  • 21. Data: 2005-08-24 18:31:00
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Tak, co wynika z treści art. 301 kc:

    To się nie stosuje do umowy najmu.

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 22. Data: 2005-08-24 20:45:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To się nie stosuje do umowy najmu.

    czemu?

  • 23. Data: 2005-08-25 05:21:37
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > czemu?

    Bo to się stosuje do ograniczonego prawa rzeczowego - służebności.

  • 24. Data: 2005-08-25 14:42:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Bo to się stosuje do ograniczonego prawa rzeczowego - służebności.

    Przez umowę najmu wynajmujący zobowiązuje się oddać najemcy rzecz do
    używania przez czas oznaczony lub nie oznaczony, a najemca zobowiązuje
    się płacić wynajmującemu umówiony czynsz. (art. 659 kc). Rzecz można
    obciążyć prawem do jej używania i do pobierania jej pożytków
    (użytkowanie) (art. 252 - czyli ustawa przez używanie rozumie
    użytkowanie). Ograniczonymi prawami rzeczowymi są: UŻYTKOWANIE,
    służebność, zastaw, własnościowe spółdzielcze prawo do lokalu
    mieszkalnego, spółdzielcze prawo do lokalu użytkowego, prawo do domu
    jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej oraz hipoteka (art. 244
    kc - czyli użytkowanie zwane używaniem jest ograniczonym prawem
    rzeczowym). Mający służebność mieszkania może przyjąć na mieszkanie
    małżonka i dzieci małoletnie. Inne osoby może przyjąć tylko wtedy, gdy
    są przez niego utrzymywane albo potrzebne przy prowadzeniu
    gospodarstwa domowego. Dzieci przyjęte jako małoletnie mogą pozostać w
    mieszkaniu także po uzyskaniu pełnoletności. (art. 301 kc).

    To kończy me rozumowanie, na podstawie którego śmiem twierdzić, ze do
    najmu stosuje się powołany przeze mnie przepis.

    I by rozwiać Twe wątpliwości, to przez analogię do użytkowania
    polegającego na korzystaniu z budynku lub pomieszczenia mieszkalnego
    na zasadach określonych w ustawie o ochronie nabywców prawa
    korzystania z budynku lub pomieszczenia mieszkalnego w oznaczonym
    czasie w każdym roku oraz o zmianie ustaw Kodeks cywilny, Kodeks
    wykroczeń i ustawy o księgach wieczystych i hipotece stosuje się
    przepisy rozdziału I i II niniejszego działu, z wyjątkiem art. 254-255
    i art. 266. (art. 201(1) kc). nie ma chyba powodu, by najem wynikający
    z lex specjalis jaką jest ustawa o najmie rządził się innymi prawami
    nagle, niż najem w kodeksie.

  • 25. Data: 2005-08-25 17:39:05
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > To kończy me rozumowanie, na podstawie którego śmiem twierdzić, ze do
    > najmu stosuje się powołany przeze mnie przepis.

    czyli Twoim zdaniem najem jest ograniczonym prawem rzeczowym?
    Bo do tego - IMO - sprowadza się ten wywód.

> [...]
    > i art. 266. (art. 201(1) kc). nie ma chyba powodu, by najem wynikający
    > z lex specjalis jaką jest ustawa o najmie rządził się innymi prawami

    z faktu, ze stosuje się przepisy art. 252 - 270 k.c. nie wynika, że
    stosuje się przepis 301 k.c.
    Nie sądzisz?

  • 26. Data: 2005-08-25 19:45:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > czyli Twoim zdaniem najem jest ograniczonym prawem rzeczowym?
    > Bo do tego - IMO - sprowadza się ten wywód.

    Nie. Ale w odniesieniu do prawa zameldowania rodziny obowiązuje
    przywołany przeze mnie przepis.

    > z faktu, ze stosuje się przepisy art. 252 - 270 k.c. nie wynika, że
    > stosuje się przepis 301 k.c.
    > Nie sądzisz?

    Wprost nie wynika.

  • 27. Data: 2005-08-25 19:48:39
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie. Ale w odniesieniu do prawa zameldowania rodziny obowiązuje
    > przywołany przeze mnie przepis.

    a ja bym się upierał, że obowiązuje przywołany przeze mnie przepis z krio,
    bo naprawdę nie widzę żadnej podstawy do takiej analogii.

    W ogóle nie wynika :)

  • 28. Data: 2005-08-25 20:18:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a ja bym się upierał, że obowiązuje przywołany przeze mnie przepis z
    krio,
    > bo naprawdę nie widzę żadnej podstawy do takiej analogii.

    Ponieważ obydwa przepisy się co do zasady nie wykluczają a nawet są
    zbieżne, więc toczymy spór cokolwiek akademicki. Tym nie mniej uważam,
    że powoływanie się na krio przy stosunku najmu jest cokolwiek
    kłopotliwe. Ten przepis raczej reguluje stosunki wewnątrzrodzinne, niż
    najemca - właściciel lokalu.

  • 29. Data: 2005-08-25 21:01:43
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Pawel wrote:
    > ok! ja musze ale dlaczeg pani w urzedzie pytala o zgode administratora?

    Może nie słyszała o już wspomnianym wyroku Trybunału Konstytucyjnego?
    Zasugeruj jej zwierzchnikowi, żeby dokształcił kobietę z obowiązujących
    przepisów.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 30. Data: 2005-08-26 07:52:46
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl.>

    > Może nie słyszała o już wspomnianym wyroku Trybunału Konstytucyjnego?
    > Zasugeruj jej zwierzchnikowi, żeby dokształcił kobietę z obowiązujących
    > przepisów.

    hm !mysle ze przeszkolic to by nalezalo caly urzad no narobilem zamieszania!
    3 godziny sie meldowalem bo bylo bieganie urzednikow po pokojach jeden
    drugiego pytal o to samo a kierownik swojej podwladnej powiedzial zeby
    postepowala zgodnie z przepisami:-))) no i zszokowana pani poprosila o
    przyjscie na drugi dzien zostawienie numeru tel. i powiedziala ze jak mnie
    zamelduje jutro to zadzwoni no i czekam drugi dzien!
    a dzielnicowego znowu mijalem na schodach!!!
    czy on moze mnie ukarac mandatem na tym etapie kiedy ja sie wlasnie melduje
    juz trzeci dzien?
    jak im to udowodnic przeciez wszystko wtym urzedzie jest na "gebe" a kwitu
    zadnego mi nikt nie chce wydac kazdy sobie to olewa a dzielnicowy czuwa i
    jak mi wsadzi 500 zl to przestanie byc zabawne!