eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja aparatu fotograficznego ! › Re: Reklamacja aparatu fotograficznego !
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
    highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 29 Jul 2014 10:21:46 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Reklamacja aparatu fotograficznego !
    In-Reply-To: <53d661ef$0$2225$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1407291009230.552@quad>
    References: <53d4e0b9$0$2244$65785112@news.neostrada.pl>
    <53d661ef$0$2225$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 39
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1406622115 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2357 83.15.167.123:62186
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2481
    X-Received-Body-CRC: 3066398083
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:740349
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 28 Jul 2014, fifak wrote:

    > Sprawa się mocno zmieniła bo właśnie dostałem odpowiedź nadaną w terminie
    > tych 14 dni, tylko następne problemy:
    >
    > odpisali mi że moją reklamację niezgodności z umową rozpatrzyli negatywnie
    > gdyż aparat posiada usterkę którą są w stanie usunąć i wysłali aparat do
    > serwisu

    IMVHO to się kupy nie trzyma.
    Jeśli *reklamację* rozpatrzyli negatywnie, to po co wysyłają aparat
    do serwisu?
    Co najwyżej negatywnie rozpatrzyli wniosek o wymianę na nowy, ale
    reklamację uznali?

    > jak to się ma do zapisu że jeżeli wada towaru ujawniła się:
    >
    > "przed upływem 6 miesięcy od momentu zakupu, to domniemuje się, że
    > niezgodność miała miejsce już w chwili wydania towaru." ?

    Nijak.
    To powyżej dotyczy przypadku, kiedy następuje spór między sprzedawcą
    a konsumentem np. o to czy towar był np. "prawidłowo użytkowany".
    Inaczej mówiąc, czy wada *powstała* po zakupie, czy była już wcześniej.
    Jak ktoś rozwali buty bo wlazł w szpilkach na Giewont albo dajmy
    na to utopił aparat w kałuży, to oczywiście sprzedawca ma interes
    w wykazaniu, że owszem, "nie działa", ale wina nie leżała w towarze
    (a tego i tylko tego dotyczy rzeczona reklamacja), lecz uszkodzenie
    zostało spowodowane przez użytkownika.
    Do 6 miesięcy piłeczka w "wykazaniu" jest po stronie sprzedawcy,
    po pół roku - po stronie konsumenta.

    > Ponadto aspekt samowolnej zmiany działania sprzedawcy, internet twierdzi:
    >
    > "o wyborze naprawy lub wymiany decyduje konsument...

    A tu się nie wtykam.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1