  • 21. Data: 2014-09-14 18:49:13
    Temat: Re: Rekojmia na uzywany samochod
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-14 15:48, RadoslawF pisze:

    > Z życia.
    > Sprzedałeś samochód, po pół roku przychodzi nabywca i nie chce go
    > bo znalazł w internecie informację że przebieg się nie zgadza.
    > Samochód przez te pół roku stracił jednak trochę na wartości
    > a kupujący go sobie używał jak i kiedy chciał więc i zużył
    > w jakimś stopniu elementy mechaniczne.

    To już ryzyko sprzedającego, że sprzedaje towar z wadami rękojmi.

    > Oddasz mu tyle ile zapłacił pół roku temu i przyjmiesz samochód ?
    > Znasz przypadek że sprzedawca zgodził się na przyjęcie z
    > powrotem takiego samochodu ?

    Znam, ale jakie to ma znaczenie? Dyskutujemy o stanie prawnym, czy o
    kulturze prawnej handlarzy samochodów?

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2014-09-14 20:18:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "P.B." napisał w wiadomości grup
    et...
    > A potrafisz to udowodnić? Potrafisz też udowodnić, że poprzedni właściciel
    > wiedział, że auto przechodziło jakiekolwiek naprawy blacharskie? Czy
    > absolutna bezwypadkowość była zapisana w umowie kupna-sprzedaży?

    Jak sprzedawca nie wiedział to po co mówił? Mógł powiedzieć, że nie wie, a nie
    bezwypadkowy.

  • 23. Data: 2014-09-14 20:22:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    oglegroups.com...
    > Pół roku temu auto kupiłes nie mas zteraz jak udowodnić nawet tą
    > "powypadkowość" bo skad wiadomo ze ew wypadek i naprawa nie miała miejsca
    > miesiąc temu?

    To niech sprzedawca udowodni, że był miesiąc temu.

    > To samo ze stanem licznika- trudno będzie Tobie udowodnić czy i kiedy został
    > cofnięty.

    Ale sprzedawca sprzedawał z przebiegiem 100 tys. km, a okazało się 600 tys. km.
    Kogo obchodzi czy wcześniej był kręcony? Sprzedawca odpowiada.

  • 24. Data: 2014-09-14 20:45:38
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2014 20:18:01 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "P.B." napisał w wiadomości grup
    et...

    > Jak sprzedawca nie wiedział to po co mówił? Mógł powiedzieć, że nie wie, a nie
    > bezwypadkowy.

    A gdzie wyczytałeś, że cokolwiek sprzedawca mówił? Twórca wątki pisał
    tylko, że w umowie ma "wzmiankę o dobrym stanie technicznym pojazdu".
    Dojechał gratem do domu i jeszcze pół roku pojeździł, więc stan chyba był
    dobry.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 25. Data: 2014-09-14 20:54:09
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 14 Sep 2014 20:22:11 +0200, qwerty napisał(a):

    > To niech sprzedawca udowodni, że był miesiąc temu.

    Zwłaszcza, że nie jest posiadaczem pojazdu i nie ma do niego dostępu. Przy
    okazji niech udowodni, że Anna Dymna nie jest Chińczykiem!

    > Ale sprzedawca sprzedawał z przebiegiem 100 tys. km, a okazało się 600 tys. km.
    > Kogo obchodzi czy wcześniej był kręcony? Sprzedawca odpowiada.

    O ile miał świadomość, że coś było kombinowane i dodatkowo był na tyle
    głupi, że użył w umowie k-s słowa przebieg. Ja sprzedając samochód, którego
    nie byłem pierwszym właścicielem zawsze posługiwałem się pojęciem "stan
    licznika". Jak ktoś chciał poznać przebieg, to uczciwie mówiłem, że nie mam
    bladego pojęcia.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 26. Data: 2014-09-14 22:01:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > To niech sprzedawca udowodni, że był miesiąc temu.

    Nie obracjamy sparwy w absurd. To stronan wywodząca coś z danej
    okoliczności ma jej dowieść. O ile udowodnienie, że licznik w samochdozie
    musiał być cofnięty, skoro gdzieś odnotowano stan licznika 600.000 km, aw
    umowie mamy 100,000 km nie wydaje się większym problemem, to po 6
    miesięcąch zarzut, że samochód był po kolizji może być kłopotem. W wypadku,
    o którym pisałem tu koleżanka kupiła samochód po południu, przyjechała nim
    rano do pracy i zobaczyliśmy, że jest po prostu krzywy. Kilka godzin
    później był już u biegłego sądowego, któy wydał jednoznaczną opinię, a i
    tak wyrok był dopeiro po roku.

    > Ale sprzedawca sprzedawał z przebiegiem 100 tys. km, a okazało się 600
    > tys. km. Kogo obchodzi czy wcześniej był kręcony? Sprzedawca odpowiada.
    No właśnie - coś takiego jest oczywiste.

  • 27. Data: 2014-09-14 23:58:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-09-14 18:49, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > To już ryzyko sprzedającego, że sprzedaje towar z wadami rękojmi.

    Kupującego niestety też.

    > Znam, ale jakie to ma znaczenie? Dyskutujemy o stanie prawnym, czy o
    > kulturze prawnej handlarzy samochodów?

    A pytanie było o stan prawny czy o obniżenie ceny lub doprowadzenie
    pojazdu do stanu zgodnego z umową ?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2014-09-15 00:10:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-14 23:58, RadoslawF pisze:

    > Kupującego niestety też.

    ??? Kupujący za te wady nie odpowiada.

    > A pytanie było o stan prawny czy o obniżenie ceny lub doprowadzenie
    > pojazdu do stanu zgodnego z umową ?

    Dyskusja była właśnie na temat, że nie trzeba się bawić w obniżanie ceny
    lub doprowadzenie stanu zgodnego, tylko można wymiksować się z kupna.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2014-09-15 08:52:21
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Jesli kupywales od osoby prywatnej, to ciezko.
    Od firmy jest wieksza szansa, ale zawsze mozesz probowac w sadzie.

  • 30. Data: 2014-09-15 09:52:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2014, wchpikus wrote:

    > Od firmy jest wieksza szansa,

    Konsument od firmy i tytułowa *rękojmia*?
    Do kiedy to było? ;)

    pzdr, Gotfryd