  • 1. Data: 2009-09-15 10:54:49
    Temat: współwłasność pojazdu
    Od: kawex <k...@o...pl>

    Witam
    jestem współwłaścicielem pojazdu. Druga osoba (teść) zmarła 2 lata temu.
    Teraz skończył mi się dowód rejestracyjny (brak miejsca na wpisy badań
    tech) i chciałbym wyrobić nowy, ale w wydziale żądają ode mnie wniosku o
    nabycie spadku.
    Jest jakis prostszy sposób na wyjście z tego kłopotu?

    A jeżeli złoży taki wniosek np.moja żona to czy tylko ona nabędzie
    spadek czy też jej siostry.

  • 2. Data: 2009-09-15 11:25:42
    Temat: Re: współwłasność pojazdu
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kawex" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jeżeli złoży taki wniosek np.moja żona to czy tylko ona nabędzie spadek
    > czy też jej siostry.

    teraz to pozamiatene i masz spory problem

    jesli nie bylo postepowania spadkowego, to i tak do spadku licza sie
    wszyscy, czyli i tesciowa, jesli zyje i wszystkie dzieci tescia, wiec tak na
    dobra sprawe, musicie odwiedzic sad, musisz miec potem orzeczenie sadu w
    sprawie spadku i oswiadczenia wszystkich spadkobiorcow, jesli zyjecie w
    zgodzie, to najlepiej niech cala rodzina (wszyscy spadkobiorcy), daruja
    swoje udzialy w samochodzie na rzecz twojej zony, jesli to jest niemozliwe z
    roznych powodow, to pozostaje ci tylko zlomowanie, bo ani go nie sprzedasz,
    ani nie odbierzesz za niego ubezpieczenia, jesli jest ubezpieczony

  • 3. Data: 2009-09-15 12:03:53
    Od: Chmiel <m...@a...net>

    kawex pisze:
> [...]
    > Jest jakis prostszy sposób na wyjście z tego kłopotu?
    >
    > A jeżeli złoży taki wniosek np.moja żona to czy tylko ona nabędzie

    sąd -> sprawa o spadku po zmarłym -> przed rozprawą wniosek o zrzeczenie
    się na rzecz jednej osoby wszystkich zainteresowanych. Miała tak moja
    matka i teraz auto jest zamiast na nią i ojca -> na nią, na mnie i na
    mojego brata. potem cesja naszych części na nią.

    Ogólnie to możesz postawić samochód na jakieś 2-3 miesiące.

    --
    Chmiel

  • 4. Data: 2009-09-15 13:26:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Chmiel" <m...@a...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > matka i teraz auto jest zamiast na nią i ojca -> na nią, na mnie i na
    > mojego brata. potem cesja naszych części na nią.

    no nie do konca, zrzeczenie nie jest najlepszym pomyslem, szczegolnie jesli
    pozostale dziedziczace dzieci, maja swoje dzieci, bo wtedy spadek przechodzi
    na (w tym wypadku wnuki) a jesli nie maja dzieci, to tez z tego co wiem nie
    jest takie proste, bo wtedy po zrzeczeniu wchodza do gry kolejni
    spadkobiorcy z dalszej rodziny zmarlego

    takze przyjecie spadku, a wlasciwie przyklepanie, bo przyjecie po tym czasie
    nastapilo niejako samoczynnie, a potem jak pisalem darowizny na zone

  • 5. Data: 2009-09-15 17:20:12
    Od: kawex <k...@o...pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > zyjecie w zgodzie, to najlepiej niech cala rodzina (wszyscy
    > spadkobiorcy), daruja swoje udzialy w samochodzie na rzecz twojej zony,

    Czy w sądzie można odrazu zgłosić lub zostawić napisane oświadczenia, że
    pozostali członkowie zrzekają się swojego udziału w samochodzie na rzecz
    żony?

  • 6. Data: 2009-09-16 06:06:27
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    kawex wrote:

    > Czy w sądzie można odrazu zgłosić lub zostawić napisane oświadczenia, że
    > pozostali członkowie zrzekają się swojego udziału w samochodzie na rzecz
    > żony?

    Nie ma takiej opcji, po sprawie po prostu notariusz i darowizny na rzecz
    żony.
    Justyna

  • 7. Data: 2009-09-16 06:53:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Czy w sądzie można odrazu zgłosić lub zostawić napisane oświadczenia, że
    > pozostali członkowie zrzekają się swojego udziału w samochodzie na rzecz
    > żony?

    jak napisala krys i jak odpowiadalem chmielowi, nie, bo w sadzie mozesz
    jedynie nie przyjac spadku, co powoduje wejscie do gry kolejnych
    spadkobiorcow wnukow tescia jesli je ma, albo daljszych jego krewnych

    takze wszyscy musza spadke przyjac, w sumie nieformalnie po tym czasie juz
    to nastapilo, a potem darowizny na rzecz zony, albo umowy k-s sprzedazy
    tobie, swoich udzialow, jesli nie miales z tesciem podpisanej zadnej umowy,
    to teoretycznie "50% samochodu" wchodzi do masy spadkowej

  • 8. Data: 2009-09-16 07:55:02
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    szerszen wrote:

    > Użytkownik "kawex" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > jak napisala krys i jak odpowiadalem chmielowi, nie, bo w sadzie mozesz
    > jedynie nie przyjac spadku,

    Nie może nie przyjąć, czas minął - miał (a właściwie żona miała) na to pół
    roku po śmierci teścia.
    J.

  • 9. Data: 2009-09-16 09:06:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie może nie przyjąć, czas minął - miał (a właściwie żona miała) na to
    > pół
    > roku po śmierci teścia.

    przeciez to napisalem pozniej
    a pisalem co mozna w sadzie, a w sadzie mozna albo przyjac spadek, albo
    drzucic, nie mozna go scedowac na inna osobe

  • 10. Data: 2009-09-16 19:21:40
    Od: kawex <k...@o...pl>

    > a pisalem co mozna w sadzie, a w sadzie mozna albo przyjac spadek, albo
    > drzucic, nie mozna go scedowac na inna osobe

    Dzięki wszytkim za pomoc
    wynika z tego, że muszę (tzn. żona) złożyć wniosek do sądu o
    stwierdzenie nabycia spadku ( koszt 50zł + 22zł odpis)
    a nastepny krok to notariusz i tam akty darowizny dla mnie lub na żonę (
    koszt nieznany :(