  • 181. Data: 2019-07-17 14:39:58
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 13:34:42 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:
    Kolejność:
    > 1. powiadomić pozwanego o rozprawie

    A skąd sąd ma mieć pewność że powiadomiona została właściwa osoba?
    Trzeba by pomyśleć o poświadczeniu tożsamości kredytobiorcy przez
    urzędnika państwowego (notariusz odpada - bo można wybrać
    zaprzyjaźnionego notariusza, który poświadczy to co trzeba). Takie
    poświadczenie byłoby wydawane w określonym celu (np. "odbiór korespondencji z sądu w
    sprawie syg. ......)).
    A jak dojdzie do sprawy to ska sad ma mieć pewność ze pozwany to pozwany?
    Przecież okaże sądowi prawdopodobnie ten sam dowód osobisty który okazał w banku jak
    brał kredyt
    Trzeba by więc pomyśleć o poświadczeniu tożsamości takiej osoby przez.....

  • 182. Data: 2019-07-17 14:42:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 14:39:04 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Skoro nakaz zapłaty jest tylko propozycją, to wierzyciel powinien taki nakaz
    wysyłać od razu do dłużnika, po co do tego sąd.
    > Dopiero sprzeciw do sądu.

    I z reguły wysyła. Tylko tytułuje to np "przedsądowe wezwanie do zapłaty..."

  • 183. Data: 2019-07-17 14:52:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od podobnych bzdurnych i jeszcze głupiej zatytułowanych pism co tam księgowej ślina
    na klawiaturę przyniosła nie składa się
    sprzeciwów.
    Pomijam kwestie, gdy wezwanie jest wymagane ustawą (lub może umową?).
    Np. musiałem za ustawą wezwać jakiegoś naczelnika US i i jakiegoś dyrektora IC, żeby
    po upływie określonego czasu (30 dni?) uzyskać
    przeciw reprezentowanemu przez nich Skarbowi Państwa klauzulę wykonalności.

    -----

  • 184. Data: 2019-07-17 15:03:32
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 13:49, Liwiusz pisze:

    > To nie tylko koszt pisma, ale koszt niepotrzebnie wyznaczonej rozprawy.

    Zawsze można nie wyznaczać rozprawy a o wyroku decydować rzutem monetą.
    To dałoby duże oszczędności i przyspieszyło pracę sądu.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 185. Data: 2019-07-17 15:05:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 15:03, Wojtek pisze:

    > Zawsze można nie wyznaczać rozprawy a o wyroku decydować rzutem monetą.
    > To dałoby duże oszczędności i przyspieszyło pracę sądu.

    Zawsze można rzucać bzdurnymi analogiami.

    --
    Liwiusz

  • 186. Data: 2019-07-17 15:12:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież tak się dzieje.

    -----

  • 187. Data: 2019-07-17 17:48:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    > 120zł.

    Cholernie duże.
    Dziś jest coś 45 zł i tak za dużo.

    > Jak do jedną do pięciu?

    No tak z grubsza, pewnie w realu jedną do stu bloków.
    Będzie komasował na raz w tygodniu?
    No i te wioski Polesia rozległego, i Bieszczady...

    -----
    > Moi mnie widują, a co?

    To masz pecha, znaczy uparcie nie odbierasz (chyba zostanie jakaś furtka domniemania
    doręczenia na uparciuchów?)

  • 188. Data: 2019-07-17 19:02:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.07.2019 o 09:30, Liwiusz pisze:

    > Wiele umów jest zawieranych w formie ustnej.

    Która jest tak samo dobra jak każda inna, pomijając kwestie punktu 2 -
    nie budzenia wątpliwości;)

    > Nie dołącza się.

    W takim razie ten sąd to jakaś pomyłka - zdawałoby się, że obowiązuje
    domniemanie niewinności.

    --
    Shrek

  • 189. Data: 2019-07-17 21:43:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2019-07-17 o 13:24, J.F. pisze:

    >Ale po co mi to wiedzieć? Dokumenty się zgadzały. Nie moja wina, że
    >ktoś swoich interesów nie pilnuje.

    To moze nie wiesz jeszcze paru innych rzeczy.

    Np jesli to nie jego dlug, i jakos tam zaprotestowal ... dowiesz sie o
    tym ?

    W zasadzie to co trzeba robic, gdy komornik juz przyjdzie ?

    >Kiedyś był boom na esąd i działało to naprawdę sprawnie, obecnie ma
    >złą prasę od paru lat, bo wiele spraw bezpodstawnie uwala do sądu
    >tradycyjnego, a na nakaz zapłaty czy na klauzulę czeka się
    >miesiącami. Nie znam podmiotu parającego się zajęciem windykacji,
    >który by chwalił teraz Lublin, zwykle woli się pozwać w marmurku -
    >szybciej.

    Ciekawe. Obcieli im pracownikow, czy jednak na tyle duzo z nich ciagle
    korzysta, ze takie terminy?

    Czy to sprawdzanie adresu w PESELu tyle trwa ?

    J.

  • 190. Data: 2019-07-17 21:45:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2019-07-17 o 14:03, Kris pisze:

    >Już teraz rozprawy w dużych miastach są wyznaczane na pół roku
    >wprzód. Strach pomyśleć, co by było, gdyby potrzebnych terminów
    >rozpraw było 10x więcej.

    To moze trzeba zatrudnic wiecej sedziow, zeby nie czekalo sie po pol
    roku ?

    J.