  • 31. Data: 2017-09-29 07:13:54
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.09.2017 o 01:28, J.F. pisze:

    > Ale na swoje.

    No jak ma, jak nie ma? Wypłacił ktoś te "swoje"?

    > A nie fundowac emerytury i odlozyc tylko nadzieje
    No jak nie, jak tak? Fundujesz? Fundujesz? Masz nadzieję, że co wypłacą
    chociaż to co włożyłeś? No właśnie.

    > Czemu nie ? To byl tylko pewien procent.

    Temu, że mimo wysokich składek już się system, nie domykał. Więc jak się
    nie domykał jak masz się założyć na 0,7 emeryta, to się nie zamknie tym
    bardziej jak się będziesz musiał złożyć na 1,7 (0,7+ja).

    > Plus przychody z prywatyzacji, plus ... nie ma rzad pieniedzy, to nie
    > podnosi emerytur.

    Wtefy to już nie było czego prywatyzować specjalnie. Mrzonki. A rząd
    (każdy) woli zostawić problem tym za 20 lat. Więc okradną cię dwukrotnie.

    > Ja mam inny zarzut: byl rok 1999, srednia polska pensja to byla 1/5
    > niemieckiej albo i mniej. Nalezy sie spodziewac, ze za 30 lat to
    > bedzie 1/2 niemieckiej, albo i wiecej - 60%, 70%.
    > To jaki sens ma oszczedzanie ? Gdy te odkladane pieniadze i tak sie
    > okaza groszami.

    To też.

    > Ale ... OFE stanely na wysokosci zadania i kapitaly wzrosly 4 razy.
    > Ale ... czy one to zrobily fachowymi inwestycjami, czy kupujac
    > obligacje SP, przymusowo zreszta ? I jeszcze za to kupowanie obligacji
    > wysoka prowizje braly.

    Chyba gdzieś pół na pół.

    Z drugiej strony częściowo z kasy z ofe rozkręcono giełdę. Pytanie na
    ile to była dotacja od biednych okradzionych przez państwo na rzecz
    bogatych. W skrócie na ile jest powiązanie między giełdą a realną
    gospodarką i w którą stronę;)

    Shrek

  • 32. Data: 2017-09-29 08:53:54
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 2) fundusz był finansowany z naszych składek, a nie z pieniędzy ZUS-u. ZUS
    > jedynie pośredniczył w przekazywaniu tych składek, za co brał pokaźną
    > prowizję.

    Boże Ty widzisz i nie grzmisz! Tak bezczelnego kłamstwa dawno nie widziałam.
    To w 1999r podniesiono składki na ubezpieczenie społeczne (czyli OFE) o 8%
    ?????
    Oczywiście że nie, przestań kłamać. Te 8% zabrano ZUSowi, wszyscy którzy w
    tym czasie pracowali doskonale wiedzą że nie potrącano im z pensji o 8%
    więcej.

  • 33. Data: 2017-09-29 08:58:36
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    > Użytkownik "Danusia" napisał w wiadomości grup
    >>>
    > Mi chodzi po glowie, ze to bylo ok 30% skladki emerytalnej. 7.3% zarobkow
    > pracownika ?

    Ja pisałam około 8%, dokładnie jest tak jak piszesz czyli 7,3%.

  • 34. Data: 2017-09-29 09:02:17
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "grzech" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > [...]
    > Tu mała ciekawostka bo pewnie nie wszyscy miłośnicy OFE o tym przeczytali.
    > Prowizja w moim OFE wynosiła 4 procenty miesięcznie od zgromadzonych
    > środków. O tyle generalnie zmniejszała się przyszła emerytura.

    Dokładniej to prowizja przez pierwsze 6 lat wynosiła 7%, dopiero po tym
    czasie zmuszono OFE do 4%.

  • 35. Data: 2017-09-29 09:03:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-28 o 19:35, Shrek pisze:

> [...]
    > do jednego czy dwóch pokoleń, które jednocześnie miały utrzymywać
    > obecnych emerytów i drugi raz odłożyć na swoje. Co w praktyce nie miało

    Co wy tu pitolicie? Jeśli w ogóle rozpatrywać to w kontekście pokoleń,
    to kradzieży dokonało pierwsze pokolenie emerytów, które dostało
    emerytury "za nic", okradając każde kolejne pokolenie. Wszystko inne,
    także problemy ze zmianą systemu, to tylko konsekwencja tamtej dawno już
    przedawnionej kradzieży.

    Zasada utrzymywania "obecnych emerytów oraz siebie" jest obowiązkowa dla
    każdego pokolenia-dwóch, które chciałoby się wyrwać z matni tego
    bismarckowskiego koszmaru. Wyrwanie się z tego koszmaru już samo w sobie
    jest pożądane, OFE były dobrym sposobem co do zasady, i szkoda że
    ostatecznie po parunastu latach oszczędzania system rozmontowano. Nie
    miałbym pretensji, gdyby jednocześnie zlikwidowano przymus ubezpieczeń
    emerytalnych, jasno komunikując, że od tej pory wypłacimy tylko tym,
    którzy są emerytami, coś tam wypłacimy proporcjonalnie tym, którzy
    przejdą na emeryturę w najbliższych 20 latach, ale w przypadku
    pozostałych wskazanym jest, aby sami pomyśleli o swojej starości.

    Jednak to nie przejdzie w Polsce. Jest jednak szansa na emeryturę
    obywatelską - może perspektywa tego, że każdy będzie dostawał równy
    socjalistyczny 1000 uświadomi, przynajmniej tym mądrzejszym, że z tą
    obietnicą państwowych emerytur, to tylko taki pic na wodę.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2017-09-29 09:15:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-29 o 09:02, Danusia pisze:

    > Użytkownik "grzech" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładniej to prowizja przez pierwsze 6 lat wynosiła 7%, dopiero po tym
    > czasie zmuszono OFE do 4%.

    Miałem znacznie mniej niż 7% już od samego początku - więc jeśli
    komukolwiek robiło znaczenie wysokości prowizji, mógł płacić mniej.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2017-09-29 09:19:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Sep 2017 09:15:58 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Miałem znacznie mniej niż 7% już od samego początku - więc jeśli
    > komukolwiek robiło znaczenie wysokości prowizji, mógł płacić mniej.

    Od samego poczatku ?
    To jakie to bylo OFE ?

    J.

  • 38. Data: 2017-09-29 09:20:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-29 o 08:53, Danusia pisze:

> [...]
    > Oczywiście że nie, przestań kłamać. Te 8% zabrano ZUSowi, wszyscy którzy
    > w tym czasie pracowali doskonale wiedzą że nie potrącano im z pensji o

    ZUS-owi nic nie można było zabrać, bo to nie pieniądze ZUS-u, a nasze
    składki, więc z łaski swojej nie wprowadzaj w błąd. Wystarczająco dużo
    zabiera się z pensji nie dając za to nic, bo te ochłapy, które mam
    dostać, to jest śmiech na sali w porównaniu z tym co mi się zabiera. A
    obawiam się, że te prognozy to wersja optymistyczna, bo wydając na
    socjal, dusząc gospodarkę bedzie jednak gorzej a nie lepiej...

    --
    http://polpodroznik.com

  • 39. Data: 2017-09-29 09:23:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-29 o 09:02, Danusia pisze:

    > Użytkownik "grzech" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładniej to prowizja przez pierwsze 6 lat wynosiła 7%, dopiero po tym
    > czasie zmuszono OFE do 4%.

    Jeśli taka podpisałaś umowę, ja podpisałem z OFE takim, które obniżało
    co roku prowizję, co miałem zagwarantowane w umowie. Do podobnego
    poziomu prowizji, który ustalił po latach wkońcu parlament, ja też
    doszedłem zgodnie z umową.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 40. Data: 2017-09-29 09:24:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-09-29 o 09:03, Liwiusz pisze:

> [...]
    > emerytury "za nic", okradając każde kolejne pokolenie. Wszystko inne,
    > także problemy ze zmianą systemu, to tylko konsekwencja tamtej dawno już

    Może jakieś reparacje od rządu polskiego? :-)

> [...]
    > przejdą na emeryturę w najbliższych 20 latach, ale w przypadku
    > pozostałych wskazanym jest, aby sami pomyśleli o swojej starości.

    Mam raczej takie wrażenie,że swoimi emeryturami w Polsce interesują się
    nieliczni
    i państwu taniej by wyszło opłacić socjal dla tych nie radzących sobie
    niż utrzymywać całą infrastrukturę ZUS.
    Wczoraj w radiowej Trójce (schodzącej na psy powoli) była audycja
    o problemach z ustalaniem kapitału początkowego i wysłuchałem
    kilku narzekań ludzi, którzy nie mogą odnaleźć dokumentów sprzed lat.
    I pojawiło się u mnie pytanie jak człowiek teraz szuka dowodów na swoją
    pracę
    za okres 10 czy 15 lat przed 1998 rokiem to co on robił wtedy kiedy
    ogłaszali
    terminy na te procedury? (musiały byc te osoby w podobnym wieku co ja,
    skoro miały
    tyle lat pracy przed reformą). Dziś podejrzewam było by to dla mnie nie
    do ustalenia,
    bo wszystkie firmy, w których pracowałem dziś już nie istnieją, nie ma
    nawet kogo pytać. Oni się po prostu nie interesowali tym co państwo im
    dawało wtedy, co gwarantowało itp. Ważne było "tu i teraz" tak jak "tu i
    teraz" jest obecnie gdy o te emerytury się starają.