  • 1. Data: 2005-08-22 22:08:35
    Temat: Czesc wspolna nieruchomosci
    Od: "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl>

    Witam,

    Czy drzwi do mieszkań w kamienicy (21 mieszkań, 74% gminy) mogą zostać
    uznane w uchwale o części wspólnej jako część wspólna nieruchomosci ??

    Jeżeli tak, to czy w mysl uchwały wspólnoty (przegłosowanej), mogą mi np.
    wymienić drzwi wejściowe do mojego mieszkania (własnościowego) bez mojej
    zgody ?

    Dziekuję za konkretne odpowiedzi i pozdrawiam
    Lucasdm

  • 2. Data: 2005-08-22 22:31:27
    Temat: Re: Czesc wspolna nieruchomosci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dedich$q1v$1@news.onet.pl...

    Moim zdaniem nie, bowiem każdy by musiał dostać klucze od każdych
    drzwi. bo inaczej, to co to z wspólna własność, jak tylko jeden
    lokator może korzystać.

  • 3. Data: 2005-08-22 22:38:53
    Od: "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl>

    > Moim zdaniem nie, bowiem każdy by musiał dostać klucze od każdych
    > drzwi. bo inaczej, to co to z wspólna własność, jak tylko jeden
    > lokator może korzystać.

    Logicznie rzecz biorąc masz rację, ale prawnie ??

    Podobnie jest z balkonami. Część mieszkań ma balkony, inne nie. Balkony mogą
    być potraktowane jako część wspólna nieruchomości lub jako własność
    właściciela mieszkania, do którego należy balkon.

    I co? Jak wspólnota uchwali, że balkony to część wspólna, to jak zamierza
    korzystać z tej części? Bo przecież nie przejdzie nikt przez moje mieszkanie
    na wspólny balkon? A może prawo nakaże udostępnienie przejścia do części
    wspólnej i będę musiał oprócz tych kluczy do dzrwi rozdać wszystkim
    lokatorom kod do alarmu i kapcie ?

    Czekam jeszcze na jakieś info z podstawą prawną.

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 4. Data: 2005-08-23 00:07:05
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Lucasdm napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Czy drzwi do mieszkań w kamienicy (21 mieszkań, 74% gminy) mogą zostać
    > uznane w uchwale o części wspólnej jako część wspólna nieruchomosci ??
    IMHO własność jest określona wcześniej. dopiero później powstaje
    wspólnota. Zanim przystąpisz do wspólnoty masz już określoną własność i
    od tego trzeba zacząć.

    IMHO drzwi są elementem wyposazenia mieszkania.

    MAc

  • 5. Data: 2005-08-23 06:29:51
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 23 Aug 2005 00:08:35 +0200, Lucasdm napisał(a):

> [...]
    > zgody ?
    >
    > Dziekuję za konkretne odpowiedzi i pozdrawiam

    jakie masz prawo do swojego mieszkania? własnościowe, lokalowe?

    --
    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2005-08-23 08:47:46
    Od: "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl>

    Użytkownik <...@...c> napisał w wiadomości
    > Dnia Tue, 23 Aug 2005 00:08:35 +0200, Lucasdm napisał(a):

    > jakie masz prawo do swojego mieszkania? własnościowe, lokalowe?

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 7. Data: 2005-08-23 08:52:31
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Lucasdm napisał(a):
> [...]
    > zgody ?
    >
    > Dziekuję za konkretne odpowiedzi i pozdrawiam

    Oczywiście , że drzwi do mieszkania nie są składnikiem części wspólnej
    nieruchmości. Część wspólna zaczyna się za drzwiami wyodrębninego lokalu
    mieszkaniowego. Jeżeli drzwi nie naruszają jakiś przepisów, to wspólnota
    nie może ich wymienić bez zgody właściciela mieszkania. Balkon także
    należy do mieszkania. Natomiast konserwacja balkonu może byc uznana za
    remont elewcji zewnętrznej budynku, za który przeprowadza wspólnota.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-08-23 08:56:50
    Od: "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "MAc" <m...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > IMHO własność jest określona wcześniej. dopiero później powstaje
    > wspólnota. Zanim przystąpisz do wspólnoty masz już określoną własność i od
    > tego trzeba zacząć.

    Moją własność określa akt notarialny, w którym nie ma definicji granicy
    własności, i czy drzwi lub balkon są w niej zawarte.
    Wspólnota istnieje, ale nie posiada uchwały o części wspólnej nieruchomości.
    Z tego co wiem to właśnie ten dokument określa dokładnie co jest moje a co
    nie. Uchwała o części wspólnej ma zostać podjęta w najblizszych miesiącach
    (dlatego dopytuje się na grupie).

    > IMHO drzwi są elementem wyposazenia mieszkania.

    IMHO też ;-), ale prawo jest prawem ;-)

    Swoją drogą zastanawiam się na ile uchwały wspólnoty mogą ingerować w
    granice mojego mieszkania. Np. wstawiam sobie za swoją kasę drzwi za 10000zł
    do mieszkania (hipotetycznie ;-), pare tygodni później wspolnota
    przegłosowuje uchwałę, że drzwi są częścią wspólną - i co? Zainwestowane
    prywatne pieniążki przechodzą z drzwiami na własność wspólnoty? Czy może
    powinienem szybciutko zdemontować drzwi i czekać aż wspólnota mi założy
    własne (z dykty np.).

    Podobnie z oknami do mieszkania. Mam wrażenie, że może być analogicznie jak
    z drzwiami ?

    Co Wy na to?
    Co na to prawo?

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 9. Data: 2005-08-23 09:02:29
    Od: "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "gogo" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > należy do mieszkania. Natomiast konserwacja balkonu może byc uznana za
    > remont elewcji zewnętrznej budynku, za który przeprowadza wspólnota.

    Dziękuję Gosiu za konkretne info,
    czy jest do tego jakaś podstawa prawna ?

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 10. Data: 2005-08-23 13:35:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dedk5b$t4e$1@news.onet.pl...

    Nie mogę odpowiadać za głupie uchwały we wspólnotach. Te dotyczące
    balkonów są również głupie, o ile owe balkony nie są takimi wspólnymi,
    z których się wchodzi do poszczególnych mieszkań.