  • 1. Data: 2007-03-14 19:49:40
    Temat: Regulacja prawna zapisów w umowie kupna mieszkania.
    Od: "Sandal" <s...@-...pl>

    Witam.
    Mam pewną koncepcję dopisania do umowy kupna mieszkania zdania typu:
    "Kupujący zobowiązuje się do zapłaty za nieruchomość w terminie X dni od
    dnia wymeldowania wszystkich mieszkańców w/w nieruchomości lokalowej".

    Czy można umieścić takie zdanie?

    Bo, że tekst w stylu "zapłata w terminie x dni od zawarcia umowy" jest
    standardowy i zgodny z prawem to wiem, ale chodzi mi podaną wyżej
    modyfikację.

    Pytam o to, dlatego że właśnie kupuję mieszkanie i chciałbym jakoś
    zabezpieczyć się przed faktem, że w mieszkaniu jest jakiś sublokator, który
    nie ma zamiaru się wymeldować.
    No chyba, że jest jakiś inny sposób zabezpieczenia się przed tym, ale mi nic
    do głowy nie przychodzi.

    Pozdrawiam
    Sandal

  • 2. Data: 2007-03-15 07:21:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Mar 2007 20:49:40 +0100, Sandal napisał(a):

> [...]
    > nie ma zamiaru się wymeldować.
    > No chyba, że jest jakiś inny sposób zabezpieczenia się przed tym, ale mi nic

    Problemem nie jest sublokator, który nie chce się wymeldować a sublokator
    który nie chce sie wyprowadzić.
    Taki zapis jaki podałeś raczej zostanie uznany za nieważny. Po sprzedaży
    mieszkania sprzedawca nie będzie mógł w żaden sposób wpłynąć na
    wymeldowanie kogokolwiek. Wymeldować kogoś kto nie mieszka będziesz mógł
    tylko ty jako właściciel mieszkania.