  • 71. Data: 2017-05-17 19:35:18
    Temat: Re: Rondo w lewo
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nie wiem, co jest w linku, ale w W-wie to np Plac Zawiszy.

    -----
    > mogą być ronda z więcej, niż 4 zjazdami, ale też "zwykłe skrzyżowania też takie
    bywają

  • 72. Data: 2017-05-17 19:37:31
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Gorzej z trzymaniem dźwigni kierunkowskazu.

    -----

  • 73. Data: 2017-05-17 19:40:57
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mnie się chyba zdarza ("chyba", bo człowiek po latach za kierownicą nie kontroluje
    świadomie) wrzucać lewy wjeżdżając własnie na olbrzymie rondo od razu na środkowy lub
    wewnetrzny "krąg", czyli jeszcze przed wjechaniem sygnalizuję zmianę pasa.

    -----
    > Na dużych rondach, a są takie mające wyspy po kilkadziesiąt metrów i więcej, jest
    czystym idiotyzmem.

  • 74. Data: 2017-05-18 08:54:11
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 17 May 2017 19:40:57 +0200
    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> wrote:

> [...]
    wewnetrzny "krąg", czyli jeszcze przed wjechaniem sygnalizuję zmianę pasa.

    Tylko wjeżdzając na rondo wielopasowe, z lewego pasa, nie masz obowiązku
    sygnalizowania tego lewym migaczem, bo przecinanie pasów, nie jest zmianą pasa. Po
    prostu zajmujesz na obwiedni pas odpowiadający pasowi z którego wjeżdżasz.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 75. Data: 2017-05-18 08:58:36
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 17 May 2017 19:34:09 +0200
    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> wrote:

    > Są jeszcze ronda, przez którego środek "na wylot" przechodzi droga (jezdnia) na
    wprost ;-))

    A jakiś przykład, bo jedyne co mi się kojarzy to Plac Uni Lunbelskiej (Warszawa), ale
    mimo kształtu "ronda", rondem nie jest ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 76. Data: 2017-05-18 09:51:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2017 o 08:58, szerszen pisze:

    > A jakiś przykład, bo jedyne co mi się kojarzy to Plac Uni Lunbelskiej (Warszawa),
    ale mimo kształtu "ronda", rondem nie jest ;)

    Plac Wilsona - ale też nie jest "skrzyżowaniem o ruchu okrężnym".

    https://www.google.pl/maps/@52.266003,20.9886405,359
    a,35y,342.67h,44.88t/data=!3m5!1e1!3m3!1sN0wC8rsNrq-
    T7PqRwZKuWg!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoi
    d%3DN0wC8rsNrq-T7PqRwZKuWg%26output%3Dthumbnail%26cb
    _client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%
    26h%3D100%26yaw%3D14.0540285%26pitch%3D0%26thumbfov%
    3D100?hl=pl

    BTW. Ktoś tu znaku nie postawił:

    https://www.google.pl/maps/@52.2683507,20.9863677,3a
    ,24.6y,76.8h,88.33t/data=!3m5!1e1!3m3!1sNxQ1fNSdqF0K
    HgoQKU2E_Q!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid
    %3DNxQ1fNSdqF0KHgoQKU2E_Q%26output%3Dthumbnail%26cb_
    client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%2
    6h%3D100%26yaw%3D6.488138%26pitch%3D0%26thumbfov%3D1
    00?hl=pl

    Z czego zawsze korzystam. Ba, w sumie oznakowanie poziome nakazuje skręt
    pod ostrym kątem w lewo;)

    Shrek

  • 77. Data: 2017-05-18 10:02:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2017 o 08:58, szerszen pisze:

    > A jakiś przykład, bo jedyne co mi się kojarzy to Plac Uni Lunbelskiej (Warszawa),
    ale mimo kształtu "ronda", rondem nie jest ;)

    to też jest ciekawe - rondo a pood spodem i nad latają tunele i estakady.

    https://www.google.pl/maps/dir/52.2037805,20.9398425
    /52.1935789,20.9394198/@52.2012718,20.9374113,513a,3
    5y,211.81h,44.89t/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0?hl=pl

    No dobra migający na rondach (bo skrzyżowanie jak każde inne) - z tego
    punktu skręcamy w lewo - który kierunek? Lewy, bo z jedno rozwidlenie i
    dwa zjazdy będziemy jechać w lewo?

    Shrek

  • 78. Data: 2017-05-18 13:40:42
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 18 May 2017 10:02:33 +0200
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > to też jest ciekawe - rondo a pood spodem i nad latają tunele i estakady.

    To fakt ;)

    Choć jak dla mnie, ciekawszym przypadkiem i przykładem na bezsens staiwania C12 jest
    Aleja Krakowska i dwa skrzyżowania, jedno z Hunka i drugie pod S2, identycznie
    zbudowane skrzyżowania, ale jedno z C12 drugie bez :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 79. Data: 2017-05-18 14:04:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.05.2017 o 13:40, szerszen pisze:

> [...]
    jest Aleja Krakowska i dwa skrzyżowania, jedno z Hunka i drugie pod S2, identycznie
    zbudowane skrzyżowania, ale jedno z C12 drugie bez :)

    Bo to tak naprawdę sprowadza się do tego czy postawić "ruch okrężny",
    czy "zakaz wjazdu" pod prąd dla nieogarów. Przynajmniej dpoóki światła
    działają, bo jak nie to kwestię pierwszeństwa dochodzą.

    Tak czy inaczej - do póki światła działają znak "ruch okrężny" znaczy
    tyle co "nie jedź pod prąd idioto!". Czego najlepszym dowodem, jest że
    tym krakowska/s2 jeżdzę dość często i musiałem pojrzeć na googla, czy to
    "rondo" czy nie;)

    Shrek

  • 80. Data: 2017-05-18 15:34:34
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 18 May 2017 14:04:42 +0200
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Bo to tak naprawdę sprowadza się do tego czy postawić "ruch okrężny",
    > czy "zakaz wjazdu" pod prąd dla nieogarów. Przynajmniej dpoóki światła
    > działają, bo jak nie to kwestię pierwszeństwa dochodzą.

    Wiem, problem w tym, że nieogary potem jak widzą C12, to przełączają się w tryb
    "rondo" i już nie zwracają uwagi na nic innego.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń