  • 121. Data: 2017-10-04 07:41:17
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-10-03 o 21:44, RadoslawF pisze:

    > Jak ma dużo niższą to przejmuje. Tyle że nie w takiej samej wysokości.

    w przypadku górników zazwyczaj nie ma żadnej.
    Ta niższa i tak jest wyższa niż przeciętna tych co płacili normalne
    składki i pracowali normalnie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 122. Data: 2017-10-04 07:43:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Z punktu widzenia Państwa to bez większego znaczenia. To miałoby
    > znaczenie, gdyby ZUS się musiał sam finansować.

    Znaczenie ma, gdyż inaczej naliczane byłyby przyszłe emerytury,
    znaczenia może nie mieć z powodu tego budżetu, ale dla przyszłych juz
    ma. Dla ZUS-u efekt księgowy,zamiast państwo dopłacać, po prostu zaczyna
    odprowadzać składki za swoich pracowników.

    > ZUS pewnie by jeszcze
    > dał radę, ale KRUS nie miałby żadnych szans.

    No bo KRUS to kolejni uprzywilejowani...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 123. Data: 2017-10-04 10:58:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-10-04 o 07:41, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > w przypadku górników zazwyczaj nie ma żadnej.
    > Ta niższa i tak jest wyższa niż przeciętna tych co płacili normalne
    > składki i pracowali normalnie.

    Podobnie może być też w przypadku mundurowych.
    Ale warto pamiętać że nie przejmuje całej tylko ustalony procent.

    Pozdrawiam

  • 124. Data: 2017-10-05 20:17:21
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-10-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Wiecznie z dymiącym kijem biegać nie będziesz. Wyobraź sobie policjanta
    > w wieku 65 lat na patrolu.

    No ale co złego w 65 letnich policjantach *jeśli przejdą odpowiednie badania*?
    A co ma zrobić 40-letni dajmy na to programista jak mu wzrok siądzie?
    A co ma zrobić 50-letni chirurg jak mu się ręka zacznie trząść ponad miarę?
    A co ma zrobić zawodowy kierowca jak na skutek wypadku przestanie móc prowadzić?
    itp. itd.

    Czemu im się nie należą wcześniejsze emerytury?
    Czy przypadkiem do tych celów [1] nie wymyślili renty?
    Czy przypadkiem jak ktoś do danej pracy się już nie nadaje, to nie
    powinien znaleźć sobie innej? Jakoś niektórzy potrafią (patrz taki Agent
    Tomek).

    [1] Utrata zdrowia w pracy

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 125. Data: 2017-10-06 10:44:53
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 5 Oct 2017 20:17:21 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > No ale co złego w 65 letnich policjantach *jeśli przejdą odpowiednie badania*?

    Ze strony Policji:
    http://isp.policja.pl/isp/aktualnosci/338,Emerytury-
    policyjne-w-Europie.html

    "Niemiecki policjant, co do zasady, nabywa prawo do pełnej emerytury (73,5%
    ostatniego uposażenia bez dodatków) najszybciej w wieku 60 - 65 lat, przy
    czym nie może pracować w Policji dłużej niż 40 lat."

    "Austria
    Od 1 stycznia 2005 roku wszystkich zatrudnionych obowiązują te same
    przepisy emerytalne. Uprawnienia do tego świadczenia nabywa się z chwilą
    ukończenia 65 lat. Przejście na wcześniejszą emeryturę jest możliwe w
    przypadku choroby, która skutkuje niezdolnością do wykonywania zawodu."

    "Hiszpania
    Funkcjonariusze Korpusu Policji Krajowej przechodzą na obowiązkową
    emeryturę w wieku 65 lat."

    "W Holandii nie istnieją szczególne uregulowania emerytalne dla
    funkcjonariuszy Policji. W zasadzie każdy obywatel po osiągnięciu wieku 65
    lat może przejść na emeryturę. Jest możliwość przejścia na wcześniejszą
    emeryturę mając skończone 60 lat"

    Inaczej jest na Białorusi, w Bułgarii i Francji.

    Jak widać, za wyjątkiem Francji, w krajach, do których poziomu aspirujemy
    policjanci cieszą się lepszym zdrowiem, ale może suweren woli zmierzać
    raczej w stronę standardów białoruskich, do czego ma niezbywalne prawo.

    Jeśli chodzi o moich ulubionych górników, jest jakoś tak podobnie:
    http://nettg.pl/news/23343/emerytury-gornicze-w-unii
    -europejskiej

    "Niemcy
    Górnik wysłużony (po łacinie: emeritus) ma średnio ok. 56 lat, acz ogólny
    przepis mówi, że górnicy dołowi mają prawo do emerytury, jeżeli ukończyli
    60 lat i wykażą 25 lat ubezpieczenia emerytalnego."

    "Czechy
    U naszych południowych sąsiadów, gdzie kopalnie są prywatne, górnicy idą na
    emeryturę po ukończeniu 63 lat"

    Można jeszcze poczytać, jak jest w Belgii, Austrii, Francji, Hiszpanii i
    Wielkiej Brytanii.

    Generalnie im bogatszy kraj, tym ludzie pracują dłużej, ale może akurat
    Polakom uda się wzbogacić przez relaks i wypoczynek, bo zyskują na tym
    branże hotelarska i turystyczna.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

  • 126. Data: 2017-10-06 13:43:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

> [...]

    >przy
    >czym nie może pracować w Policji dłużej niż 40 lat."

    Tylko powiedzmy sobie szczerze - 65-latek nawet po badaniach, 20-latka
    nie dogoni.

    Moze policja ma takie potrzeby, zeby ich zagospodarowac, bo wszak w
    drogowce moga pracowac, w pionach sledczych, nawet patrolowcy
    potrzebuja jakiegos zwierzchnika ... a moze to tylko przechowalnia
    "staruszkow".

    Ewentualnie - co do zasady j.w, a oprocz tego mozna odejsc wczesniej,
    a lata pracy jakos tam sie potem na emeryture przelicza.

> [...]

    >ukończyli
    >60 lat i wykażą 25 lat ubezpieczenia emerytalnego."

    A oni tam jeszcze maja gornikow, szczegolnie tych "dolowych" ?

    J.

  • 127. Data: 2017-10-06 13:54:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 6 Oct 2017 13:43:20 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tylko powiedzmy sobie szczerze - 65-latek nawet po badaniach, 20-latka
    > nie dogoni.

    Chyba mają tam jakieś inne stanowiska poza szybkobiegaczami. Wszak można
    posługiwać się również dedukcją, jak Shelrock Holmes, co najwyraźniej ma
    miejsce w innych krajach.

  • 128. Data: 2017-10-06 13:59:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-06 o 13:54, Olin pisze:

    > Chyba mają tam jakieś inne stanowiska poza szybkobiegaczami. Wszak można
    > posługiwać się również dedukcją, jak Shelrock Holmes, co najwyraźniej ma
    > miejsce w innych krajach.

    Może nie jest to dobry przykład, bo kraj upadający, ale pamiętam jak
    jeszcze w latach '90 trochę dziwiła mnie obecność kobiet w patrolach
    policji w Szwecji. Tłumaczono to niegłupio - że zadaniem policjanta nie
    jest samodzielne pokonanie niezliczonej liczby przeciwników (lub też,
    stosując konwencję grafomana J.F'a - dogonienie każdego), tylko raczej
    pokazanie "hej, jestem tutaj, zaraz będzie nas więcej, proszę o spokój".

    --
    Liwiusz

  • 129. Data: 2017-10-06 14:27:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >też, stosując konwencję grafomana J.F'a - dogonienie każdego), tylko
    >raczej pokazanie "hej, jestem tutaj, zaraz będzie nas więcej, proszę

    Oczywiscie, wszak czemu policja wygrywa z przestepcami ?
    Bo to najwieksza mafia w kraju :-)

    Tym niemniej to co piszesz wymaga lacznosci, zeby moc posilki wezwac
    (dawniej wystarczal gwizdek), no i jednak pewnej przewagi
    bezposredniej - bo jak mlodzian popatrzy, ze same stare dziadki i
    babcie, to pomysli, ze zawsze zdazy uciec.
    Albo co bardziej napakowany sie wyprostuje, popatrzy na policjanta/ke
    z gory ... "co sie gapisz, w morde chcesz" ?

    J.

  • 130. Data: 2017-10-06 15:44:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.10.2017 o 13:59, Liwiusz pisze:

> [...]
    > stosując konwencję grafomana J.F'a - dogonienie każdego), tylko raczej
    > pokazanie "hej, jestem tutaj, zaraz będzie nas więcej, proszę o spokój".

    Większość gliniarzy "ulicznych" w usa nie przesłoby testów
    sprawnościowych, a jednak cieszą się większym respektem niż nasze
    krawężniki.

    Wcześniejsza emerytura dla policjantów jest zaszłością historyczną z
    czasów milicji, gdzie władza przekupywała w ten sposób resorty siłowe,
    żeby im przypadkiem do głowy nie przyszło, że pałowani ludzie jednak
    moga mieć rację.

    Shrek.