  • 1. Data: 2006-06-05 11:14:22
    Temat: zwrot biletu (wizzair)
    Od: a...@g...com

    witam!

    czy mozna zwrocic bilet lotniczy? pani w infolinii mowi ze nie, ale cos
    kojaze, ze byl kiedys taki przepis, ze kazda rzecz kupiana nie w
    siedzibie firmy mozna zwrocic w przeciagu 10 dni. czy to nadal
    aktualne? czy tyczy sie tez biletow?

    pozdrawiam
    adam.

  • 2. Data: 2006-06-05 11:39:57
    Temat: Re: zwrot biletu (wizzair)
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    a...@g...com napisał(a):
    > czy mozna zwrocic bilet lotniczy?

    To zależy od wybranej taryfy. W niektórych nie można.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2006-06-05 13:08:08
    Od: a...@g...com

    > To zależy od wybranej taryfy. W niektórych nie można.

    czyli ten przepis nie tyczy sie wszystkich zakupow przez internet?

    pozdrwiam
    adam.

  • 4. Data: 2006-06-05 14:44:19
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    a...@g...com napisał(a):

    > czyli ten przepis nie tyczy sie wszystkich zakupow przez internet?

    Nie, oczywiście, że nie.
    Co i tak nie ma znaczenia, bo kupiłeś bilet u firmy węgierskiej,
    działającej według tamtejszego prawa.

    Brak możliwości (lub duże koszty) zwrotu biletu lub jego przepisania na
    inną osobę to podstawowy minus tanich linii lotniczych. Niemniej jednak
    latanie tanimi liniami na dłuższą metę się opłaca, nawet jak się co
    jakiś czas zaliczy taką wpadkę.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2006-06-05 18:58:52
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Beniamin napisał(a):
    > Nie, oczywiście, że nie.
    > Co i tak nie ma znaczenia, bo kupiłeś bilet u firmy węgierskiej,
    > działającej według tamtejszego prawa.
    A firma dziala w Polsce czy na Wegrzech? Jesli transakcja zostala
    zrealizowana w Polsce (kwestia definicji co to znaczy) to obowiazuje
    polskie prawo.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2006-06-05 19:12:49
    Od: a...@g...com

    > Nie, oczywiście, że nie.
    > Co i tak nie ma znaczenia, bo kupiłeś bilet u firmy węgierskiej,
    > działającej według tamtejszego prawa.

    :(

    ale dzieki za info!
    i rada dla innych - nigdy nie kupujcie biletow zaraz po przebudzeniu...

    pozdrawiam
    adam.

  • 7. Data: 2006-06-05 20:21:57
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    badzio napisał(a):
    > A firma dziala w Polsce czy na Wegrzech? Jesli transakcja zostala
    > zrealizowana w Polsce (kwestia definicji co to znaczy) to obowiazuje
    > polskie prawo.

    A jak to sobie wyobrażasz? Czy ja sprzedając jakieś usługi za
    pośrednictwem internetu ludziom z całego świata miałbym się każdorazowo
    stosować do prawodawstwa każdego kraju, z jakiego pochodzi kupujący?

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 8. Data: 2006-06-05 21:04:13
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Beniamin napisał(a):
    > A jak to sobie wyobrażasz? Czy ja sprzedając jakieś usługi za
    > pośrednictwem internetu ludziom z całego świata miałbym się każdorazowo
    > stosować do prawodawstwa każdego kraju, z jakiego pochodzi kupujący?
    No wiec wlasnie istotne jest czy bilet zakupiony jest od firmy wizzair
    zarejestrowanej na wegrzech czy tez od firmy wizzair polska
    zarejestrowanej w Polsce
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 9. Data: 2006-06-05 21:23:26
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    a...@g...com wrote:
> [...]
    > kojaze, ze byl kiedys taki przepis, ze kazda rzecz kupiana nie w
    > siedzibie firmy mozna zwrocic w przeciagu 10 dni. czy to nadal

    ty nie kupiles biletu, tylko usługę przewozu, ktorej to bilet jest
    potwierdzeniem.
    A tego niestety nie da się zwrócić. Sam bilet jest wart tylko ile dadzą
    ci za niego w skupie makulatury.

  • 10. Data: 2006-06-05 22:12:26
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    a...@g...com napisał(a):
    > czyli ten przepis nie tyczy sie wszystkich zakupow przez internet?

    nie
    art.16 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów zawiera ograniczenia

    KG