  • 71. Data: 2006-03-09 11:47:16
    Temat: Re: wyszaleliście się?!?!?!?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    ape napisał(a):

    > bredzisz.
    > gdyby tak bylo - to rzygnela by o tym w swoim poscie

    Dla ciebie w odpowiedzi to ja mam tylko cytat z Bogusława Lindy: "Nie
    chce mi się z tobą gadać".

    > zatem sama mu dala, a teraz sobie fabule dorabia

    A tu pasowałaby cytat z prezydenta Kaczyńskiego.

    Justyna
    "Zachowuj się tak, żeby było wiadomo, po której stronie kraty jest
    małpa."

  • 72. Data: 2006-03-09 13:00:20
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    > Dla ciebie w odpowiedzi to ja mam tylko cytat z Bogusława Lindy: "Nie
    > chce mi się z tobą gadać".

    > A tu pasowałaby cytat z prezydenta Kaczyńskiego.

    Popieram w całej rozciągłości;-)

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 73. Data: 2006-03-09 20:15:13
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

    > Maverick31 napisał(a):
    > Skoro w postepowaniu dowodowym nie znalazlo sie
    >
    > Wiesz, Ty potrafiłes dogadać warunki rozwodu z żoną przy kawie, ale nie
    > wszyscy tak mają. Skąd wiesz, czy mąż lotos.flower nie przystawił jej
    > noża do gardła i nie zagroził, że jak rozwód bedzie z orzekaniem o
    > winie, to...? Skąd wiesz, czy dla niej nie było ważniejsze wykreślenie
    > faceta z życiorysu, niż orzeczenie o winie?

    Brniesz w przestepstwa. Zakladajac, ze tak bylo to kolejny powod do
    zawiadomienia prokuratora. Choc przyznam, ze trudno uwierzyc, ze tak bylo.
    Ja jednak chcialbym zwrocic uwage na pewne szczegoly pierwszego postu.
    Tytul: "pozbawienie praw rodzicielskich" juz sam w sobie pokazuje, ze matka
    dziecka chce przede wszystkim pozbawic nie wladzy rodzicielskiej, nie prawa
    do widzenia a prawa do dziecka. Jezeli udowodniono by, ze byl gwalt, ze byly
    grozby karalne mozna bez trudu pozbawic pacjenta wladzy, prawa do widywania
    dzieciaka i przyznam, ze w moim przekonaniu bylo by w swietle takich czynow
    w pelni uzasadnione.
    Dalej juz w poscie czytamy, ze dziecko nie nawidzi ojca i to szczerze. To
    ciekawe bo smiem twierdzic,ze szczerze to nie nawidzi tego faceta matka
    dziecka a nie ono samo. Zreszta powszechnie znanym faktem jest, ze dziecko
    kocha swoich rodzicow jakimikolwiek by oni nie byli. Tylko w sadownictwie
    stawia sie dwa rozne znaki pomiedzy rodzicami.
    Juz od blisko trzech tysiecy lat uwaza sie, ze:
    1. In dubio pro reo - watpliwosci przemawiaja za oskarzonym
    2. Res iudicata pro veritate accipitur - sprawe osadzona uwaza sie za
    prawde.

    Nie bede pisal dalej bo szkoda czasu a i pewnie niektorym prawnikom przykro
    by sie zrobilo. Ma to jednak przelozenie na obecne prawo i zasady. Nie
    wiedziec dlaczego sedziowie uzurpuja sobie prawo do stanowienia prawa a nie
    jego przestrzegania.

    Tak czy inaczej skoro uznano, ze rozklad pozycia nie byl skutkiem gwaltu i
    jakiejkolwiek przemocy to tak bylo. I nie ma co na tym dywagowac.
    Ponad to nie znamy stanowiska drugiej strony zatem opierajac sie na
    stwierdzeniach samej zainteresowanej nie mozna przyjac za oczywiste, ze jest
    tak jak pisze. Co wiecej logika przeczy lwiej czesci tego co napisala.

    > Nie powinien, bo to nie jest ścigane z urzędu.

    Z tego co mi wiadomo to o ile nie miala pelnomocnika, ktory zapewne
    wykorzystalby taki fakt to sedzia jest zobowiazany poinformowac ja o
    przyslugujacych jej prawach i wynikajacego z tego konsekwencj prawnych.

    Nie popieram nazwijmy to wprost wulgarnych i niekiedy agresywnych wypowiedzi
    Ape, ale w tym co pisze jest zdzblo prawdy. Dziwne to wszystko i logicznie
    niestabilne. Przypomina mi to takie probowanie roznych watkow czy sie uda
    uzyskac posluch i poparcie dla stawianych tez.
    Pozdrawiam Maver

  • 74. Data: 2006-03-09 23:44:17
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    > Dla ciebie w odpowiedzi to ja mam tylko cytat z Bogusława Lindy: "Nie
    > chce mi się z tobą gadać".

    1. sensowna odpowiedz i jakze na temat
    2. wisi mi to co ci sie chce

    > A tu pasowałaby cytat z prezydenta Kaczyńskiego.

    wow, duuuuzo masz do powiedzenia :-))))))))))))

    --
    pozdro
    ape

  • 75. Data: 2006-03-10 08:53:45
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Maverick31 napisał(a):

    > Brniesz w przestepstwa.

    Nie , usiłuję sobie tylko wyobrazic, dlaczego komus moze bardziej
    zależeć na szybkim rozwodzie, niż na wykazaniu winy współmałzonka.

> [...]
    > pozbawic pacjenta wladzy, prawa do widywania dzieciaka i przyznam, ze
    > w moim przekonaniu bylo by w swietle takich czynow w pelni

    No i w tym momencie pojawiają się wątpliwości, gdzie jest prawdziwa
    prawda.

    > Tak czy inaczej skoro uznano, ze rozklad pozycia nie byl skutkiem
    > gwaltu i jakiejkolwiek przemocy to tak bylo. I nie ma co na tym
    > dywagowac.

    Ona napisała tylko, że było bez orzekania o winie, a to chyba nie to
    samo? Jeśli ktos komuś przywali w dziób, są dwa wyjścia: albo
    przechodzimy nad tym do porządku dziennego, albo składamy stosowne
    zawiadomienie. Ale w obu przypadkach fakt obicia dzioba miał miejsce,
    tylko , że w jednym wyciągnięto z tego jakieś konsekwencje.

> [...]
    > opierajac sie na stwierdzeniach samej zainteresowanej nie mozna
    > przyjac za oczywiste, ze jest tak jak pisze. Co wiecej logika przeczy

    No, ale my nie jesteśmy sędziami ( na szczęście)

> [...]
    > wykorzystalby taki fakt to sedzia jest zobowiazany poinformowac ja o
    > przyslugujacych jej prawach i wynikajacego z tego konsekwencj

    Prawa maja to do siebie, ze można z nich korzystać, albo nie. Jej akurat
    było na ręke nie skorzystać - dlaczego - nie wiem. W każdym razie jak
    sobie namiesza, to sama będzie musiała wypic to, co uwarzyła.

    Justyna

  • 76. Data: 2006-03-10 19:20:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maverick31 napisał(a):
    > Wyrok byl ? byl. Bez orzekania? bez. Zatem ustalono taki stan faktyczny jak
    > wywodzil sedzia w uzasadnieniu. Brak materialu dowodowego nie pozwolil
    > stronom wnosic o uznanie drugiego malzonka za winnego i tyle.

    Ustalono taki stan faktyczny w tym postępowaniu, na podstawie
    przedstawionych przez strony - zgodnie z ich wolą - dowodów. To nie sąd
    karny, nie ma obowiązku ustalania prawdy materialnej.

    > Taka postawa jaka zaprezentowalas wskazuje, ze obie strony poswiadczaly
    > nieprawde a i sad poszedl na latwizne.

    To nie sąd karny, to strony mają przedstawiać dowody, a nie sąd ich
    poszukiwać. Proces jest kontradyktoryjny. Sąd ustala taki stan
    faktyczny, jaki wynika z przedstawionych dowodów. I poza nielicznymi
    wyjątkami ma się ograniczyć do tego.

    > Stan faktyczny to stan faktyczny czy to sie komus podoba czy nie. A skoro sa
    > inne przeslanki to nie ma znaczenia lenistwo sedziego, ktory woli pogawedki
    > z lawnikami uskuteczniac w godzinach pracy niz zajac sie tym, do czego go
    > powolano. Przesluchanie stron ma na celu ustalenie stanu faktycznego i jakos
    > nie powinno sie kojarzyc z pogawedka o niczym. Skoro w postepowaniu
    > dowodowym nie znalazlo sie nic o przemocy to nalezy przyjac przemocy nie
    > bylo.

    Tak - na użytek tego postępowania. A nie, że przemocy w ogóle nie było.
    Życzę szybkiego zrozumienia różnicy. Ale skoro minister nie potrafi, to
    może być trudno...

    KG

  • 77. Data: 2006-03-11 20:31:44
    Od: "Maverick31" <m...@W...o2.pl>

> [...]
    > przedstawionych przez strony - zgodnie z ich wolą - dowodów. To nie sąd
    > karny, nie ma obowiązku ustalania prawdy materialnej.

    Racja. Zatem stwierdzic nalezy, ze obie strony nie potrafily udowodnic lub
    nie chcialy tego zrobic, ze adwersarz nie potrafil dowiesc tego. Teraz
    oczywiscie potrafi bo jakby inaczej.

    > To nie sąd karny, to strony mają przedstawiać dowody, a nie sąd ich
    > poszukiwać.

    Mozna zalozyc, ze przedstawily takie jakie mialy.

    >Proces jest kontradyktoryjny.

    Tak jak wszystkie procesy w RP. :) A ponadto w konstytucji czytamy o
    zasadzie domniemania niewinnosci.:) Dlaczego zatem uznac stwierdze3nie matki
    za prawdziwe skoro nie ma na to dowodów?

    Sąd ustala taki stan
    > faktyczny, jaki wynika z przedstawionych dowodów.

    Wiemy, ze dowodami z zeznan mozna manipulowac poprzes wadliwe
    protokolowanie.

    > Tak - na użytek tego postępowania.

    Sad ustala jakie byly przyczyny rozkladu pozycia. Czy tak nie jest??? Moze
    sie myle, ale przemoc moze byc przeslanka do rozkladu pozycia, podobnie jak
    rozbieznosc charakterow.

    >A nie, że przemocy w ogóle nie było.

    Sa dowody, ze przemoc byla ??? Jesli nie to czytaj konstytucje.

    >Ale skoro minister nie potrafi, to może być trudno...

    Wbrew pozorom rozumiem zagadnienie, ale nie bardzo wiem jak je
    zinterpretowac. Jesli bowiem nie ma dowodow, a uwaza sie tylko, ze to slowa
    kobiety sa miarodajne- to jak uznac to za wiarygodna postawe sadu??? A tak
    na marginesie przed "ale" pownien byc przecinek, nie kropka.:)

    Tak wiec mozna wywnioskowac tylko jedno. Mamy dwa rozne poglady na temat
    rownosci i rownouprawnienia.

    Pozdrawiam Maver

  • 78. Data: 2006-03-12 00:17:44
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Maverick31 napisał(a):
> [...]
    >>
    > Racja. Zatem stwierdzic nalezy, ze obie strony nie potrafily udowodnic lub
    > nie chcialy tego zrobic, ze adwersarz nie potrafil dowiesc tego. Teraz

    Nie. Skoro rozwód nastąpił *bez* orzekania o winie, to znaczy, że strony
    zgodnie postanowiły takich kwestii jak ta przy tej okazji nie
    roztrząsać. I miały prawo.

    > Mozna zalozyc, ze przedstawily takie jakie mialy.

    Przy rozwodzie bez orzekania o winie można założyć jedynie, że nie
    przedstawiły żadnych dowodów przeciw sobie.

    > Sa dowody, ze przemoc byla ??? Jesli nie to czytaj konstytucje.

    To że ktoś Tobie nie przedstawia takich dowodów w Internecie i że
    zgodził się na rozwód bez orzekania o winie nie znaczy wcale, że nie ma
    dowodów :-)

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl