  • 1. Data: 2006-11-20 06:39:39
    Temat: zakup nieruchomosci
    Od: "maw2be" <m...@c...onet.pl>

    Witam.
    Mam pytanko o zakup nieruchomosci. Jak idzie dowiedziec sie kto jest
    wlascicielem danej nieruchomosci ktora chcialbym zakupic? z opowiadan sasiadow
    tej nieruchomosci to wiem ze jest ich kilku i podobno jest sprawa spadkowa
    nierozstrzygnieta. jesli to prawda to jak to mozna szybko zalatwic?
    pozdrawiam
    maw2be

  • 2. Data: 2006-11-20 08:20:35
    Temat: Re: zakup nieruchomosci
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Mam pytanko o zakup nieruchomosci. Jak idzie dowiedziec sie kto jest
    > wlascicielem danej nieruchomosci ktora chcialbym zakupic?

    W księdze wieczystej. Jeśli nei masz jej numeru, najpierw trzeba iść do
    wydziału geodezji miejscowego urzędu gminy i tam ustalić na podstawie
    ewidencji gruntów.

    > z opowiadan sasiadow
    > tej nieruchomosci to wiem ze jest ich kilku i podobno jest sprawa spadkowa
    > nierozstrzygnieta. jesli to prawda to jak to mozna szybko zalatwic?

    Szybko? Jeśli jest wielu spadkobierców nie są zgodni lub osiągalni, to na
    szybkość bym nie liczył.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2006-11-20 08:50:43
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Marcin Krzemiński napisał(a):
    > W księdze wieczystej. Jeśli nei masz jej numeru, najpierw trzeba iść do
    > wydziału geodezji miejscowego urzędu gminy i tam ustalić na podstawie
    > ewidencji gruntów.

    Skoro wie że sprawa spadkowa nierozstrzygnięta a spadkobierców wielu, to
    i z KW się niewiele dowie.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-11-20 08:53:32
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Skoro wie że sprawa spadkowa nierozstrzygnięta a spadkobierców wielu, to
    > i z KW się niewiele dowie.

    Może zweryfikować "wieść gminną" która nie jest nieomylna :-)

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 5. Data: 2006-11-20 08:56:25
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    > Skoro wie że sprawa spadkowa nierozstrzygnięta a spadkobierców wielu, to
    > i z KW się niewiele dowie.

    jak to się nie dowie?? w KW jest zapis o właścicielu - i on jest wiążący - a
    jeżeli właściciel nie zyje to wtedy wchodzą sprawy spadkowe

    mylisz pojęcia

  • 6. Data: 2006-11-20 09:04:14
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    B L napisał(a):
    > jak to się nie dowie?? w KW jest zapis o właścicielu - i on jest wiążący - a
    > jeżeli właściciel nie zyje to wtedy wchodzą sprawy spadkowe
    > mylisz pojęcia

    Księga wieczysta nie da mu odpowiedzi wprost, kto jest właścicielem
    zdolnym rozporządzać nieruchomością, jeżeli nie było sprawy spadkowej.
    Owszem, dowie się kto był ostatnim właścicielem, tyle że z nim i tak nie
    pogada - bo ten nie żyje. (zakładam prawdziwość gminnej wieści).

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-11-20 09:33:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 09:20:35 +0100, Marcin Krzemiński napisał(a):
    > W księdze wieczystej. Jeśli nei masz jej numeru, najpierw trzeba iść do
    > wydziału geodezji miejscowego urzędu gminy i tam ustalić na podstawie
    > ewidencji gruntów.

    A właśnie - czy w księdze wieczystej są dane pozwalające namierzyć
    właściciela, czyli np. adres? Czy też np. tylko Jan Nowak, syn Pawła i
    Elżbiety?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 8. Data: 2006-11-20 09:43:12
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > A właśnie - czy w księdze wieczystej są dane pozwalające namierzyć
    > właściciela, czyli np. adres? Czy też np. tylko Jan Nowak, syn Pawła i
    > Elżbiety?

    Adresów nie ma, te co najwyżej będą (o ile w ogóle aktualne) w aktach księgi
    wieczystej, np. w aktach notarialnych, wnioskach o wpis, ale tam mają wgląd
    tylko osoby posiadające interes prawny.

    Marcin.

    Marcin.

  • 9. Data: 2006-11-23 20:22:16
    Od: "eNWu" <w...@i...pl>

    > W księdze wieczystej. Jeśli nei masz jej numeru, najpierw trzeba iść do
    > wydziału geodezji miejscowego urzędu gminy i tam ustalić na podstawie
    > ewidencji gruntów.

    Kiedyś miałem podobny problem.
    Jeśli zna się numer działki, to numer księgi wieczystej można poznac
    telefonicznie w odpowiednim wydziale geodezji - z tym że jest to raczej
    instytucja państwowa, a nie samorządowa - czyli nie chodzi o gminę, tylko o
    wydział geodezji w powiecie. Można również fatygując się osobiście do
    wspomnianego wydziału geodezji zażyczyć sobie odpis z ewidencji gruntów dla
    przedmiotowej działki, przy czym należy podać przy tym uzasadnienie
    wskazujące na cel, dla którego taki odpis potrzebujemy (np. do inwestycji).

    Można również "uderzyć" do właściwego urzędu gminy, do wydziału zajmującego
    się podatkami od nieruchomości i poprosić o podanie namiarów na osobę
    płacącą podatki z danej działki.

    Pierwszy sposób jest sprawdzony przeze mnie, drugi nie - skoro pierwszy
    zadziałał ...

    eNWu

  • 10. Data: 2006-11-23 23:19:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Thu, 23 Nov 2006 21:22:16 +0100, eNWu napisał(a):

    > jest to raczej instytucja państwowa, a nie samorządowa - czyli nie chodzi
    > o gminę, tylko o wydział geodezji w powiecie.

    AFAIR powiaty to jednostki samorządowe, a prowadzenie rejestru gruntów i
    budynków to jedynie wynikające z art. 6a ustawy z dnia 17.05.1989 r. prawo
    geodezyjne i kartograficzne zadanie z zakresu administracji rządowej.

    --
    pozdro
    poreba