  • 1. Data: 2006-05-04 16:01:42
    Temat: Narażenie życia Art.160 KK
    Od: jacki <jackimode@_wp.pl>

    Witam.

    Mam pytanie, gdzie i co trzeba złożyć aby rozpocząć dochodzenie w
    sprawie z Art. 160 KK paragraf 1,2. Wiem, iż par.5 mówi, iż dochodzenie
    wszczyna się z wniosku pokrzywdzonego, ale pokrzywdzony ma niespełna 3
    lata (moje dziecko, do którego mam pełne prawa rodzicielskie itp.).

    Jeśli ktoś z szanownych grupowiczów podpowie mi, gdzie należy taki
    wniosek złożyć (sąd, policja, prokuratura), oraz mniej więcej jak taki
    wniosek ma wyglądać, będę bardzo wdzięczny.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    ps.
    Art 160:
    1. Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia
    albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu,podlega karze pozbawienia wolności
    do lat 3.
    2. Jeżeli na sprawcy ciąży obowiązek opieki nad osobą narażoną na
    niebezpieczeństwo, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do
    lat 5.

  • 2. Data: 2006-05-04 16:03:10
    Temat: Re: Narażenie życia Art.160 KK
    Od: jacki <jackimode@_wp.pl>

    jacki napisał(a):
> [...]
    > wszczyna się z wniosku pokrzywdzonego, ale pokrzywdzony ma niespełna 3
    > lata (moje dziecko, do którego mam pełne prawa rodzicielskie itp.).

    Korekta, par. 5 odnosi się do czegoś innego. Czy takie postępowanie
    powinno być prowadzone z urzędu? Skoro tak, to dlaczego urząd może nie
    rozpocząć postępowania?

  • 3. Data: 2006-05-04 16:44:48
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 04 May 2006 18:01:42 +0200, jacki napisał(a):

    > wszczyna się z wniosku pokrzywdzonego, ale pokrzywdzony ma niespełna 3
    > lata (moje dziecko, do którego mam pełne prawa rodzicielskie itp.).

    Jesteś jego prawnym opiekunem, więc Ty go reprezentujesz = Ty składasz
    wniosek

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-05-04 17:24:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    jacki [###jackimode@_wp.pl.###] napisał:

    Albo pisemnie składasz zawiadomienie do prokuratury, albo udajesz się
    do dowolnej jednostki policji i zawiadamiasz ich ustnie do protokołu.