  • 1. Data: 2004-05-10 21:11:57
    Temat: dyskryminacja niepelnosprawnych pracownikow
    Od: "Wa219" <p...@t...pl>

    Jeśli ktos moglby pomoc w opisanej przeze mnie sytuacji grupie
    niepelnosprawnych pracownikow bylbym wdzieczny. Sytuacja wyglada jak
    poniżej.

    Duza jednostka administracji państwowej zatrudnila na czas określony grupe
    osob niepełnosprawnych. W wymiarze pelnym, na stanowiskach "operator".
    Stanowisko to nazywa się pomocnicze i jest zdaniem kadr repezentujacych
    pracodawce "poza etatowe". Nie wiem jak mam to rozumiec i jakie przepisy
    chronia w takim wypadku te osoby. Wiem, ze np. nie jesteśmy członkami
    korpusu służby cywilnej jak reszta pracownikow.

    Czy jednak z tego względu - zwłaszcza w świetle nowego kodeksu pracy - można
    nam odmowic:

    1.. Pensji choc w przybliżeniu podobnej do tej osiaganej przez osoby
    pełnosprawne. Oczywiście te osoby pełnosprawne sa członkami korpusu służby
    cywilnej. Dodam, ze charakter pracy wykonywanej jest zwykle taki sam.

    2.. Jakichkolwiek nagrod finansowych, również dostępnych jedynie dla
    pozostałej czesci pracownikow

    3.. wolnego dnia za 1 maj wypadający w sobote. Reszta pracownikow taki
    dzien otrzyma. Dlaczego niepełnosprawnych to nie dotyczy skoro przepis o
    wolnym dniu wynika z nowego kodeksu pracy, a my przeciez jesteśmy
    zatrudnieni w wymiarze pelnym, a nie np. jako zewnetrzna firma.

    Czy możemy podjąć interwencje w tej sprawie. Oczywiście wydzial kadr niczym
    się nie przejmuje, ale mi to pachnie mocno dyskryminacja. Jak postępowac z
    taka dyskryminacja ?

  • 2. Data: 2004-05-10 23:19:39
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wa219" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chronia w takim wypadku te osoby. Wiem, ze np. nie jesteśmy członkami
    > korpusu służby cywilnej jak reszta pracownikow.

    Wydaje mi sie, ze niezaleznie od stopnia sprawnosci pracownika, przy
    zatrudnianiu na czas okreslony przyjeto jakies kryteria placowe , co
    zaakceptowaliscie podpisujac umowy o prace.
    Punkt jeden i dwa racja wg mnie jest po stronie pracodawcy.
    Punkt trzy - nie wiem. Mozliwe, ze tu wy macie racje.(ogolnie uwazam ten
    przepis za idiotyczny szczerze mowiac)
    To o czym piszesz nie ma nic wspolnego z dyskryminacja niepelnosprawnych, a
    z zatrudnieniem na umowy na czas okreslony, na stanowiskach pomocniczych.
    niewchodzacych w sklad korpusu sluzby cywilnej (czyli krewnych i znajomych
    krolika)

    Moze na tej stronie uzyskacie pomoc prawna,, ale watpie, czy macie racje.
    http://free.ngo.pl/actus/

    pzdr
    krzysztof

    ---

  • 3. Data: 2004-05-11 07:11:26
    Od: "Nea" <n...@p...pl>

    Użytkownik Wa219 <p...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c7oraa$2t3b$...@m...aster.pl...

    > 1.. Pensji choc w przybliżeniu podobnej do tej osiaganej przez osoby
    > pełnosprawne. Oczywiście te osoby pełnosprawne sa członkami korpusu służby
    > cywilnej. Dodam, ze charakter pracy wykonywanej jest zwykle taki sam.

    tu nie chodzi o niepelnosprawnosc tylko o stanowisko, stanowiska typu
    "operator" faktycznie sa pomocnicze i nie naleza do sluzby cywilnej
    wszystko odnosnie wynagrodzenia dla pracownikow nie nalezacych do SC a
    pracujacych w urzedach jest w rozporzadzeniu rady ministrow z dnia 11
    lutego 2003 dz. u nr 33, poz 263

    > 2.. Jakichkolwiek nagrod finansowych, również dostępnych jedynie dla
    > pozostałej czesci pracownikow

    to tez zalezy , jedne nagrody sa dostepne tylko dla racownikow SC inne sa np
    tylko dla majacych umowe na czas nieokreslony badz pracujacych powyzej
    okreslonego czasu

> [...]
    > wolnym dniu wynika z nowego kodeksu pracy, a my przeciez jesteśmy
    > zatrudnieni w wymiarze pelnym, a nie np. jako zewnetrzna firma.

    to przysluguje zdaje mi sie kazdemu (od tego roku sluzbie cywilnej takoz)

    > Czy możemy podjąć interwencje w tej sprawie. Oczywiście wydzial kadr
    niczym
    > się nie przejmuje, ale mi to pachnie mocno dyskryminacja. Jak postępowac z
    > taka dyskryminacja ?

    jak mowilam wczesniej to IMHO nie zalezy od niepelnosprawnosci.

    pozdrawiam
    Nea

  • 4. Data: 2004-05-11 21:01:55
    Od: "Wa219" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Nea" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > to tez zalezy , jedne nagrody sa dostepne tylko dla racownikow SC inne sa
    np
    > tylko dla majacych umowe na czas nieokreslony badz pracujacych powyzej
    > okreslonego czasu

    § 13. 1. Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych,
    robotniczych i obsługi tworzy się fundusz premiowy w ramach posiadanych
    środków na wynagrodzenia.

    2. Wysokość funduszu premiowego, o którym mowa w ust. 1, oraz warunki
    przyznawania premii ustala kierownik urzędu lub jednostki.

    U nas mowia, ze to zalezy od naszego przelozonego, ktory przez 2 lata nie
    wyplacil ani grosza premii. Czy majac ten zapis w ustawie mozna jakos podjac
    interwencje ? Tak naprawde wiem, ze nie zalezy to od bezposredniego
    przelozonego, a mowiac w przenosni "od znajomego krolika", czy da sie cos z
    tym zrobic ?

    > to przysluguje zdaje mi sie kazdemu (od tego roku sluzbie cywilnej takoz)

    A nam tego odmawiaja, czy mozna zlozyc zazalenie na ta decyzje do Inspekcji
    Pracy ?

  • 5. Data: 2004-05-11 21:20:31
    Od: pass_terka<m...@i...pl>

    // A nam tego odmawiaja, czy mozna zlozyc zazalenie na ta decyzje
    do Inspekcji Pracy ?
    //
    można... to kosztuje pracodawcę ( osobę odpowiedzialną) od 150 do
    500 zł mandatu

    -> http://usenet.pomocprawna.info