  • 1. Data: 2005-05-05 06:06:55
    Temat: Kredyt rodziców jeszcze raz
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    A jak zabezpieczyć się przed kredytem zaciągniętym przez rodziców, ale
    przez nich nie spłacanych? Np. są chorzy i nie spłacają, albo z jakichś
    innych powodów?? Słyszałem coś o obowiązku alimentacyjnym dzieci wobec
    rodziców...

  • 2. Data: 2005-05-05 07:34:02
    Temat: Re: Kredyt rodziców jeszcze raz
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d5cdej$lkr$1@nemesis.news.tpi.pl> marcolphus napisal(a):

> [...]
    > przez nich nie spłacanych? Np. są chorzy i nie spłacają, albo z jakichś
    > innych powodów?? Słyszałem coś o obowiązku alimentacyjnym dzieci wobec

    Pocieszę cie.
    Nie dość, że dzieci MAJĄ obowiazek alimentacyjny wzgledem swoich Rodziców.

    To istnieje OBOWIĄZEK alimentacyjny męża względem żony,(albo odwrotnie
    - żony względem męża), w przypadku gdy jedno z nich popadnie
    "w niedostatek".

    Ten obowiazek małżeński NIE USTAJE nawet po rozwodzie.... :)
    A więc gdy zdarzy się ci ożenić, potem rozwieść, iponownie się szczęśliwie
    ożenić, będziesz PRAWNIE zobowiązany zatroszczyć sie o dobry byt
    twej (od dawna już) BYŁEJ żony.
    Podoba się ci to?

    Z Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego:
    DZIAŁ III

    OBOWIĄZEK ALIMENTACYJNY

    Art. 128. [Obowiązek alimentacyjny] Obowiązek dostarczania środków
    utrzymania, a w miarę potrzeby także środków wychowania (obowiązek
    alimentacyjny) obciąża krewnych w linii prostej oraz rodzeństwo.

    Art. 129. [Obowiązek alimentacyjny] § 1. Obowiązek alimentacyjny obciąża
    zstępnych przed wstępnymi, a wstępnych przed rodzeństwem; jeżeli jest kilku
    zstępnych lub wstępnych - obciąża bliższych stopniem przed dalszymi.

    § 2. Krewnych w tym samym stopniu obciąża obowiązek alimentacyjny w częściach
    odpowiadających ich możliwościom zarobkowym i majątkowym.

    Art. 130. [Pierwszeństwo obowiązku alimentacyjnego małżonka] Obowiązek
    jednego małżonka do dostarczania środków utrzymania drugiemu małżonkowi po
    rozwiązaniu lub unieważnieniu małżeństwa albo po orzeczeniu separacji
    wyprzedza obowiązek alimentacyjny krewnych tego małżonka.

    Art. 131. [Obowiązek alimentacyjny względem przysposobionego] § 1. Jeżeli
    skutki przysposobienia polegają wyłącznie na powstaniu stosunku między
    przysposabiającym a przysposobionym, obowiązek alimentacyjny względem
    przysposobionego obciąża przysposabiającego przed wstępnymi i rodzeństwem
    przysposobionego, a obowiązek alimentacyjny względem wstępnych i rodzeństwa
    obciąża przysposobionego dopiero w ostatniej kolejności.

    § 2. Jeżeli jeden z małżonków przysposobił dziecko drugiego małżonka,
    przysposobienie nie ma wpływu na obowiązek alimentacyjny między
    przysposobionym a tym drugim małżonkiem i jego krewnymi.

    Art. 132. [Przechodzenie obowiązku] Obowiązek alimentacyjny zobowiązanego w
    dalszej kolejności powstaje dopiero wtedy, gdy nie ma osoby zobowiązanej w
    bliższej kolejności albo gdy osoba ta nie jest w stanie uczynić zadość swemu
    obowiązkowi lub gdy uzyskanie od niej na czas potrzebnych uprawnionemu
    środków utrzymania jest niemożliwe lub połączone z nadmiernymi trudnościami.

    Art. 133. [Obowiązek względem dziecka] § 1. Rodzice obowiązani są do
    świadczeń alimentacyjnych względem dziecka, które nie jest jeszcze w stanie
    utrzymać się samodzielnie, chyba że dochody z majątku dziecka wystarczają na
    pokrycie kosztów jego utrzymania i wychowania.

    § 2. Poza powyższym wypadkiem uprawniony do świadczeń alimentacyjnych jest
    tylko ten, kto znajduje się w niedostatku.

    Art. 134. [Uchylenie się od świadczeń alimentacyjnych] W stosunku do
    rodzeństwa zobowiązany może uchylić się od świadczeń alimentacyjnych, jeżeli
    są one połączone z nadmiernym uszczerbkiem dla niego lub dla jego
    najbliższej rodziny.

    Art. 135. [Zakres świadczeń alimentacyjnych] § 1. Zakres świadczeń
    alimentacyjnych zależy od usprawiedliwionych potrzeb uprawnionego oraz od
    zarobkowych i majątkowych możliwości zobowiązanego.

    § 2. Wykonanie obowiązku alimentacyjnego względem dziecka, które nie jest
    jeszcze w stanie utrzymać się samodzielnie, może polegać także, w całości
    lub w części, na osobistych staraniach o jego utrzymanie lub wychowanie.

    PS.
    A tak swoja drogą, nie chciałbym być twoim Rodzicem.
    Jakoś czułbym się chyba nieswojo.....

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848,gg:1100100111000000111010

  • 3. Data: 2005-05-05 08:42:16
    Od: YazOO <yazoo@WYWAL_TObox.net.pl>

    marcolphus napisał(a):
    > A jak zabezpieczyć się przed kredytem zacišgniętym przez rodziców, ale
    > przez nich nie spłacanych? Np. sš chorzy i nie spłacajš, albo z jakich?
    > innych powodów?? Słyszałem co? o obowišzku alimentacyjnym dzieci wobec
    > rodziców...

    rodzice powinni ubezpieczyc kredyt.
    od nieszczescliwych wypadkow, choroby, naglej smierci etc.
    duzo to nie kosztuje ale zawsze ochrona.

    pozdr

    --
    ..::YazOO::..
    | GG ......................... 6977287 |

  • 4. Data: 2005-05-05 09:20:14
    Temat: Re: Kredyt rodzicĂłw jeszcze raz
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    YazOO <yazoo@WYWAL_TObox.net.pl> napisa3(a):

    >rodzice powinni ubezpieczyc kredyt.

    A jak tego nie zrobią?

  • 5. Data: 2005-05-05 09:21:45
    Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila>

    Green <z...@u...gazeta.pl> napisał(a):

    >PS.
    >A tak swoja drogą, nie chciałbym być twoim Rodzicem.
    >Jakoś czułbym się chyba nieswojo.....

    Nie znasz moich rodziców... Ja już się ich boję.

  • 6. Data: 2005-05-05 15:48:28
    Od: "Zbig.T" <z...@g...pl>

    A w jaki sposób ten kredyt jest zabezpieczony ? Pzdr.

  • 7. Data: 2005-05-05 17:56:01
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 05/05/2005 09:34, Green wrote :

> [...]
    > A więc gdy zdarzy się ci ożenić, potem rozwieść, iponownie się szczęśliwie
    > ożenić, będziesz PRAWNIE zobowiązany zatroszczyć sie o dobry byt

    Nie do końca. Taki obowiązek rzeczywiście jest, ale dotyczy tylko
    małżonka wyłącznie winnego rozpadu małżeństwa i tylko wtedy jeśli nie
    winny małżonek nie zawrze ponownie małżeństwa. W przeciwnym razie (co do
    zasady), obowiązek ten wygasa po 5 latach albo po ponownym zawarciu
    małżeństwa przez osobę uprawnioną do alimentów -- art. 60 § 3 krio.
    Cytowany przez Ciebie art. 130 krio mówi wyłącznie o pierwszeństwie
    takiego obowiązku przed innymi -- ale, naturalnie, tylko w przypadku
    kiedy taki obowiązek w ogóle istnieje.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your