  • 1. Data: 2007-03-14 19:10:09
    Temat: Nakaz zapłaty w postepowaniu upominawczym.
    Od: Peny<m...@o...pl>

    Dostałam z Sądu nakaz zapłaty. Czy moge napisać do Sądu prośbę o rozłożenie
    zasądzonej kwoty na raty ? Czy muszę zapłacić koszty procesu i zastepstwa
    procesowego Powoda mimo że żadnego procesu nie było (nakaz jest wydany w
    postępowaniu upominawczym) ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2007-03-14 19:28:29
    Temat: Re: Nakaz zapłaty w postepowaniu upominawczym.
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Peny napisał(a):
    > Dostałam z Sądu nakaz zapłaty. Czy moge napisać do Sądu prośbę o rozłożenie
    > zasądzonej kwoty na raty ?

    pisać (w sprzeciwie) zawsze możesz, choć pewnie lepiej do wierzyciela
    a i tak musisz mieć solidne argumenty, a szanse powodzenia niewielkie

    > Czy muszę zapłacić koszty procesu i zastepstwa
    > procesowego Powoda mimo że żadnego procesu nie było (nakaz jest wydany w
    > postępowaniu upominawczym) ?

    a postępowanie upominawcze to niby co?
    pozew sam się napisał, opłacił i złożył?

    KG

  • 3. Data: 2007-03-14 19:58:37
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    kam napisał(a):

    > pisać (w sprzeciwie) zawsze możesz, choć pewnie lepiej do wierzyciela
    > a i tak musisz mieć solidne argumenty, a szanse powodzenia niewielkie

    W sądzie nie ma żadnych szans na rozłożenie zadłużenia na raty. Ale
    jeśli pójdzie się do wierzyciela i po ludzku porozmawia, to tutaj widzę
    spore prawdopodobieństwo powodzenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-03-14 20:48:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz napisał(a):
    > W sądzie nie ma żadnych szans na rozłożenie zadłużenia na raty.

    nie przesadzałbym że żadnych, bardzo niewielkie, ale jakieś są
    dużo zależy od tego kto jest wierzycielem a kto dłużnikiem

    KG

  • 5. Data: 2007-03-14 21:09:44
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    kam napisał(a):

    > nie przesadzałbym że żadnych, bardzo niewielkie, ale jakieś są
    > dużo zależy od tego kto jest wierzycielem a kto dłużnikiem

    A mógłbyś napisać, kiedy sąd może, bez zgody powoda, rozłożyć
    należność z nakazu zapłaty na raty?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2007-03-14 21:10:28
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz napisał(a):
    > A mógłbyś napisać, kiedy sąd może, bez zgody powoda, rozłożyć
    > należność z nakazu zapłaty na raty?

    przy rozpoznawaniu sprawy po wniesieniu sprzeciwu

    KG

  • 7. Data: 2007-03-14 21:15:59
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    kam napisał(a):

    > przy rozpoznawaniu sprawy po wniesieniu sprzeciwu

    I faktycznie jest tak, że bez zgody powoda i bez przyczyny prawnej,
    sąd - zamiast nakazania zapłaty całości - rozłoży zaległość na raty
    tylko i wyłącznie ze względu na zły stan majątkowy pozwanego? Jaka jest
    podstawa prawna takiego ograniczenia praw powoda?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2007-03-14 21:21:05
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Liwiusz napisał(a):
> [...]
    > tylko i wyłącznie ze względu na zły stan majątkowy pozwanego? Jaka jest
    > podstawa prawna takiego ograniczenia praw powoda?

    art.320 kpc

    KG

  • 9. Data: 2007-03-14 21:27:26
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    kam napisał(a):

    > art.320 kpc

    Dzięki. Czy znasz orzeczenia precyzujące czym są te szczególnie
    uzasadnione przypadki?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2007-03-15 09:35:20
    Od: "Washko" <w...@w...org>

    On 14 Mar, 22:27, Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    > Dzięki. Czy znasz orzeczenia precyzujące czym są te szczególnie
    > uzasadnione przypadki?
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Liwiuszwww.liwiusz.republika.pl

    Najczęściej stosuje się ten przepis, gdy różnica w majątku powoda i
    pozwanego jest znaczna i pozwany wykaże, że jest biedny, schorowany,
    samotnie wychowuje dzieci itp. Oczywiście te warunki nie muszą
    zachodzić równocześnie. Zwykle też nie wystarcza, by wystąpił tylko
    jeden. Zgodnie z orzecznictwem pozwany musi mieć jednak możliwość
    spłacenia należności w takich ratach (czyli nie rozkłada się, jeśli
    pozwany i tak nie byłby w stanie takich rat płacić), jakie sąd
    zasądza, ale często nie jest to brane pod uwagę.

    Pozdrawiam,
    Washko
    http://washko.wordpress.com