  • 1. Data: 2007-05-21 16:51:19
    Temat: Rozwód a podział majątku - konkretny przypadek - jak to zrobić?
    Od: "Dominik" <N...@o...pl>

    Witam
    Czy ktoś może potrafi doradzić, jak najlepiej rozwiązać następujący
    przypadek.
    Rozwodzimy się (obie strony zgodziły się na bez orzekania o winie -
    warunkiem jest poniższy "podział" mieszkań) i jak można przeprowadzić
    podział takiego majątku:
    - mieszkanie moje - nabyte przed ślubem - ma dostać żona
    - mieszkanie wspólne - nabyte razem - mam dostać ja

    Czy to prawda, że w pozwie rozwodowym można wnioskować tylko o podział
    majątku wspólnego (czyli tego drugiego mieszkania)?
    Czy da się w pozwie wpisać wniosek, aby to pierwsze (moje) mieszkanie
    dostała po rozwodzie żona? Czy można wnioskować, że spłacę swoją połowę
    wspólnego mieszkania tym obecnie tylko moim mieszkaniem?
    Czy też bez notariusza się nie obędzie? (to dodatkowe spore koszty).

    Może ktoś "przerabiał" podobny przypadek i podzieli się swoimi
    doświadczniami?

    z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi

    pozdr
    dominik

  • 2. Data: 2007-05-26 09:28:49
    Od: "Dominik" <N...@o...pl>

> [...]
    > Czy też bez notariusza się nie obędzie? (to dodatkowe spore koszty).
    >
    > Może ktoś "przerabiał" podobny przypadek i podzieli się swoimi

    przypominam sie z pytaniem