  • 61. Data: 2017-05-11 22:25:45
    Temat: Re: Rondo w lewo
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.05.2017 o 21:00, Liwiusz pisze:

    > Zakładam, że inni użytkownicy drogi myślą. Tylko tyle.

    Ty na pewno nie myślisz. Miga się, żeby pokazać zamiar wykonania
    jakiegoś manerwru. Ty chcesz jechać prosto swoim pasem i migać w lewo,
    co ma znaczyć "nie jadę w prawo", i masz w d4, że w istocie
    sygnalizujesz zamiar zmiany pasa na lewy. Twierdzisz, że nic w tym
    złego, bo przecież każdy się domyśli, że nie będziesz pasa zmieniał, a
    jak nie migasz, to znaczy że pojedziesz w prawo zamiast prosto. A poza
    tym wszystko ok?

    Shrek

  • 62. Data: 2017-05-12 06:24:33
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    > Przyspieszałeś jak jeszcze go miałeś przed sobą?
    > Graty, wiesiaczku.

    Dzięki. Zwykle mam odstęp większy niż minimalny i gdy gostek sygnalizuje
    opuszczenie pasa zaczynam przyspieszać, bo mam jeszcze miejsce a w ruchu
    miejskim każdy metr i sekunda się liczą:)
    Gorzej jest, gdy taki miga a nie opuszcza pasa. Wtedy muszę niestety
    hamować, co wpływa znacząco na obniżenie bezpieczeństwa ruchu, CBDU :)

    Reasumując: Miganie bez zamiaru zmiany pasa (również na rondzie) jest
    niebezpieczne.

    --
    Wiesiaczek (dziś z Sharm El-Sheikh - Egipt)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 63. Data: 2017-05-12 08:25:33
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 11 May 2017 22:25:45 +0200
    Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > złego, bo przecież każdy się domyśli, że nie będziesz pasa zmieniał, a
    > jak nie migasz, to znaczy że pojedziesz w prawo zamiast prosto. A poza

    Lepiej bym tego nie ujął :D

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 64. Data: 2017-05-12 09:39:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-12 o 06:24, Wiesiaczek pisze:
    > Reasumując: Miganie bez zamiaru zmiany pasa (również na rondzie) jest
    > niebezpieczne.

    Reasumując - niebezpiecznym jest rozpoczęcie wykonywania manewru
    przyspieszania, kiedy jeszcze się nie ma na to miejsca.

    --
    Liwiusz

  • 65. Data: 2017-05-12 09:40:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-12 o 08:25, szerszen pisze:

    > Lepiej bym tego nie ujął :D

    Uwielbiam czytać jak się liżecie po jajach w swojej ignorancji :)

    --
    Liwiusz

  • 66. Data: 2017-05-12 10:14:26
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 12 May 2017 09:40:27 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Uwielbiam czytać jak się liżecie po jajach w swojej ignorancji :)

    I kto to mówi, daleko nam do Ciebie i lizania się po swoich własnych ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 67. Data: 2017-05-12 14:11:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2017 o 08:25, szerszen pisze:

    > Lepiej bym tego nie ujął :D

    Myślę, ze należałoby rozwinąć tą szkołe - jadąc w prosto jak mozna
    skręcić w lewo nalezy migać prawym dla podkreslenia, że nie skręcasz w
    lewo, a jakby się trafiło jechać na wprost na zwykłych skrzyżowaniu toi
    awaryjnymi - prawym że nie jedziesz w lewo, a lewym, że nie w prawo.
    Myślący ogarną;)

  • 68. Data: 2017-05-13 07:10:35
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 12.05.2017 o 09:39, Liwiusz pisze:

    > Reasumując - niebezpiecznym jest rozpoczęcie wykonywania manewru
    > przyspieszania, kiedy jeszcze się nie ma na to miejsca.

    No przecież napisałem, że mam trochę miejsca.
    O, tu, gdzie wyciąłeś: "Zwykle mam odstęp większy niż minimalny i gdy

  • 69. Data: 2017-05-17 19:30:09
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    "Spytać, czy nie taksówkarz".

    -----

  • 70. Data: 2017-05-17 19:34:09
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Są jeszcze ronda, przez którego środek "na wylot" przechodzi droga (jezdnia) na
    wprost ;-))

    -----
    > A logika na "okrągłym rondzie" mówi, że możesz wykonać jedynie dwie rzeczy,
    poruszać się po obwiedni, lub z niej zjechać.