  • 11. Data: 2005-04-24 17:00:58
    Temat: Re: zdolnosc prawna, a podmiotowa
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    jelen napisał(a):

    > nie, nie pomylilo mi sie napisalem:
    > z d o l n o s c p o d m i o t o w a ;-)
    >
    > czyli jakies male glosowanko moze - to to samo co zdolnosc prawna ? ;-)

    ja nie wiem, już pisałem, że w życiu pojęcia nie słyszałem.

    Ale ponieważ jestem b. inteligentny wygoglałem sobie.
    Faktycznie czasami tak sie określa zdolność prawną.

    pozdr.

    m.

    --
    http://bdp.e-wro.com
    GG: 4494911

  • 12. Data: 2005-04-25 18:10:44
    Od: jelen <j...@s...org>

    Dnia Sun, 24 Apr 2005 19:00:58 +0200, stern napisał(a):

    >nie wiem, już pisałem, że w życiu pojęcia nie słyszałem.
    >
    > Ale ponieważ jestem b. inteligentny wygoglałem sobie. Faktycznie czasami
    > tak sie określa zdolność prawną.

    dzieki serdeczne - jeszcze tylko jedno

    zdolnosc do czynnosci prawnych = zdolnosc prawna ?
    (rozumiem, ze to drugie sformulowanie jest bardziej potoczne...)
    --
    pozdrawiam,
    jelen

  • 13. Data: 2005-04-25 18:20:28
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    jelen napisał(a):

    > zdolnosc do czynnosci prawnych = zdolnosc prawna ?
    > (rozumiem, ze to drugie sformulowanie jest bardziej potoczne...)

    teraz to spudłowałeś na całego.
    Zdolność prawna to możliwośc posiadania praw i obowiązków, ma toto
    ustrojstwo każdy człowiek.

    Zdolność do czynności prawnych - to możliwośc dokonywania czynności
    prawnych (zawieranie umów i takie tam)i to już jak wiadomo przysługuje
    osobom pełnoletnim (w zasadzie tylko)

    oba określenia są równie potoczne ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com