  • 11. Data: 2014-09-13 03:39:56
    Temat: Re: Rekojmia na uzywany samochod
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-09-13 00:45, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Nie zgadzam się. Jesli potrafimy dowieść, że sprzedający celowo zataił
    > cofnięcie licznika, to mamy do czynienia z przestępstwem z art. 286 kk.
    > Ale jeśli nie potrafimy tego dowieść, a potrafimy dowieść, że licznik
    > był cofnięty w chwili wydania kupującemu pojazdu, to pozostaje
    > odpowiedzialność cywilna sprzedająca za niezgodność stanu pojazdu z umową.

    W chwili wydania czyli przez sprzedającego a to jest praktycznie
    nie do udowodnienia. Jak poszukasz to znajdziesz że rok wcześniej
    u Niemca licznik był większy o sto czy dwieście tysięcy.
    Nie udowodnisz kto go "skorygował".

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2014-09-13 07:44:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-13 03:39, RadoslawF pisze:

> [...]
    > nie do udowodnienia. Jak poszukasz to znajdziesz że rok wcześniej
    > u Niemca licznik był większy o sto czy dwieście tysięcy.

    Nie ma znaczenia w tym przypadku, że to nie sprzedawca, tylko Niemiec
    korygował.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2014-09-13 11:02:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > nie do udowodnienia. Jak poszukasz to znajdziesz że rok wcześniej
    > u Niemca licznik był większy o sto czy dwieście tysięcy.

    Jeśli w umowie podano stan licznika, a okaże się, że mniejszy, niżej "u
    Niemca", to jest to dowód. Udowodnienie tego,"kto" będzie trudne, ale
    odpowiedzialność CYWILNA sprzedajacego pozostaje nadal.

  • 14. Data: 2014-09-13 11:03:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie ma znaczenia w tym przypadku, że to nie sprzedawca, tylko Niemiec
    > korygował.

    Albo pośrednik,którego w oficjalnym obrocie w ogóle nie ma, bo spisali
    umowę Niemiec - nabywca. Ale to - jak piszesz - jest bez znaczenia.

  • 15. Data: 2014-09-13 19:50:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-09-13 11:02, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Jeśli w umowie podano stan licznika, a okaże się, że mniejszy, niżej "u
    > Niemca", to jest to dowód. Udowodnienie tego,"kto" będzie trudne, ale
    > odpowiedzialność CYWILNA sprzedajacego pozostaje nadal.

    Tak.
    Ale sprecyzujmy za co. Nie za oszustwo z kręceniem licznika
    a za sprzedaż pojazdu z "korygowanym" licznikiem. Na moje oko
    możesz co najwyżej wymagać rekompensaty pieniężnej za różnicę
    w wartościach pojazdu.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2014-09-13 20:08:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > a za sprzedaż pojazdu z "korygowanym" licznikiem. Na moje oko
    > możesz co najwyżej wymagać rekompensaty pieniężnej za różnicę

    Powiedzmy, że w każdym razie sprzedający za rzetelność tych danych
    odpowiada cywilnie.

  • 17. Data: 2014-09-14 09:41:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-13 19:50, RadoslawF pisze:

> [...]
    > a za sprzedaż pojazdu z "korygowanym" licznikiem. Na moje oko
    > możesz co najwyżej wymagać rekompensaty pieniężnej za różnicę

    Przede wszystkim w ramach rękojmi można odstąpić od umowy.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2014-09-14 10:29:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-09-14 09:41, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Przede wszystkim w ramach rękojmi można odstąpić od umowy.

    I władować się w sprawę o rekompensatę dla oszusta za półroczne
    użytkowanie samochodu ?

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2014-09-14 10:40:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-09-14 10:29, RadoslawF pisze:

    > I władować się w sprawę o rekompensatę dla oszusta za półroczne
    > użytkowanie samochodu ?

    Skądś żeś wytrzasnął taki pomysł na roszczenie?:)

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2014-09-14 15:48:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-09-14 10:40, Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Skądś żeś wytrzasnął taki pomysł na roszczenie?:)

    Z życia.
    Sprzedałeś samochód, po pół roku przychodzi nabywca i nie chce go
    bo znalazł w internecie informację że przebieg się nie zgadza.
    Samochód przez te pół roku stracił jednak trochę na wartości
    a kupujący go sobie używał jak i kiedy chciał więc i zużył
    w jakimś stopniu elementy mechaniczne.
    Oddasz mu tyle ile zapłacił pół roku temu i przyjmiesz samochód ?
    Znasz przypadek że sprzedawca zgodził się na przyjęcie z
    powrotem takiego samochodu ?