  • 1. Data: 2005-05-05 06:24:38
    Temat: zakaz odwiedzin w akademiku- mozna tak??
    Od: "Michał Trych" <m...@t...pl>

    Witam,
    moze ktos napisac czy da sie jakos obejsc i czy wogole mozna zrobic
    calkowity zakaz wstepu do akademika osob z zewnatrz?? mam dziewczyne w
    akademiku i od wczoraj wprowadzono calkowity zakaz wejscia dla osob nie
    zamieszkujacych w akademiku - bez zadnych wyjatkow... kierowniczka
    nieugieta, w zadne sposob nie widzi zadnej mozliwosci wyjatow;/
    bede wdzoieczny za odpowiedz.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2005-05-05 07:01:51
    Temat: Re: zakaz odwiedzin w akademiku- mozna tak??
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał Trych wrote:
> [...]
    > zamieszkujacych w akademiku - bez zadnych wyjatkow... kierowniczka
    > nieugieta, w zadne sposob nie widzi zadnej mozliwosci wyjatow;/

    Wyborcza się chętnie tym zainteresuje.
    Kiedyś też o to zrobiłem awanturę, aż mi dziewczyna powiedziała, żebym
    sobie dał spokój, bo krzywo na nią w akademiku patrzą.

  • 3. Data: 2005-05-05 07:21:04
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Trych"

> [...]
    > zamieszkujacych w akademiku - bez zadnych wyjatkow... kierowniczka
    > nieugieta, w zadne sposob nie widzi zadnej mozliwosci wyjatow;/

    może najpierw do kierowniczki wpadać,
    jak będzie zadowolona to może zmieni zakaz

    macso

  • 4. Data: 2005-05-05 08:43:16
    Od: "Adrian" <z...@o...pl>

    kierowniczka też kobieta, potrzeby ma ;)

  • 5. Data: 2005-05-05 09:02:28
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Michał Trych wrote:

> [...]
    > zamieszkujacych w akademiku - bez zadnych wyjatkow... kierowniczka
    > nieugieta, w zadne sposob nie widzi zadnej mozliwosci wyjatow;/

    Podobno żyjemy w wolnym kraju a studenci to dorośli ludzie a pani
    kierowniczka chyba o tym zapomniała.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 6. Data: 2005-05-05 09:23:27
    Od: "zbisa" <z...@z...ita.pwr.wroc.pl>

    > Podobno żyjemy w wolnym kraju a studenci to dorośli ludzie a pani
    > kierowniczka chyba o tym zapomniała.

    nie wiemy nic o powodach wprowadzenia tegoż zakazu!
    w akademikach czasami baaaaardzo dziwne rzeczy się dzieją... :-)

    --
    serdeczności! zbisa

  • 7. Data: 2005-05-05 11:56:58
    Od: poreba <d...@p...com>

    "macso" <m...@p...onet.pl> popełnił 05 maj 2005 na pl.soc.prawo
    utwór news:d5chq1$l50$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > może najpierw do kierowniczki wpadać,
    > jak będzie zadowolona to może zmieni zakaz
    W żadnym wypadku! Jak będzie zadowolona, to w trosce o nie
    obniżanie swego zadowolenia z pewnością zakaz utrzyma!

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2005-05-05 17:41:36
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    AdamS napisał(a):
    > Podobno żyjemy w wolnym kraju a studenci to dorośli ludzie a pani
    > kierowniczka chyba o tym zapomniała.

    u siebie są? coś przeoczyłem?

    KG

  • 9. Data: 2005-05-05 19:28:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Trych" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    Po pierwsze sprawdźcie, na jakiej zasadzie działa ów akademik. Są
    generalnie dwie możliwości. Albo jest to hotel, albo podlega pod
    uczelnię. Jeśli akademik podlega pod uczelnię, to przełożonym kierownika
    akademika jest rektor. To do niego należy się zwrócić z petycją w tej
    sprawie. Gorzej, jeśli to jest osobna firma. Wówczas po prostu można
    zmienić hotel i tyle.

    Z tego co wiem, to nie ma przepisu określającego takie sprawy.
    Generalnie utartym zwyczajem jest, że w rozsądnych godzinach (poza nocą)
    do takich miejsc można wejść za pozostawieniem legitymacji studenckiej
    albo innego temu podobnego dokumentu (byle nie dowód osobisty). Ale to
    bywa regulowane regulaminem akademika i różnie z tym bywało. W Krakowie
    bywały akademiki, w których goście mogli na przykład tylko wchodzić do
    ogólnych pomieszczeń (była świetlica na parterze). W Kielcach na WSP
    spotkałem się z rozwiązaniem, że mogą wchodzić tylko kobiety. Zresztą
    podobnie było w akademiku Wyższej Szkoły Muzycznej w Krakowie. Tak więc
    nie ma tu reguły.

    Nie wiem jak teraz, ale za "moich czasów", to przy uchwalaniu tego
    regulaminu uczestniczyli studenci. Nazywało się to samorząd akademika.
    No i oczywiście bywały różne zapędy na ograniczanie odwiedzin, ale były
    tłumione przez studentów. Nie wiem jak to obecnie funkcjonuje, ale
    trzeba by było sprawdzić, jaki zapis jest w regulaminie. Bo regulamin
    wiąże również kierownictwo akademika, gdyż ostatecznie pochodzi od
    rektora uczelni. Jeśli regulamin nie przewiduje takich obostrzeń, to
    spokojnie można uderzyć do rektora.

    Nic innego mi do głowy nie przychodzi.

  • 10. Data: 2005-05-05 20:48:28
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Michał Trych wrote:
    > moze ktos napisac czy da sie jakos obejsc

    Obejść to chyba właściwe słowo :) Bywam w paru akademikach i generalnie
    (wbrew zapędom kierownictw) zwykle nie ma problemu z wejściem. Wystarczy
    wejść pewnym krokiem jak do siebie, ew. korzystając z tego że ktoś zagaduje
    portierkę / zasłania jej widok na korytarz. Jeśli drzwi są na kartę to
    można albo poczekać aż ktoś będzie wchodził/wychodził, albo telefonicznie
    poprosić kogoś, żeby po ciebie zszedł (trzeba to sprawnie zrobić, żeby nie
    wyglądało podejrzanie). Skuteczność grubo powyżej 50%.

    Tak, uważam tego typu zakazy za bezsens.

    BTW, słyszałem że kiedyś administracja DS Riviera Politechniki Warszawskiej
    uzasadniała zakaz zostawania gości w nocy "Żeby nie robić z akademika
    burdelu.". Na pytanie, dlaczego osoba która zapłaci w administracji (za
    nocleg) może zostać na noc, odpowiedzi już nie było :)

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>