  • 1. Data: 2007-05-21 18:50:48
    Temat: zabawne pytanie
    Od: danz <d...@p...gazeta.pl>

    Do napisania tego pytania pchnął mnie ten artykuł
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_070518/s
    wiat/swiat_a_3.html.

    Podpisuję umowę że pożyczam od kogoś 1000 zł. W umowie jest że jeśli nie
    płacę w terminie to muszę odbyć z nim stosunek seksualny. W terminie nie
    płacę, nie godzę się na seks, i osoba od której pożyczyłem pieniądze
    oddaje sprawę do sądu żądając wykonania zapisów umowy. Czy sąd może mnie
    zmusić do wykonania zapisów umowy?

  • 2. Data: 2007-05-21 19:20:58
    Temat: Re: zabawne pytanie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    danz pisze:

    > Czy sąd może mnie zmusić do wykonania zapisów umowy?

    Nie może bo tak umowa jest nieważna.

    Ja tam zawsze się zastanawiałem czemu nie można wyegzekwować wobec żony
    prawa z art. 23 krio, tego współżycia ...

    Przecież można by prowadzić egzekucje z art. 1050 §1 kpc lub nawet w
    trybie art. 1049 §1 kpc :)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-05-21 19:57:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2spnk$cm7$1@inews.gazeta.pl danz
    <d...@p...gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > płacę, nie godzę się na seks, i osoba od której pożyczyłem pieniądze
    > oddaje sprawę do sądu żądając wykonania zapisów umowy. Czy sąd może mnie
    Zróbmy inny przykład.
    Pożycz komuś 1000 zł a w umowie zawrzyj zapis, że jak nie zwróci w terminie
    to musi się powiesić najpóźniej miesiąc po upływie wymagalności. Jeśli w
    terminie umownym nie przyjmie określonej umową pozycji wertykalnej bez
    kontaktu z podłożem - zaskarż go i poczekaj, czy sąd go do tego zobowiąże.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-05-22 06:36:51
    Od: danz <d...@g...pl>

    Jotte, jest mała różnica między seksem a powieszeniem się. Ja tam wolę
    seks, oczywiście tylko i wyłącznie ze swoją żoną. Po za tym jak widać ja
    zadałem pytanie i oczekiwałem odpowiedzi, a nie propozycji bym się
    powiesił lub powiesiła się inna osoba z którą podpiszę umowę.

  • 5. Data: 2007-05-22 06:49:22
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 22-05-2007 o 08:36:51 danz <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zadałem pytanie i oczekiwałem odpowiedzi, a nie propozycji bym się
    > powiesił lub powiesiła się inna osoba z którą podpiszę umowę.

    Ale wlasnie na tym to polega. Taki zapis w umowie bylby niewazny. A to ze
    wzgledu na charakter czynu w niej wymienionego. Polskie prawo zabrania obu
    - zmuszania do prostytucji z jednoczesnym gwaltem (no bo jednak za
    pieniadze to bylo) oraz zmuszania do odebrania sobie zycia.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 6. Data: 2007-05-22 08:44:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2u31v$t7d$1@inews.gazeta.pl danz <d...@g...pl>
    pisze:

    > Jotte, jest mała różnica między seksem a powieszeniem się.
    Mała? Uważam, że jednak całkiem spora... ;)

    > Ja tam wolę seks,
    W zasadzie to mnie nie dziwi.

    > oczywiście tylko i wyłącznie ze swoją żoną.
    A to już tak... ;)

    > Po za tym jak widać ja zadałem pytanie
    No, ale wprowadziłeś grupowiczów w błąd topikiem - napisałeś, że
    pytanie jest zabawne, a jest nonsensowne.

    > i oczekiwałem odpowiedzi, a nie propozycji bym się powiesił lub powiesiła
    > się inna osoba z którą podpiszę umowę.
    Udzieliłem odpowiedzi, tyle że nie wprost, a przez przykład.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-05-22 09:14:52
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 22 maja 2007 10:44
    (autor Jotte
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f2uaht$rrf$2@news.dialog.net.pl>):

    > No, ale wprowadziłeś grupowiczów w błąd topikiem - napisałeś, że
    > pytanie jest zabawne, a jest nonsensowne.

    Bardziej nonsensowne jest to, że na grupie o prawie piszesz coś co powinno
    trafić na grupy biologiczne czy też techniczne.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl

  • 8. Data: 2007-05-22 09:16:01
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

> [...]

    > pytanie jest zabawne, a jest nonsensowne.

    Bardziej nonsensowne jest to, że na grupie o prawie piszesz coś co powinno
    trafić na grupy biologiczne czy też techniczne... A w zasadzie to
    psychologiczne, bo moja analiza nie wykazała żadnych pająków ani
    nadpalonych przewodników elektrycznych.

  • 9. Data: 2007-05-22 09:53:02
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 22 May 2007 08:36:51 +0200, danz napisał(a):

> [...]
    > zadałem pytanie i oczekiwałem odpowiedzi, a nie propozycji bym się
    > powiesił lub powiesiła się inna osoba z którą podpiszę umowę.

    Ja też wolę seks z Twoją żoną, ale mimo wszystko na podstawie KC Art. 58.
    p. 2 ta umowa będzie nie ważna. Szczególnie ze KK w Art. 199 p. 1 wspomina
    o "nadużyciu stosunku zależności" a próba wykorzystania umowy może
    chyba zostać tak zrozumiana.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2007-05-22 13:30:42
    Od: "::WireFree::" <m...@n...magicbox.pl>

    Znajomosc literatury sie klania panowie proponuje zajrzec do lektury pod
    tytulem "Kupiec Wenecki"