  • 1. Data: 2017-04-30 02:50:13
    Temat: Rondo w lewo
    Od: witek <w...@g...pl>

    Ale zaraz zacznie się flejm aż miło.

    Z uzasadnienia sądowego

    "Żaden z przepisów nie nakazuje sygnalizowania manewru wjazdu na
    skrzyżowanie. Nie ma znaczenia czy jest to zwykłe skrzyżowanie, czy
    rondo. Włączenie lewego kierunkowskazu na rondzie może zmylić innych
    kierowców. Narusza to zasady ruchu prawostronnego. Zmiana kierunku
    następuje dopiero w momencie zjazdu z ronda."

    Dalej juz sobie filmik obejrzyjcie.

    13136,sad-interpretowal-przepisy-drogowe-wszystko-z-
    powodu-jednego.html

  • 2. Data: 2017-04-30 08:29:37
    Temat: Re: Rondo w lewo
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.04.2017 o 02:50, witek pisze:

> [...]
    > następuje dopiero w momencie zjazdu z ronda."
    >

    > Dalej juz sobie filmik obejrzyjcie.

    13136,sad-interpretowal-przepisy-drogowe-wszystko-z-

    Nareszcie - choć przydałaby się zasada prawna określona przez sąd
    najwyższy, bo inaczej akie orzeczenie nie zobowiązuje do niczego innych
    (choć jakimś argumentem jest). Albo najlepiej wpisać wprost do PoRD przy
    najbliższej nowelizacji.

    Sygnalizuje się _najbliższy_manewr_ - niezależnie od tego czy robisz go
    na skrzyżowaniu, bez skrzyżowania, czy na parkingu. Wjazd na rondo
    sygnalizacji nie wymaga (a jakby już wymagał, to raczej kierunku w
    prawo;). Na małych rondach ma to jakiś sens, na dużych rondach bez sensu.

    Shrek.

  • 3. Data: 2017-04-30 13:06:00
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Shrek w

> [...]

    Sąd niezawisły do rozumu miesza sygnalizacje "przed" z sygnalizacja "na",
    ale cóż sie dziwić...

    13136,sad-interpretowal-przepisy-drogowe-wszystko-z-
    powodu-jednego.html
    > Nareszcie - choć przydałaby się zasada prawna określona przez sąd
    > najwyższy,

    SN ma ogarnąć wszystkie rodzaje skrzyżowań i napisać, że.... A może
    zlikwidować kierunkowskazy, bo tak?

> [...]
    > sygnalizacji nie wymaga (a jakby już wymagał, to raczej kierunku w
    > prawo;). Na małych rondach ma to jakiś sens, na dużych rondach bez sensu.

    No to masz "rondo" małe i życze ci[1], zebys odpowiednio długo stał na pasie
    3 od prawej (2 od lewej), najlepiej aż do zrozumienia, że sygnalizacja
    zamiarów "przed" skrzyżowaniem jest istotna w pewnych okolicznościach...
    <https://goo.gl/maps/sfUdLAReBMz>

    CROSS: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    FUT: pl.misc.samochody
    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2017-05-08 11:09:18
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 29 Apr 2017 19:50:13 -0500
    witek <w...@g...pl> wrote:

    > Ale zaraz zacznie się flejm aż miło.

    Ale że co konkretnie, zgadzasz się z tym, zaprzeczasz, czy jak?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 5. Data: 2017-05-08 14:17:02
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > rondo. Włączenie lewego kierunkowskazu na rondzie może zmylić innych
    > kierowców. Narusza to zasady ruchu prawostronnego. Zmiana kierunku

    Moim zdaniem, to tutaj brakuje jednej rzeczy:
    zdrowego rozsądku.
    1. Włączenie lewego kierunkowskazu może być pomocne, bo pokazuje, że
    jegomość zamierza tym rondem jeszcze kawałek pojechać, a nie tylko do
    najbliższego zjazdu. Równie dobrze może być też mylące, jak ktoś ma inną
    logikę rozumowania.
    2. Na pewno egzaminator się wygłupił
    3. Wysoki Sąd też jakoś mnie nie przekonuje tym uzasadnieniem. Mógł
    napisać krótko i na temat, a tym "naruszaniem zasad ruchu
    prawostronnego" do mnie nie przemawia.
    Jacek

  • 6. Data: 2017-05-08 15:48:31
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 8 May 2017 14:17:02 +0200
    Jacek <k...@a...com> wrote:

> [...]
    > jegomość zamierza tym rondem jeszcze kawałek pojechać, a nie tylko do
    > najbliższego zjazdu. Równie dobrze może być też mylące, jak ktoś ma inną

    Przecież jak nie miga prawym to włąśnie to oznacza, brak migacza niesie taką
    informację.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 7. Data: 2017-05-08 19:42:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2017 o 14:17, Jacek pisze:

    > Moim zdaniem, to tutaj brakuje jednej rzeczy:
    > zdrowego rozsądku.

    A zdrowy rozsądek mówi - migasz sla innych pokazując im jaki będzie twój
    najbliższy manewr - niezależne od tego czy jest rondo czy nie.

    Shrek

  • 8. Data: 2017-05-09 09:09:22
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 8 May 2017 19:42:31 +0200
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A zdrowy rozsądek mówi - migasz sla innych pokazując im jaki będzie twój
    > najbliższy manewr - niezależne od tego czy jest rondo czy nie.

    Ale na "okrągłym/klasycznym" rondzie, twój nabliższy manewr zawsze będzie w prawo,
    niezależnie czy będzie to pierwszy, trzeci, czy piętnasty zjazd.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 9. Data: 2017-05-09 10:49:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-05-09 o 09:09, szerszen pisze:

    > Ale na "okrągłym/klasycznym" rondzie, twój nabliższy manewr zawsze będzie w prawo,
    niezależnie czy będzie to pierwszy, trzeci, czy piętnasty zjazd.

    Więc jeśli to manewr a nie prowadzenie drogi to dlaczego go nie
    sygnalizujesz prawym migaczem?

  • 10. Data: 2017-05-09 11:05:00
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 9 May 2017 10:49:26 +0200
    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Więc jeśli to manewr a nie prowadzenie drogi to dlaczego go nie
    > sygnalizujesz prawym migaczem?

    ?? A skąd Ci to przyszło do głowy?

    --
    pozdrawiam