  • 1. Data: 2004-05-11 00:50:50
    Temat: zatrzymanie przez Policje i brak dokumentów
    Od: "NN" <n...@p...na.ten.mail>

    zostałem zatrzymany przez Policje i nie miałem przy sobie dokumentów, jednak
    jeszcze w czasie kontroli okazałem wymagane dokumenty (po kilku minutach,
    byłem blisko domu i ktoś mi dostarczył), zaproponowali mi mandat 100 zł za
    naruszenie poniższego przepisu:
    "Art. 95.
    Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając przy sobie wymaganych
    dokumentów,
    podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany."

    mandatu nie przyjąłem i czeka mnie sąd grodzki. Zrobiłem tak bo wydawało mi
    sie, że zostałem zatrzymany w sposób nieprawidłowy - ale się chyba
    pomyliłem. Zatrzymali mnie w nocy, umundurowani policjanci w cywilnym
    nieoznakowanym samochodzie (ukrytym za skrzyżowaniem/zakrętem), nie
    przedstawili się i zażądali dokumentów w celu sprawdzenia tożsamości. Jak
    się jednak okazuje wcale nie musieli być w radiowozie aby mnie zatrzymać.
    Powinienem jednak przyjąć ten mandacik. Co mnie czeka w sądzie? jaka kara?
    co oznacza w zacytowanym przepisie "przy sobie", czy jest to jakoś
    definiowane? czy "przy sobie" można rozumieć jako w sposób umożliwiający
    okazanie dokumentów podczas kontroli?

  • 2. Data: 2004-05-11 07:52:21
    Temat: Re: zatrzymanie przez Policje i brak dokumentów
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    NN wyskrobał(a):
> [...]
    > dokumentów,
    > podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany."

    No już na pierwszy rzut oka widać, że złamałeś prawo. "Kto prowadzi ... nie
    mając przy sobie ..." - a Ty w czasie jazdy samochodem nie miałeś przy sobie
    dokumentów, prawda?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-05-11 10:16:09
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "NN" <n...@p...na.ten.mail> napisał:

> [...]
    >Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając przy sobie wymaganych
    >dokumentów, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany."
    obowiązuje ich tzw. taryfikator, gdzie za brak przy sobie wymaganych
    dokumentów (poz. III.189) ustalono: 50 za brak każdego z wymaganych
    dokumentów, nie więcej niż 250 zł.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2004-05-11 12:02:30
    Od: "NN" <n...@p...na.ten.mail>

    > obowiązuje ich tzw. taryfikator, gdzie za brak przy sobie wymaganych
    > dokumentów (poz. III.189) ustalono: 50 za brak każdego z wymaganych
    > dokumentów, nie więcej niż 250 zł.

    więc jak może teraz ukarać sąd?

  • 5. Data: 2004-05-11 13:15:34
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "NN" <n...@p...na.ten.mail> napisał w wiadomości
    > jednak
    >

    > więc jak może teraz ukarać sąd?

    sądu nie obowiązuje taryfikator
    Grzywna do 250 złotych albo nagana

    --
    Falkenstein

  • 6. Data: 2004-05-11 16:27:15
    Od: "NN" <n...@p...na.ten.mail>

    > minutach,
    [...]
    > sądu nie obowiązuje taryfikator
    > Grzywna do 250 złotych albo nagana
    a Policjanci straszyli że bedę "notowany" czy jakoś tak, prawda? i co to
    niby oznacza?

  • 7. Data: 2004-05-11 20:57:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NN" <n...@p...na.ten.mail> napisał w wiadomości

    Musisz oddzielić prawidłowe lub nie zatrzymanie Cię od popełnienia lub nie
    wykroczenia przez Ciebie. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. jeśli
    policjanci zatrzymali Cię nieprawidłowo, to możesz złożyć na nich skargę.

    Nie zmienia to faktu, że popełniłeś wykroczenie. Ale skoro to było pod
    domem to sąd pewnie też nie będzie szarżował z karą i podejrzewam, że doją
    koszty procesu.

  • 8. Data: 2004-05-11 21:14:40
    Od: Komodor <k...@p...fm>

    NN wrote:

    > [...]
    > a Policjanci straszyli że bedę "notowany" czy jakoś tak, prawda? i co to
    > niby oznacza?

    A to oznacza, że po ukaraniu prez sąd będzie wpis do rejestru skazanych. W
    razie zapytania o karalność odpowiedź brzmi: TAK.
    --
    Komodor

  • 9. Data: 2004-05-11 21:27:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Komodor wrote:
    > A to oznacza, że po ukaraniu prez sąd będzie wpis do rejestru skazanych. W
    > razie zapytania o karalność odpowiedź brzmi: TAK.

    za wykroczenie (bez aresztu) wpisu do KRK nie będzie

    KG