    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Rostowski na wylocie.
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki
    <s...@4...com>
    <s...@p...org>
    Date: Wed, 21 Aug 2013 21:49:04 +0200

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 19:03:58 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > Wg definicji:
    > Wydatki prawnie zdeterminowane (wydatki sztywne) - obowiązkowe wydatki
    > z budżetu państwa, których wysokość wynika z ustaw innych niż ustawa
    > budżetowa lub wcześniej podjętych zobowiązań ujętych w ramy prawne.
    >
    > to np:
    > Subwencje dla jednostek samorządowych.

    To akurat mozna zmienic odpowiednia ustawa. Jak oszczedzamy, to
    oszczedzamy.

    > Wydatki na FUS i KRUS (podtrzymuję).
    > Składka do UE i organizacji międzynarodowych
    > A ogólnie wydatki sztywne to ponad 70% budżetu SP.
    > Więc pozostaje ciąć z tych 25% pozostałych wydatków.

    > Kryzys grecki jest skutkiem głupiego zaciskania pasa.

    A nie glupiego niezaciskania ?

    > Toż właśnie nie bardzo.

    A co przeszkadzalo ?

    > Ale to jest dokładnie takie samo szacowanie o jakie prosiłem wcześniej.
    > Ty oczekujesz zwrotu z inwestycji "od razu", "po jednej imprezie".
    > A to tak nie działa.
    > Jak kupuję apartament w górach, to nie jest tak, że zwróci mi się po
    > tym jak 1 osoba mi go wynajmie. Masowe inwestycje strukturalne zwrócą
    > się choćby tym, że przyciągną miasta więcej inwestorów.

    Tylko na razie tych inwestorow nie widac, a do kolejnych imprez na
    stadionach trzeba doplacac.

    Chociaz ... hm, musialbym sie doszukac, moze dzieki tej doplacie
    calosc mniej kosztuje :-)

    > Więc tak, wolę żeby ten VAT był wysoki, ale ruszany raz na 20 lat, żeby ustawa
    > była przewidywalna (nie jest :/)

    Drobna zmiana VAT nie decyduje o oplacalnosci (no, umowe odpowiednia z
    klientem trzeba zawrzec).

    Bardziej narzekaja na inne rzeczy - zapisy nieprecyzyjne, za duperele
    mozna duza kare zaplacic, albo sie zmienia przepisy decydujac o prawie
    do odliczenia ..

    > żeby PIT/CIT sobie nawet miał te 25%, ale żeby
    > to było stabilne.

    Ale tu juz jest kwestia ze moze odstraszac.
    Lepiej dac 18%, a po paru latach podniesc na 20, a potem na 22,
    niz zeby od razu produkcja byla nieoplacalna :-)

    J.