  • 1. Data: 2006-11-19 21:56:49
    Temat: Zwolnienie sie z pracy i L4
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    czy w przypadku gdy ktoś się zwalnia z pracy
    (rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron)
    a chwilę potem ląduję na L4,
    to czy następuje przedłużenie umowy o pracę (albo świadczeń) na czas trwania
    zwolnienia lekarskiego ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    M.

  • 2. Data: 2006-11-19 22:07:49
    Temat: Re: Zwolnienie sie z pracy i L4
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Marcin* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    Nie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl ||

  • 3. Data: 2006-11-19 22:15:09
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    > Nie.

    Tzn. rozumiem, że nie następuje przedłużenie umowy,
    ale czy po momencie rozwiązania umowy o pracę
    nie otrzymuje zasiłku chorobowego z ZUS ?

    A dwa - co się dzieje jeśli ktoś zachoruje podczas umowy
    na czas określony ?
    Czy od momentu zakończenia umowy dostaje / nie dostaje zasiłek od ZUS ?

    M.

  • 4. Data: 2006-11-20 07:27:58
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Sun, 19 Nov 2006 23:15:09 +0100, Marcin napisał(a):

    > Tzn. rozumiem, że nie następuje przedłużenie umowy,
    > ale czy po momencie rozwiązania umowy o pracę
    > nie otrzymuje zasiłku chorobowego z ZUS ?

    Dobrze rozumiesz. ZUS płaci bodajże przez 30 dni ale mogę się mylić.

    > A dwa - co się dzieje jeśli ktoś zachoruje podczas umowy
    > na czas określony ?
    > Czy od momentu zakończenia umowy dostaje / nie dostaje zasiłek od ZUS ?

    Nie, wyłącznie do wyczerpania okresu zasiłkowego, to jest zwykle 183
    dni, chyba że choroba to gruźlica, jesteś kobietą w ciąży albo
    zapadłeś na chorobę zawodową - wówczas 270 dni.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 5. Data: 2006-11-20 07:29:44
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    > ale czy po momencie rozwiązania umowy o pracę
    > nie otrzymuje zasiłku chorobowego z ZUS ?

    otrzymuje się - to bardzo popularny sposób na przedłużenie sobie wypłaty
    świadczeń zanim pójdzie się na bzrobocie = ZUS niestety nie sprawdza
    zasadności wystawionych L4 - a przynajmniej niezbyt często

  • 6. Data: 2006-11-20 09:34:58
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > świadczeń zanim pójdzie się na bzrobocie = ZUS niestety nie sprawdza
    > zasadności wystawionych L4 - a przynajmniej niezbyt często

    Pewnie zależy od rejonu ale z tego co się orientuję to w Poznaniu w
    kilka dni po przejściu świadczenia chorobowego na ZUS (po zakończeniu
    umowy na czas określony) przychodzi polecony z poleceniem stawienia się
    na komisję weryfikacyjną i jeżeli dasz radę podjechać taksówką to
    znaczy, ze do pracy się nadajesz i jesteś symulant. Nawet ciężkie
    schorzenia nie kwalifikują do chorobowego, a rentę komisje odmawiają
    przyznać jeśli pacjent nie chce poddać się skomplikowanej operacji
    kręgosłupa gdzie jest spore ryzyko niepowodzenia z konsekwencją paraliżu
    do końca życia. Z drugiej strony słyszałem (chociaż nie weryfikowałem
    tych informacji), że jest rejon gdzie 70% ludzi w wieku produkcyjnym
    jest na rencie co jest ewenementem na skale światową.

    Pozdrawiam
    axell

  • 7. Data: 2006-11-20 16:17:12
    Od: akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    Marcin napisał(a):
    > Z góry dziękuję za odpowiedź
    > M.

    Ja zostalem przeniesiony na inne stanowisko pracy i zwolniony (w takiej
    kolejnosci). Ponieważ nowe stanowisko mocno mi sie nie podobalo i
    dodatkowo szkodzilo zdrowiu poszedlem do lekarza po l4. nie bylo
    problemu z wydaniem. po 14dniach poszedlem do "pracy" po papiery i sie
    rozstalismy.

    --
    Koniec Modlitwy. Amen.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-11-20 19:33:14
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 08:27:58 +0100, Olgierd napisał(a):

    > Dobrze rozumiesz. ZUS płaci bodajże przez 30 dni ale mogę się mylić.

    Przez pierwsze 33 dni zwolnienia lekarskiego w roku, za czas niezdolności
    do pracy płaci pracodawca wynagrodzenie.
    ZUS później w razie dalszej choroby przejmuje wypłatę z funduszu
    chorobowego przez okres 182 dni.
    Jeżeli nie poprawia się sytuacja chorego jest on kierowany na komisję która
    decyduje o przyznaniu świadczenia rehabilitacyjnego - który może trwać
    maksymalnie przez 12 miesięcy. Jeżeli chory nadal nie odzyskał zdrowi -
    może tylko występować o przyznanie renty.

  • 9. Data: 2006-11-20 21:45:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Artur* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    No tak, jednak posiekałem sprawę ;-)