  • 1. Data: 2007-03-14 20:18:04
    Temat: Płatny Urlop Wychowawczy.Pomocy!!!
    Od: "Monika Wawerek" <m...@N...gazeta.pl>

    Czy ktos moze mi odpowiedzieć na kilka pytan odnosnie płatnego urlopu
    wychowawczego?

    Nawet w urzedzie miasta Łodzi nie potrafili mi odpowiedzieć więc chyba
    problem jest duży!
    Chce od czerwca iść na taki urlop ale moje dochody wraz z dochodami męża
    wykluczaja nas z płatnego urlopu.(przekraczamy 504zł na osobę:( )
    ale przeciez moje dochody wiec terazniejsza pensja zostanie utracona.zakład
    pracy przestanie ja wypłacac.
    wiec dlaczego wliczac mam swoje dochody?
    nic z tego nie rozumiem.
    ale jest jeszcze jeden problem... DUZY
    jestem osoba niepełnosprawna i poieram rente socjalna wraz z zasiłkiem
    pielęgnacyjnym.oczywiscie nigdzie w formularzach urzedu miasta nie ma ani
    słowa o rentach czy zasiłkach wiec chyba nie musze o tym mówic?
    pytałam w urzedzie na ul. Politechniki ale nikt nie wiedziaL.
    i co robic dalej?
    moze ktos mi pomoże?

  • 2. Data: 2007-03-15 13:23:38
    Temat: Re: Płatny Urlop Wychowawczy.Pomocy!!!
    Od: "ksli" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Monika Wawerek" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:et9l9s$s04$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > słowa o rentach czy zasiłkach wiec chyba nie musze o tym mówic?
    > pytałam w urzedzie na ul. Politechniki ale nikt nie wiedziaL.

    ustawa o świadczeniach rodzinnych stwierdza, że gdy mowa o utracie
    dochodu - oznacza to utratę dochodu spowodowaną uzyskaniem prawa do urlopu
    wychowawczego,
    więc na oko masz rację

    co renty socjalnej to jeśli należy do dochodów wykazywanych w PIT, to się ją
    wlicza do kalkulacji
    i co za tym idzie będzie wykazana w zaświadczeniu z urzędu skarbowego, które
    musisz przedstawić
    przy wniosku o zasiłek rodzinny z dodatkiem z tytułu urlopu wychowawczego

    jeśli nie (a nie wiem czy tak jest) to nie widzę jej na wykazie ,,innych
    dochodów'' w ustawie o świadczeniach
    rodzinnych

    zasiłek pielęgnacyjny jest wolny od PIT i nie ma wśród ,,innych dochodów''
    więc zdaje sie, że się go
    nie wlicza

    nie przejmuj się - złóż wniosek - dostaniesz decyzję, którą w razie czego
    możesz zaskarżyć
    gdyby była odmowna do Samorządowego Kolegium Odwoławczego

    to urzędnicy mają znać przepisy - i powinni ci udzielić też rzeczowych
    informacji
    a jak nie znają to SKO ich nauczy

    pozdrawiam
    ksli