    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Regulacja prawna zapisów w umowie kupna mieszkania.
    Date: Thu, 15 Mar 2007 07:21:51 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 14 Mar 2007 20:49:40 +0100, Sandal napisał(a):

    > Mam pewną koncepcję dopisania do umowy kupna mieszkania zdania typu:
    > "Kupujący zobowiązuje się do zapłaty za nieruchomość w terminie X dni od
    > dnia wymeldowania wszystkich mieszkańców w/w nieruchomości lokalowej".
    >
    > Czy można umieścić takie zdanie?
    >
    > Bo, że tekst w stylu "zapłata w terminie x dni od zawarcia umowy" jest
    > standardowy i zgodny z prawem to wiem, ale chodzi mi podaną wyżej
    > modyfikację.
    >
    > Pytam o to, dlatego że właśnie kupuję mieszkanie i chciałbym jakoś
    > zabezpieczyć się przed faktem, że w mieszkaniu jest jakiś sublokator, który
> [...]

    Problemem nie jest sublokator, który nie chce się wymeldować a sublokator
    który nie chce sie wyprowadzić.
    Taki zapis jaki podałeś raczej zostanie uznany za nieważny. Po sprzedaży
    mieszkania sprzedawca nie będzie mógł w żaden sposób wpłynąć na
    wymeldowanie kogokolwiek. Wymeldować kogoś kto nie mieszka będziesz mógł
    tylko ty jako właściciel mieszkania.