  • 1. Data: 2006-05-04 17:41:23
    Temat: zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych
    Od: "Robi" <r...@v...pl>

    Witam!
    Zgłosiłem pracownika do ubezpieczenia społecznego podając tylko jego PESEL
    (powinno być dwa identyfikatory np. dowód osobisty) teraz przyniósł mi NIP i
    nie wiem czy wykonać "zmianę danych" (tak polecono mi w ZUS). Z drugiej
    strony pocztą pantoflową dowiedziałem się że w takim przypadku konto
    ubezpieczonego nie zostało wcale stworzone więc nie ma czego zmieniać :).
    Dziwne bo Płatnik ZUS nie protestuje gdy podaje się tylko jeden
    identyfikator, w dodatku mam potwierdzenie przyjęcia przez ZUS zgłoszenia.
    Jeśli ktoś borykał się z podbnym przypadkiem proszę o podpowiedź.

    Robi

  • 2. Data: 2006-05-04 17:53:01
    Temat: Re: zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 4 maj o godzinie 19:41, na pl.soc.prawo, Robi napisał(a):

    > Witam!
    > Zgłosiłem pracownika do ubezpieczenia społecznego podając tylko jego PESEL
    > (powinno być dwa identyfikatory np. dowód osobisty)

    Zgadza się.

> [...]
    > w takim przypadku konto ubezpieczonego nie zostało wcale stworzone więc nie ma

    W zasadzie tak - system *najprawdopodobniej* odrzucił to ZUA.

    > Dziwne bo Płatnik ZUS nie protestuje gdy podaje się tylko jeden
    > identyfikator,

    Teraz tego nie ćwiczyłem - ale na pewno zezwala na podanie JEDNEGO
    identyfikatora?
    Może podałeś nr dokumentu tożsamości i PESEL?
    Wtedy NIP nie jest już istotny.

    > w dodatku mam potwierdzenie przyjęcia przez ZUS zgłoszenia.

    Nie - masz tylko potwierdzenie przyjęcia przesyłki - a nie PRZYJECIE W
    SYSTEMIE POPRAWNEJ PRZESYŁKI.

    OD maja startuje CRU - powinno Ci to pomóc w zupełności - no chyba że masz
    ponad 100 pracowników - wtedy dopiero od września będziesz miał dostęp do
    CRU.

    Udaj się do ZUSu z tym ZUA i pracownicy ZUSu udzielą Ci wyczerpujących
    informacji czy to ZUA zostało przyjęte.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 3. Data: 2006-05-04 20:37:56
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Zgłosiłem pracownika do ubezpieczenia społecznego podając tylko jego PESEL
    > (powinno być dwa identyfikatory np. dowód osobisty) teraz przyniósł mi NIP

    Miłe panie z ZUS odradzają podawanie dowodu osobistego - bo ten częśto się
    zmienia.

> [...]
    > Dziwne bo Płatnik ZUS nie protestuje gdy podaje się tylko jeden
    > identyfikator, w dodatku mam potwierdzenie przyjęcia przez ZUS zgłoszenia.

    Podałeś jednak chyba dwa identyfikatory. Drugi to nazwisko. A system
    ZUSowski wymaga przynajmniej dwóch.
    To też informacja od miłych pań z ZUS i potwierdzona w praktyce.

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2006-05-05 04:21:32
    Od: "Robi" <r...@v...pl>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e3doni$d6h$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > ZUSowski wymaga przynajmniej dwóch.
    > To też informacja od miłych pań z ZUS i potwierdzona w praktyce.

    Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź.