  • 1. Data: 2005-04-23 15:00:32
    Temat: Metody "wkuwania" paragrafów prawnych. Sa jakies??:)
    Od: "Wiktoria" <a...@g...pl>

    Czy macie jakies sposoby wkuwania paragrafów prawnych. Obecnie mam do
    zaliczenia prawo podatkowe i ciezko mi to idzie. Chciałam to jakos zrozumiec,
    ale to chyba nie najlepszy pomysl. Interpretacji jest wiecej niz suma tych
    wszystkich paragrafów, ktorych musze sie nauczyc.
    Wkuwac na pamiec to rowniez bez sensu...
    Moze mi podsuniecie jakies pomysly? Jak inni studenci prawa radza sobie z
    tym? Bede wdzieczna za pomoc.

  • 2. Data: 2005-04-23 17:20:03
    Temat: Re: Metody
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ja wiem! Ja wiem!! Trzeba sie nauczyc :D

  • 3. Data: 2005-04-23 17:22:05
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Wiktoria wrote:

    Chciałam to jakos
    > zrozumiec, ale to chyba nie najlepszy pomysl.

    Najlepszym pomyslem bedzie w Twoim przypadku zmiana kierunku studiow.
    Dosc juz jest pseudoprawnikow nie rozumiejacych przepisow i regul swojego
    zawodu.
    Po prostu zastanow sie, w czym jestes najlepsza i co najszybciej rozumiesz i
    wybierz odpowiedni kierunek studiow i uczelnie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2005-04-23 21:08:22
    Od: "--<<red>>--" <r...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Najlepszym pomyslem bedzie w Twoim przypadku zmiana kierunku studiow.
    > Dosc juz jest pseudoprawnikow nie rozumiejacych przepisow i regul
    > swojego zawodu.

    Moze Ona nie jest na prawie, tylko podatki ma jako dodatkowy przedmiot?

    ->piotr

  • 5. Data: 2005-04-23 23:31:39
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Wiktoria wrote:
    > Czy macie jakies sposoby wkuwania paragrafów prawnych. Obecnie mam do
    > zaliczenia prawo podatkowe i ciezko mi to idzie.

    Nic nie pomaga bardziej niż kontakt z praktyką.
    Kiedy widzisz wprost, do czego to służy, albo możesz sobie choćby
    wyobrazić ludzi, dla których jest bardzo ważne, czy np. akurat daną
    rzecz mogą sobie odliczyć, to zapamiętujesz znacznie szybciej.

    Paragrafów niestety nie da się wkuwać bezmyślnie. To tak, jakbyś chciała
    się nauczyć na pamięć kilkudziesięciu (a nie jednej) książek
    telefonicznych. Ale przepisy wyróżniają się tym, że każdy z nich do
    czegoś służy. Kryją się za nimi ludzkie problemy, czasem tragedie, a
    często rozwiązania tych problemów. Ich poznanie ma sens.

    To tak jak student medycyny widząc chorych, albo choćby mając
    świadomość, że w końcu uczy się, żeby im pomagać, szybciej uczy się ich
    leczenia, niż ten, który wkuwa dla samego wkuwania.
    Czyli podstawą zapamiętania jest zrozumienie, do czego coś służy.

    A prawo podatkowe jest specyficzne. Niektórzy twierdzą, że to jak
    zupełnie osobna dziedzina... Nic dziwnego, że stworzono osobny zawód -
    doradcy podatkowego.
    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 6. Data: 2005-04-24 07:45:19
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    Użytkownik "Wiktoria" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wkuwac na pamiec to rowniez bez sensu...
    > Moze mi podsuniecie jakies pomysly? Jak inni studenci prawa radza sobie z

    Na zrozumienie;)

  • 7. Data: 2005-04-24 08:16:54
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Pawcio napisał(a):