  • 1. Data: 2013-08-20 21:54:27
    Temat: Kiedy można usunąć wrak samochodu?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Jakiś miesiąc stoi sobie samochód przy rogu ulicy i drogi
    osiedlowej. Podkreślam, że "przy" a nie na samym rogu. Jakiś 1 m od
    krawędzi drogi z dwóch stron, na chodniku, zostawiając ponad 2m
    szerokości chodnika. Nie zasłania widoczności przy wyjeździe z
    osiedlowej, ani przy dojeździe na nią. Ot, zwykłe zaparkowanie, jak
    każdego innego, a w tym przypadku rozbitego auta.
    Ewidentnie widać, że mocno walnięty i sam nie odjedzie :-) Za szybą
    kartka o sprzedaży i nr telefonu. Sprawdzając wg numerów
    rejestracyjnych na stronie UFG, posiada aktualne ubezpieczenie OC.

    Wg przepisów można by usunąć samochód jeśli zagraża środowisku lub
    stwarza niebezpieczeństwo lub jest długi czas nieużywany. Nie
    wygląda na stwarzający zagrożenie dla osób lub środowiska. Jest
    zamknięty, nie widać by coś wyciekło. Fakt, że ostatnia ofiara losu
    może się skaleczyć, przewracając na rozbite lampy, ale to chyba za
    mało by stwarzał zagrożenie. Co to znaczy "długi czas nieużywany"?
    Mchem ani trawą nie porósł. Właściciel może twierdzić, że go
    sprzedaje. Albo że naprawi. Przypominam, że stoi około miesiąca.

    Jakich można użyć argumentów by pozbyć się tego samochodu za pomocą
    SM, czy Policji? Nie wiem do kogo należy ta część chodnika. Może do
    spółdzielni mieszkaniowej, może do miasta.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 2. Data: 2013-08-20 22:52:45
    Temat: Re: Kiedy można usunąć wrak samochodu?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Jakich można użyć argumentów by pozbyć się tego samochodu za pomocą SM,
    > czy Policji?

    Żadnych.
    Pojazd jest zaparkowany prawidłowo i ma tablice.
    Może stać nawet kilka lat.

    A po co go chcesz usuwać. Niech sobie stoi.

  • 3. Data: 2013-08-20 23:09:48
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-08-20 22:52, Użytkownik witek napisał:

    > Żadnych.
    > Pojazd jest zaparkowany prawidłowo i ma tablice.
    > Może stać nawet kilka lat.
    >
    > A po co go chcesz usuwać. Niech sobie stoi.

    Chciał tam swój postawić z podobna kartką że sprzeda.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-08-20 23:37:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    RadoslawF napisał(a) :

    > Chciał tam swój postawić z podobna kartką że sprzeda.

    Pudło, nie chcę zamienić na swój :-)
    Nie przeszkadza mi. Pytanie wynikające z ciekawości. I różnicy zdań
    sąsiadów.
    Szukałem i szukałem i nie znalazłem możliwości usunięcia. Może gdyby
    nie miał OC.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 5. Data: 2013-08-21 00:15:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zbynek Ltd. wrote:
    > Szukałem i szukałem i nie znalazłem możliwości usunięcia. Może gdyby nie
    > miał OC.

    OC cieżko zgubic, w przecwienstwie do tablic.

  • 6. Data: 2013-08-21 08:17:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-20 22:52, witek pisze:

    > Żadnych.
    > Pojazd jest zaparkowany prawidłowo i ma tablice.
    > Może stać nawet kilka lat.

    Na pewno zaparkowany jest prawidłowo? Bo z opisu wygląda, że nie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2013-08-21 15:05:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Na pewno zaparkowany jest prawidłowo? Bo z opisu wygląda, że nie.

    bez znaczenia.
    bezpieczenstwu nie zagraza, wiec podstaw do usuniecia go nie ma.

  • 8. Data: 2013-08-21 15:40:24
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a) :

    > Na pewno zaparkowany jest prawidłowo? Bo z opisu wygląda, że nie.

    Hmmm... Wydaje mi się, że opis przedstawiłem zgodnie z
    rzeczywistością. I że samochód zaparkowano prawidłowo. Nie pisałem
    nic o zakazie parkowania na chodniku, bo nie ma tam takowego zakazu.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 9. Data: 2013-08-21 19:28:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Aug 2013, witek wrote:

    > bez znaczenia.

    Ma znaczenia, zapewniam.
    Mieliśmy kiedyś taki przypadek pod domem :)

    > bezpieczenstwu nie zagraza, wiec podstaw do usuniecia go nie ma.

    Nie ma.
    Ale za nieprawidłowe parkowanie przysługuje mandat.
    A to okazuje się być niezłym czynnikiem motywacyjnym.

    Oczywiście zaraz zacznie się flejm, czy za jednym fotoradarem
    może stać drugi i czy po otrzymaniu mandatu za parkowanie
    można bez ruszania pojazdu dostać kolejny :>
    Widać "nasz" właściciel zostawionego samopas pojazdu
    wolał nie sprawdzać możliwych wersji ;)

    Oczywiście nie odnoszę się do pierwotnego wątku, lecz
    wyłącznie uwagi o braku znaczenia :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-08-21 20:17:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Widać "nasz" właściciel zostawionego samopas pojazdu
    > wolał nie sprawdzać możliwych wersji ;)
    >
    > Oczywiście nie odnoszę się do pierwotnego wątku, lecz

    Nie mozesz mandatu wystawic samochodowi.
    A wlasciciela mozesz albo nie zlapac, albo mandatu moze nie przyjac.
    A samochod stoi dalej.
    A po za tym zaplaci mandat i co dalej? "Przeparkuje" blizej kraweznika.
    I co mu zrobisz.