24:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Ile nam zostaje po odliczeniu wydatków bieżących, W TYM odsetek
    > od już pozaciąganych kredytów?

    Mi jakies minus 400 w tej chwili.

  • 98. Data: 2013-08-23 21:36:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Aug 2013, witek wrote:

    > Mi jakies minus 400 w tej chwili.

    :D

    pzdr, Gotfryd

  • 99. Data: 2013-08-24 22:58:02
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 21 Aug 2013 12:54:46 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    wrote:

    >Bo to jest niewystarczające? Wiesz co to są wydatki sztywne?

    Te też były sztywne... aż do bankructwa :)
    http://dwagrosze.com/2013/08/bankructwo-socjalu-w-de
    troit.html

  • 100. Data: 2013-08-24 23:34:41
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-08-24, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    [...]

    > Te też były sztywne... aż do bankructwa :)
    > http://dwagrosze.com/2013/08/bankructwo-socjalu-w-de
    troit.html

    I co jest złego w bankructwie?
    Nie sądzisz, że bankructwo i przerzucenie części ryzyka/problemu
    na wierzycieli jest lepszym rozwiązaniem niż przerzucenie problemu
    tylko i wyłącznie na społeczeństwo?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl