  • 21. Data: 2017-09-28 18:33:57
    Temat: [OT] Reforma OFE
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    wybaczy mi bezmózgowie

    ale było gdzies opisane co to te filary?

  • 22. Data: 2017-09-28 18:43:09
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-28 o 18:24, grzech pisze:

    > Tu mała ciekawostka bo pewnie nie wszyscy miłośnicy OFE o tym
    > przeczytali. Prowizja w moim OFE wynosiła 4 procenty miesięcznie od
    > zgromadzonych środków. O tyle generalnie zmniejszała się przyszła
    > emerytura.

    Chyba od bieżącej wpłaty?
    Opłaty, faktycznie, były z kosmosu. Ale idea - jako krok od odchodzenia
    od jednego worka z ZUS - była niezła.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 23. Data: 2017-09-28 18:56:15
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Wojtek <w...@o...pl> pisze:

    > Chyba od bieżącej wpłaty?
    > Opłaty, faktycznie, były z kosmosu. Ale idea - jako krok od
    > odchodzenia od jednego worka z ZUS - była niezła.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Wojtek

    Idea dobra _w realizacji_ nie powinna wykluczać "opłat z kosmosu"?
    Bo wyszło ci w tłumaczeniu "idea na świetny _legalny_ przekręt".

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2017-09-28 19:07:21
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-28 o 18:56, A. Filip pisze:

    > Idea dobra _w realizacji_ nie powinna wykluczać "opłat z kosmosu"?

    Powinna.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 25. Data: 2017-09-28 19:15:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-28 o 19:07, Wojtek pisze:

    > Powinna.

    4% to nie opłata z kosmosu. W niektórych dobrowolnych funduszach taka
    jest, a tu mamy umowę zawieraną pod przymusem.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2017-09-28 19:23:00
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-09-28 o 19:15, Liwiusz pisze:

    > 4% to nie opłata z kosmosu. W niektórych dobrowolnych funduszach taka
    > jest, a tu mamy umowę zawieraną pod przymusem.

    Były opłaty - od wpłat - grubo powyżej 5% (max chyba ok 8.5%), gdy w
    rynkowych funduszach akcyjnych opłata wynosiła max. 4.5%.
    A inwestycja w OFE w niewielkim stopniu polegała na kupowaniu akcji.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 27. Data: 2017-09-28 19:30:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-28 o 19:23, Wojtek pisze:

    > Były opłaty - od wpłat - grubo powyżej 5% (max chyba ok 8.5%), gdy w
    > rynkowych funduszach akcyjnych opłata wynosiła max. 4.5%.

    Był jeden fundusz, który od samego początku pobierał znacznie mniejsze
    opłaty od reszty (która pobierała ustawowe maksymalne), więc wybór był.
    AFAIR nie był on na pierwszym miejscu wybieranych, więc jak widać
    kwestia opłat nie jest istotna dla ubezpieczonych.

    > A inwestycja w OFE w niewielkim stopniu polegała na kupowaniu akcji.

    To, w jakim stopniu w co są inwestowane pieniądze z OFE zależy wyłącznie
    od ustawodawcy.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2017-09-28 19:34:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grzech" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >przeczytali. Prowizja w moim OFE wynosiła 4 procenty miesięcznie od
    >zgromadzonych środków. O tyle generalnie zmniejszała się przyszła

    Nie od zgromadzonych srodkow, tylko od kazdej wplaty.
    Wiec wplacasz powiedzmy 200 zl co miesiac, od tego OFE ma 8zl,
    i za te 8 zl co miesiac musi inwestowac twoj kapital - najpierw 192,
    po roku ... zaokraglijmy do 2400, po 10 latach juz 24 tys musi
    przynosic zysk, a oplata ciagle 8 zl/mc.
    No chyba, ze zarobki Ci wzrosly.

    Innymi slowy po 10 latach miales 96zl oplaty rocznej za zarzadzanie
    kapitalem 24 tys - 0.4%
    IMO - niska oplata, jesli fundusz dobrze inwestuje i zarabia.

    Przy czym
    - 4% to mial bodajze tylko jeden fundusz i to po dwoch latach, reszta
    brala 10%,
    - potem reguly zmieniono.

    J.

  • 29. Data: 2017-09-28 19:35:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.09.2017 o 18:43, Wojtek pisze:

    > Chyba od bieżącej wpłaty?
    > Opłaty, faktycznie, były z kosmosu. Ale idea - jako krok od odchodzenia
    > od jednego worka z ZUS - była niezła.

    Tak po prawdzie nie była dobra. Oznaczała po prostu kradzież w stosunku
    do jednego czy dwóch pokoleń, które jednocześnie miały utrzymywać
    obecnych emerytów i drugi raz odłożyć na swoje. Co w praktyce nie miało
    prawa się udać.

    Potem Tusk okradł ich drugi raz z połowy tego co mimo wszystko udało się
    odłożyć, a obecnie kaczka chce dokończyć emeryturą obywatelską (poniżej
    kosztów przeżycia, a zaraz pewnie dodadzą, że nie można do niej dorabiać
    - więc albo tysiak do ręki i przeżyj za to, albo nic, bo znaczy że skoro
    możesz pracować to emerytura ci nie potrzebna).

    Buzka faktycznie za OFE w tej postaci powinno się do pierdla wsadzić.

    Shrek

  • 30. Data: 2017-09-29 01:28:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Sep 2017 19:35:35 +0200, Shrek napisał(a):

    > Tak po prawdzie nie była dobra. Oznaczała po prostu kradzież w stosunku
    > do jednego czy dwóch pokoleń, które jednocześnie miały utrzymywać
    > obecnych emerytów i drugi raz odłożyć na swoje.

    Ale na swoje. A nie fundowac emerytury i odlozyc tylko nadzieje

    >Co w praktyce nie miało prawa się udać.

    Czemu nie ? To byl tylko pewien procent.
    Plus przychody z prywatyzacji, plus ... nie ma rzad pieniedzy, to nie
    podnosi emerytur.

    Ja mam inny zarzut: byl rok 1999, srednia polska pensja to byla 1/5
    niemieckiej albo i mniej. Nalezy sie spodziewac, ze za 30 lat to
    bedzie 1/2 niemieckiej, albo i wiecej - 60%, 70%.
    To jaki sens ma oszczedzanie ? Gdy te odkladane pieniadze i tak sie
    okaza groszami.

    Ale ... OFE stanely na wysokosci zadania i kapitaly wzrosly 4 razy.
    Ale ... czy one to zrobily fachowymi inwestycjami, czy kupujac
    obligacje SP, przymusowo zreszta ? I jeszcze za to kupowanie obligacji
    wysoka prowizje braly.

    J.