  • 11. Data: 2009-09-16 00:20:11
    Temat: Re: zwrot zadatku a okoliczności, za które żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:

    > Zawsze coś :)
    >
    > Są jakieś sytuacje w których ja mógłbym odzyskać?

    No nie wiem co jeszcze...
    Mieszkanie wyleciało w powietrze...

  • 12. Data: 2009-09-16 01:36:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek wrote:

    > No nie wiem co jeszcze...
    > Mieszkanie wyleciało w powietrze...

    Jakby sprzedającego szlag trafił.

    Nie wiem co by było jakby się okazało że która ze stron np. jest psychicznie
    chora i jest ubezwłasnowolniona.

    p. m.

  • 13. Data: 2009-09-16 01:41:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Nie wiem co by było jakby się okazało że która ze stron np. jest psychicznie
    > chora i jest ubezwłasnowolniona.

    a to z definicji umowa jest nieważna.

  • 14. Data: 2009-09-16 07:22:59
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Jacek pisze:

    > Tylko czy umowa przedwstępna dotyczące przeniesienia własności
    > nieruchomości może być umowa warunkową?
    >
    > Czy w umowie przedwstępnej można zapisać, że umowa przyrzeczona zostanie
    > zawarta pod warunkiem uzyskania przez kupującego kredytu, a w przypadku
    > jego nie uzyskania nie zostanie zawarta, oraz sprzedający zwróci zadatek?

    Może tak być.

    --
    kuba

  • 15. Data: 2009-09-16 12:31:50
    Od: " GK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek <...@c...net> napisał(a):

    > Tylko czy umowa przedwstępna dotyczące przeniesienia własności
    > nieruchomości może być umowa warunkową?
    Dobiję Cię - dlaczego niby nie? Art. 157 par. 2 kc stawia tylko dodatkowe
    wymogi przy definitywnym przeniesieniu własności, konkretnie zawarcie umowy
    już bez warunku (tu: po uzyskaniu finansowania).

    > Czy w umowie przedwstępnej można zapisać, że umowa przyrzeczona zostanie
    > zawarta pod warunkiem uzyskania przez kupującego kredytu, a w przypadku
    > jego nie uzyskania nie zostanie zawarta, oraz sprzedający zwróci zadatek?
    A dlaczego nie?

    > Tak właściwie to jakie okoliczności, za które żadna ze stron nie ponosi
    > odpowiedzialności mogą wystąpić (poza zniszczeniem nieruchomości będącej
    > przedmiotem umowy)?
    Poczytaj o sile wyższej.

    GK

  • 16. Data: 2009-09-16 13:52:46
    Od: Jacek <...@c...net>

    GK pisze:

    > Dobiję Cię - dlaczego niby nie? Art. 157 par. 2 kc stawia tylko dodatkowe
    > wymogi przy definitywnym przeniesieniu własności, konkretnie zawarcie umowy
    > już bez warunku (tu: po uzyskaniu finansowania).
    Akurat to mnie nie martwi, można wręcz powiedzieć, że cieszy.

    > A dlaczego nie?
    Właśnie doczytałem pierwsze słowa Art. 394. § 1. KC, co rozwiewa moje
    wątpliwości odnośnie zapisania w umowie możliwości zwrotu zadatku w tym
    przypadku.

    OK, tak zrobię.

  • 17. Data: 2009-09-16 18:58:00
    Od: " GK" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek <...@c...net> napisał(a):

    > (...)
    > OK, tak zrobię.

    I jeszcze coś: jeśli transakcja ma wartość kilkuset tysięcy zł to warto
    odżałować kilkaset-kilka tysięcy zł i udać się po poradę prawną do
    profesjonalisty. Nie każdy radca/adwokat/prawnik bez aplikacji woła za
    godzinę pracy kilkaset euro.

    GK