  • 11. Data: 2005-08-24 07:58:03
    Temat: Re: zameldowanie
    Od: Shield <u...@g...9o.pl>

    > Nie musi. Druczki są jakieś nieaktualne.

    Zobacz proszę tu:

    http://www.szczecin.pl/boi/procedury/boi/doc/zgl_pob
    _stalego-pu-e-1.pdf

    To jest aktualnie używany druk zgłoszenia pobytu stałego używany w Urzędzie
    Miejskim w Szczecinie. Jestem prawie pewien, że bez wypełnienia wszelkich
    możliwych rubryk nie zostanie w okienku przyjęty. I jest tam taka rubryka:

    Stwierdzam, że wyżej wymieniona osoba przebywa pod wskazanym adresem:
    (nazwisko i imię)
    (seria i nr dowodu osobistego)
    (data i podpis wynajmującego, najemcy,
    osoby, której przysługuje spółdzielcze
    prawo do lokalu lub właściciela lokalu)

    --
    Pozdrawiam,
    Shield.

  • 12. Data: 2005-08-24 12:04:07
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    ania napisał(a):
    > Druczki sa nieaktulane? Od kiedy???? D:

    od momentu uchylenia ust. 2 w art. 9 ustawy o ewidencji ludnosci i
    dowodach osobistych (wyrok TK opublikowano w Dz.U. z 2002 r. Nr 78, poz.
    716), poczem ustawodawca dodał ust. 2a o treści:

    > 2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące należy
    > przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt stały
    > lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, dokonane przez właściciela lub inny
    > podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu, dokument
    > potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu. Dokumentem
    > potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna,
    > wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny
    > dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

    wystarczy?

    Zanim się waćpanna uśmiechniesz - sprawdź stan prawny.

    --
    Koniec dyskusji nie oznacza, że przyznałem
    Ci rację. ;-)

    W adresie e-mail zamień wodę na tlen.
    GG: 4494911 Tlen: stern75

  • 13. Data: 2005-08-24 12:31:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Shield wrote:

> [...]
    > możliwych rubryk nie zostanie w okienku przyjęty. I jest tam taka rubryka:

    Powtarzam: 'druczki' nie stanowią w Polsce źródła prawa. Są nim ustawy,
    rozporządzenia i ewentualnie uchwały. Ale akurat w tym przypadku (patrz
    niżej) druczek jest OK.

    > Stwierdzam, że wyżej wymieniona osoba przebywa pod wskazanym adresem:
> [...]

    Well? Podpis najemcy - najemca oświadcza, że mieszka tam, gdzie
    wynajmuje. W czym problem?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 14. Data: 2005-08-24 12:34:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ania wrote:
    > Druczki sa nieaktulane? Od kiedy???? D:

    Primo: cytuj jak człowiek, a nie odwrotnie.
    Secundo: od czasu zmiany ustawy wystarcza każdy tytuł prawny do lokalu
    (umowa najmu przykładowo).

  • 15. Data: 2005-08-24 14:05:16
    Od: "Ania " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Zgodą na Twój pobyt jest sama umowa.

    Mam pytanko
    A jeżeli umowa najmu jest na męża czy ja jako jego żona mogę się również
    zameldować?

  • 16. Data: 2005-08-24 14:29:59
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Ania napisał(a):

    > Mam pytanko
    > A jeżeli umowa najmu jest na męża czy ja jako jego żona mogę się również
    > zameldować?

    prawnie tak,
    ale pytanie czy Twoja siła przekonywania wystarczy na urzędniczkę.

    Podstawa prawna:
    Art. 28(1) k.r.i.o.

    Jeżeli prawo do mieszkania przysługuje jednemu małżonkowi, drugi
    małżonek jest uprawniony do korzystania z tego mieszkania w celu
    zaspokojenia potrzeb rodziny. Przepis ten stosuje się odpowiednio do
    przedmiotów urządzenia domowego.

  • 17. Data: 2005-08-24 14:33:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ania " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanko
    > A jeżeli umowa najmu jest na męża czy ja jako jego żona mogę się
    również
    > zameldować?

    Tak, co wynika z treści art. 301 kc: "Mający służebność mieszkania
    może przyjąć na mieszkanie małżonka i dzieci małoletnie. Inne osoby
    może przyjąć tylko wtedy, gdy są przez niego utrzymywane albo
    potrzebne przy prowadzeniu gospodarstwa domowego. Dzieci przyjęte jako
    małoletnie mogą pozostać w mieszkaniu także po uzyskaniu
    pełnoletności."

  • 18. Data: 2005-08-24 15:13:16
    Od: "Ania " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Super. Błyskawiczna odpowiedź. Serdeczne dzięki.

    Ania

  • 19. Data: 2005-08-24 16:28:31
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl.>

    > Well? Podpis najemcy - najemca oświadcza, że mieszka tam, gdzie
    > wynajmuje. W czym problem?

    ok no to bede robil pani w meldunkowym maly skandalik mam nadzieje ze juz
    mnie niczym nie zaskoczy bo nie chce sie procesowac o taka bzdure:-)

  • 20. Data: 2005-08-24 16:33:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawel wrote:

    > ok no to bede robil pani w meldunkowym maly skandalik mam nadzieje ze juz
    > mnie niczym nie zaskoczy bo nie chce sie procesowac o taka bzdure:-)

    Procesować się nie musisz - żądasz uzasadnienia odmowy na piśmie, po
    czym idziesz do jej szefa żeby jej wytłumaczył, że jest nieco przygłupia
    i nie zna przepisów.