  • 1. Data: 2004-07-07 13:20:56
    Temat: zabezpieczenie przed dzikim lokatorem
    Od: "remo" <r...@g...pl>

    Witam,

    mam taki oto problemik. Kupuje mieszkanie. W umowie przedwstepnej mam
    zaznaczone ze obecny wlasciciel musi wymeldowac wszystkich z tego mieszkania
    przed podpisaniem umowy koncowej. Jest jeden problem. Wydanie mieszkania
    nastapi jakies 3 tygodnie po podpisaniu umowy sprzedazy.
    Czy powinienem w jakis sposob sie zabezpieczyc przed ponownym zameldowaniem
    jakiejs osoby przez obecnego wlasciciela w terminie pomiedzy sprzedaza a
    wydaniem lokalu?
    Wydaje mi sie ze nie musze sie martwic, w koncu od momentu sprzedazy to ja
    bede wlascicielem, chociaz wciaz bedzie tam mieszkal obecny wlasciciel. Ale
    zeby kogos zameldowac chyba trzeba byc wlascicielem, prawda?

    dzieki za pomoc
    michal

  • 2. Data: 2004-07-07 13:28:02
    Temat: Re: zabezpieczenie przed dzikim lokatorem
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    remo wrote:

> [...]
    > to ja bede wlascicielem, chociaz wciaz bedzie tam mieszkal obecny
    > wlasciciel. Ale zeby kogos zameldowac chyba trzeba byc wlascicielem,

    W zasadzie to wcale nie musisz się martwić tym czy ktoś jest w tym
    mieszkaniu zameldowany. Bo zameldowanie nie ma żadnego znaczenia.
    Musisz za to martwić się tym czy ktoś nie ma jakichś praw do tego
    mieszkania. Np. czy poprzedni właściciel nie podpisał z kimś umowy
    najmu. Poza tym musisz sie martwić czy rzeczywiście wszyscy opuszczą to
    mieszkanie, bo wyrzucenie osoby nie mającej formalnie żadnych praw do
    zajmowania mieszkania też staje się coraz trudniejsze.

  • 3. Data: 2004-07-07 13:34:05
    Od: "remo" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał(a):

> [...]
    > mieszkanie, bo wyrzucenie osoby nie mającej formalnie żadnych praw do
    > zajmowania mieszkania też staje się coraz trudniejsze.

    W umowie sprzedazy wlasciciel zapewnia lokal mieszkalny nie stanowi praw i
    roszczeń na rzecz osób trzecich i w takim stanie zostanie przekazany stronie
    kupującej - to chyba wystarcza by sie nie przejmowac umowami najmu???
    Poza tym chce zawrzec w akcie notarialnym rygor egzekucyjny zeby sie nie
    sadzic jezeli obecny wlasciciel nie bedzie chcial sie wyniesc.

    Mozesz polecic jeszcze jakies dodatkowe zabezpieczenie?

    Dodam, ze ostatnia rate za mieszkanie wlasciciel otrzyma w dniu wydania
    lokalu - to takie male zabezpieczenie dla mnie zeby nie narobil dlugow i
    chcial sie wyniesc.

  • 4. Data: 2004-07-07 13:40:38
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    Użytkownik "remo" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał(a):

    > Mozesz polecic jeszcze jakies dodatkowe zabezpieczenie?

    proponuję w dniu ostatecznego rozliczenia zjawić się
    w rzeczonym lokalu z nowymi zamkami i od ręki
    wymienić wszystkie.
    g.

  • 5. Data: 2004-07-07 15:05:13
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof "gravide" B."

    > proponuję w dniu ostatecznego rozliczenia zjawić się
    > w rzeczonym lokalu z nowymi zamkami i od ręki
    > wymienić wszystkie.

    Popieram. Przed sfinalizowaniem umowy, sprawdzić, czy w lokalu ktoś
    faktycznie przebywa, czy jest już opuszczony i zmienić zamki i zamknąć na
    własny klucz.

    --
    Pzdr.

    Marek

  • 6. Data: 2004-07-08 00:39:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cch3gq$6dm$2@atlantis.news.tpi.pl>, Marek wrote:
    > Użytkownik "Krzysztof "gravide" B."
    > Popieram. Przed sfinalizowaniem umowy, sprawdzić, czy w lokalu ktoś
    > faktycznie przebywa, czy jest już opuszczony i zmienić zamki i zamknąć na
    > własny klucz.

    No przecie obecny właściciel będzie przebywał jeszcze 3 tygodnie po
    sfinalizowaniu umowy, a nawet po tych 3 tygodniach to mogą nowego
    właściciela zwyczajnie nie wpuścić do środka. A jeśli będzie chciał ich
    stamtad wywalić w majestacie prawa, pozostanie mu droga sądowa, eksmisja,
    a dalej może sobie dochodzić strat wynikłych z z takiego obrotu sprawy.
    Jedyne co tu można zrobić, to już MZ wymyślił - depozyt pieniezny, który
    powinien być wystarczająco wysoki i powinien przepaść w momencie nie
    wywiązania się sprzedającego z terminu przekazania lokalu.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-07-08 10:52:49
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    remo pisze:

> [...]
    >
    > Dodam, ze ostatnia rate za mieszkanie wlasciciel otrzyma w dniu wydania
    > lokalu - to takie male zabezpieczenie dla mnie zeby nie narobil dlugow i

    No i to jest wlasciwe rozwiazanie..

    Boguslaw